2020-07-31, 10:23
Medlem
Entekopps avatar
Långsiktigt kommer du att tömma ut njurarnas energier. Du kommer att tappa styrka, sexlust, minnet, koncentrationsförmågan, bli stel och få ont i nedre rygg. Har själv varit en extremist och ätit veganskt, fastat 100+ dagar över några års tid. När du väl hamnar där så behöver du äta högproteinskost och extra salt med varje måltid för att återhämta dig.
Senast redigerad av Entekopp 2020-07-31 kl. 10:30.
Citera
2020-07-31, 10:26
Medlem
0gKolhydraters avatar
Jätte bra, om du är smal så räcker inte soppa skulle jag säga. Kan inte vara mer än 500kcal per dag, iallafall soppan du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Hur kommer det sig att du inte äter bröd? Bröd är nyttigt!

Ni som inte har koll på kost gör rätt i att inte lyssna på vad ovan sa.
Citera
2020-07-31, 11:19
Hade du ätit kött, fisk, ägg, lever osv så skulle jag säga kör på, men eftersom du påstår att du är vegan och bara äter soppa så måste jag avråda dig starkt från detta.

Jag var vegan i nästan 10 år och nödgades ta en rad kostillskott för att inte få massa brister. Fick B12 sprutor sista två åren, men hade ändå kraftig brist. Jag körde chlorella, spirulina, kelp, hampaprotein, kreatin, D3 vitamin osv samtidigt som jag åt väldigt varierat och massa olika planter, bär, örter, frukter och grönsaker för att få i mig så mycket av alla näringsämnen som möjligt. Ingenting hjälpte.

Att börja äta animaliska produkter igen blev som natt och dag. Det var som om jag hade glömt bort hur man mår fysiskt och mentalt bra.

Att bara äta vegansk soppa en gång om dagen kommer bli helt förrödande för din hälsa i längden som kanske kommer ge dig irreversibla skador. Du kommer bla tappa muskelmassa, få dålig hy, dålig mage, få dåliga tänder och bli depiremerad.
Citera
2020-07-31, 11:28
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Vad är det för fel på bröd?
Citera
2020-07-31, 11:47
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Jätte bra, om du är smal så räcker inte soppa skulle jag säga. Kan inte vara mer än 500kcal per dag, iallafall soppan du pratar om.

För mig låter det som att du inte har koll på kost och bör lyssna på vad ovan skrev.

Enkelt sagt så är det väldigt beroende på vad man vill uppnå med sin kosthållning. Men kolhydrater är bra låt ingen få er att tro något annat.
Citera
2020-07-31, 11:49
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We-Are-One
Jag köper oftast färdig soppa, från Kelda.
Du kommer snart ha näringbrist om du inte tar häloskost med måltiden.
Citera
2020-07-31, 12:13
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We-Are-One
Jag är vegan. Äter oftast soppa.
Du är inte vegan om du äter soppor från Kelda, samtliga dessa innehåller mjölk och grädde....
Citera
2020-07-31, 14:54
Medlem
happilappis avatar
Du äter soppa en gång om dagen, och vissa dagar så äter du inte alls. Du svälter med andra ord.

Om du är kraftigt överviktig är det väl "hälsosamt" ett tag. Tillslut kommer du dock dö på denna diet. Skulle bara rekommendera denna diet till folk som verkligen vet vad dom gör och vill experimentera med sin kropp.
Citera
2020-07-31, 15:22
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Vad är det för fel på bröd?

Det lägger sig som klister i din mage och tarmar.

Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
För mig låter det som att du inte har koll på kost och bör lyssna på vad ovan skrev.

Enkelt sagt så är det väldigt beroende på vad man vill uppnå med sin kosthållning. Men kolhydrater är bra låt ingen få er att tro något annat.

Ojdå, här har vi en trogen brödätare som inte har koll på vad han stoppar i sig.

Varför är kolhydrater bra? Nämnde jag att det var dåligt? Vet du ens vad du pratar om?
Människans kost är naturligt låg på kolhydrater, det skall vara högt med fett och protein, men det här är överkurs för dig.
Citera
2020-07-31, 16:56
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hade du ätit kött, fisk, ägg, lever osv så skulle jag säga kör på, men eftersom du påstår att du är vegan och bara äter soppa så måste jag avråda dig starkt från detta.

Jag var vegan i nästan 10 år och nödgades ta en rad kostillskott för att inte få massa brister. Fick B12 sprutor sista två åren, men hade ändå kraftig brist. Jag körde chlorella, spirulina, kelp, hampaprotein, kreatin, D3 vitamin osv samtidigt som jag åt väldigt varierat och massa olika planter, bär, örter, frukter och grönsaker för att få i mig så mycket av alla näringsämnen som möjligt. Ingenting hjälpte.

Att börja äta animaliska produkter igen blev som natt och dag. Det var som om jag hade glömt bort hur man mår fysiskt och mentalt bra.

Att bara äta vegansk soppa en gång om dagen kommer bli helt förrödande för din hälsa i längden som kanske kommer ge dig irreversibla skador. Du kommer bla tappa muskelmassa, få dålig hy, dålig mage, få dåliga tänder och bli depiremerad.
Detta inlägget ska du ta till dig TS. Bra skrivet.

Att äta veganskt är svårt nog att få i sig allting som kroppen behöver. Att dessutom köra periodisk fasta med vegansk diet och det är dömt att misslyckas. Som den här posten skriver så kommer du att tvingas ta väldigt många extra vitaminer och kosttillskott. Vill du fortsätta som vegan så ät fler gånger per dag, du behöver inte äta fulla portioner men det krävs att du verkligen tänker på alla näringsämnen som behövs.
Citera
2020-07-31, 19:23
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Vad är det för dumheter?
Citera
2020-07-31, 22:15
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in