2020-08-12, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Demokraterna har helhjrtat gtt in fr identitetspolitik de senaste ren s att Biden skulle vlja en kvinna samt icke-vit som vicepresidentkandidat var nog ingen strre verraskning fr ngon. Frgan var nog snarast vem av dessa Biden skulle vlja. Och Harris var den de flesta tippade p.

Hon var det minst kontroversiella valet om man ville ha en svart kvinna och hon verkade fatta det sjlv eftersom hon hoppade av sin egen presidentkampanj innan det frsta primrvalet fr att maximera sina chanser.

Citat:
Svarta likvl som alla andra grupper bestr trots allt av individer och lngt ifrn all dessa r frtjusta i identitetspolitik. Dessutom r mnga svarta fullstndigt vansinniga p BLM och deras framfart och vill fr allt i vrlden inte sammanblandas med dem.

Tror du att det i en kande mngd fredrar ett parti som bestr nstan uteslutande av vita mn? r det inte identitetspolitik nr Trumps kabinett om 16 positioner bestr av 13 vita mn, en svart man samt tv kvinnor varav en r asiat?

Citat:
Det finns flera o.u. p senare tid som visat att mnga svarta bytt frn Demokraterna till Republikanerna. ven om svarta fortfarande klart oftare sympatiserar med Demokraterna s har tminstone tydliga vljarstrmmar konstaterats. Och det behvs trots allt inte alltid att s mnga byter parti fr att en delstat skall tippa ver till det andra partiet.

Du fr grna lnka dess "flera O.U.", vill minnas att det fanns ngon skev poll fr ett tag sedan som gav Trump 40% Approval hos svarta, vilket ju r befngt. Men du har rtt att kan Trump ka sitt std hos svarta med bara ngra procent kan det hjlpa honom att vinna d D annars har ett jrngrepp om denna demografi. Han hade 8% frra gngen, kan han n ngra punkter ver 10% r det starkt men det tror jag nr jag ser det.

Citat:
Dock leder trots allt Demokraterna tydligt i o.u., men sdant kan fort ndras. Och frgan r om Harris kommer hjlpa eller stjlpa?

Tror hon var ett relativt "safe" val, svrt att se att hon kommer gra jttestor skillnad varken p plus eller minus.
Citera
2020-08-12, 04:35
Medlem
Sarah Palin ger rd till Kamala Harris:

Citat:
Congrats to the democrat VP pick! Climb upon Geraldine Ferraros and my shoulders, and from the most amazing view in your life consider lessons we learned, began Palins post.

Part of Palins message took the form of cautionary advice.

Out of the chute trust no one new, wrote Palin, who had some well-publicized disagreements with members of McCains staff.

Dont get muzzled connect with media and voters in your own unique way, she wrote, an allusion perhaps to complaints from McCains staff that she sometimes went off-message. Some yahoos running campaigns will suffocate you with their own self-centered agenda so remember YOU were chosen for who YOU are.

https://www.politico.com/news/2020/0...h-palin-393918

Hoppas inte Harris lr sig fr mycket av Palins fantastiska VP-kampanj.
Citera
2020-08-12, 06:49
Medlem
Jag tycker n s lnge ingenting. Jag vill se och hra henne nu nr hon blivit VP-kandidat och gra ett bedmande utifrn det. Jag skrev att hon r vltaligt i gruppen av de i toppen, allts Biden, Trump och Pence. Pence r srskilt mycket trkig. Och hans smrande fr Trump i fem minuter innan han trs sga ngot r riktigt ljligt.

Men jag tycker att hon varit duktig senator i utfrgningar av olika personer. Hon gillar inte nonsens utan vill g p det vsentliga.

Men som sagt, hur hon tar sig ut som VP-kandidat vntar jag med att tycka ngot om.
Citera
2020-08-12, 07:08
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Att Demokraterna vljer Kamela Harris till VP-kandidat, lter ungefr lika smart som nr brittiska Labour valde den extreme Corbyn till partiledare.

Vljer man kandidater som r fr extrema fr genomsnittsvljarna, s kommer de att fly frn partiet, och rsta fr motstndarpartiet istllet.

Harris kommer frn ultraliberala Kalifornien. Hur tror demokraterna att detta ska kunna locka marginalvljare i de konservativa vgmstarstaterna i Mellanvstern?

Identitetsvnstern har ftt fr stort inflytande inom demokraterna, och detta r anledningen till att demokraterna frlorar mot republikanerna.

Det var anledningen till att Trump vann frra gngen. Nu har han gjort bort sig ordentligt med Covid och en del annat, men samtidigt fortstter Biden med identitetsvnster och det r inte populrt. Och de har varit handlingsfrlamade infr plundring och oroligheter pga BLM, s det kan bli ett spnnande val.

Fr min del r det pest eller kolera, men eftersom jag r fr internationella samarbeten s hller jag p Biden.
Citera
2020-08-12, 07:21
Bannlyst
Dag Blanck (aldrig hrt talas om honom tidigare) pstr att:

"- Fr Demokraterna r den svarta vljargruppen en viktig grupp, det hr r en signal till dem att man tar dem p allvar, fortstter Dag Blanck."

Fan trtt jag blir p sdan hr idioti eller r negrerna inte en viktig vljargrupp ven fr republikanerna? De utgr ju en befolkning p 30-40 miljoner.

Dag Blanck. Ytterligare en svensk vnstermupp.
Citera
2020-08-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det hr var ju en lgoddsare deluxe. Gav knappt pengarna tillbaka sist jag kollade.

Det innebr att om Biden vinner s har USA snart en kvinnlig president. Tror inte Biden lever fyra r till. Definitivt inte tta.

Tror inte det pverkar Bidens chanser varken upp eller ner, d det var s vntat.

Var tvungen att snabbt kolla Wikipedia-sidan om smeknamn som anvnds av Trump. Tydligen finns inte Kamala Harris med dr. Men i skrivande stund dyker det nog upp ett p twitter..

Inte s sker p att Biden kommer g bort men
undrar om hans mentala prestanda dremot.
Trump framgr riktigt skarp jmfrelsevis.
Varit hr I 30 r men inte medborgare n s inget rstande.
Citera
2020-08-12, 07:53
Medlem
RedXs avatar
Jag tror att hon i sig r en relativt bra kandidat. Synd bara att media alltid ska hlla p med identitetsnonsenset. Skit samma om hon r svart eller vit eller man eller kvinna. Man vill ju veta vad hon str fr, men det r ju svrt fr den mttligt intresserade att avgra nr...

1) 90% av bevakningen fokuserar p hennes hudfrg och knstillhrighet, och...

2) Hennes hudfrg och kn (och partitillhrighet) gr att hon inte bevakas kritiskt. Kolla exempelvis NY Times frstasida idag och jmfr den med den de krde nr Mike Pence blev utsedd till Trumps VP-kandidat...

Det kommer frhoppningsvis att ligga demokraterna i fatet att de frst gick ut med vilken hudfrg och vilket kn VPn skulle ha och frst drefter brjade leta kandidater. Det r rasistiskt, sexistiskt och inte vrdigt en demokratisk process.
Citera
2020-08-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dag Blanck (aldrig hrt talas om honom tidigare) pstr att:

"- Fr Demokraterna r den svarta vljargruppen en viktig grupp, det hr r en signal till dem att man tar dem p allvar, fortstter Dag Blanck."

Fan trtt jag blir p sdan hr idioti eller r negrerna inte en viktig vljargrupp ven fr republikanerna? De utgr ju en befolkning p 30-40 miljoner.

Dag Blanck. Ytterligare en svensk vnstermupp.

Kort svar: Nej, svarta r inte en viktig vljargrupp fr republikanerna. Ca 90% av den svarta befolkningen rstar demokratiskt och drfr r det bttre fr republikanerna ju frre svarta som rstar.
Citera
2020-08-12, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Kort svar: Nej, svarta r inte en viktig vljargrupp fr republikanerna. Ca 90% av den svarta befolkningen rstar demokratiskt och drfr r det bttre fr republikanerna ju frre svarta som rstar.

Jag vet det dr. Det betyder att det finns stor potential bland negrerna, inte sant? Ja s r det frsts.
Citera
2020-08-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet det dr. Det betyder att det finns stor potential bland negrerna, inte sant? Ja s r det frsts.

Tyvrr kan du inte formulera dig tillrckligt bra fr att jag ska fatta vad du frsker sga. Du menar att R har potential att vxa bland svarta rstare? Tja, visst men det har man varit ofrmgna att gra tidigare och jag har inte sett ngon orsak till varfr man skulle lyckas 2020 nr Trump fick starka 8% 2016 och nu har en pandemi och ekonomisk kris som drabbar minoriteter hrdare n andra p halsen. Nej jag tror man vill hlla ner valdeltagandet s gott det gr denna gngen med.
Citera
2020-08-12, 08:11
Medlem
Sarah Palin, Condoleezza Rice, Hillary, indian Kamala ... har dom inga kvinnor bara knlsa med tuttar? Kolla p vad som vntar i Ankeborg innan ljuset slcks. Idag bara brjan ...
Citera
2020-08-12, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Tyvrr kan du inte formulera dig tillrckligt bra fr att jag ska fatta vad du frsker sga. Du menar att R har potential att vxa bland svarta rstare? Tja, visst men det har man varit ofrmgna att gra tidigare och jag har inte sett ngon orsak till varfr man skulle lyckas 2020 nr Trump fick starka 8% 2016 och nu har en pandemi och ekonomisk kris som drabbar minoriteter hrdare n andra p halsen.

Jag formulerar mig utmrkt. Vad du tycker skiter jag i. Jag lgger frsts mrke till att du anvnder dig av det ptvingade ordet "svart" och det fr du gra d du inte brytt dig om att tnka efter, r medlpartypen eller vad fan ditt problem nu r.

Ja det r klart att republikanerna kan vinna p negrerna. Det har man redan gjort bland de bildade sdana. Thomas Sowell r ett solklart exempel. Sedan finns den stora massan kvar som inte vinner ngonting p Demokrater och vnstersvngar.

Skillnaden r respekten. Republikaner respekterar negrerna som mnniskor. Demokraterna i vanlig ordning betraktar desamma som barn som r i behov av hjlp hr i livet. Hjlp utan slut. Men aldrig att man ger dem egenmakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in