Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Om nu Kamala r s pass kompetent som du anser, varfr var det s f av demokraternas vljare som ansg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?
Jag bad dig att ge lite konkreta exempel p vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?
Pence r nr det gller politiska meriter vida verlgsen Kamala Harris. Detta kan jag tillst som opartisk bedmare.
Nr det gller Trump s r han ingen politiker, vilket mycket ofta mrks. Dremot besitter han ju andra kvaliteter nr det gller erfarenhet av ekonomi och nringslivsfrgor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.
Joe Biden r mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men ngon superman r han frsts inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lgre lder. Han blev till allas frvning Obamas vicepresident vid mycket mogen lder. Bidens kandidatur knns som om dom inte har ngot bttre att slnga in, dom har frhoppningar att han kanske inte skrmmer bort vita manliga arbetaklassvljare (demokraternas tidigare vljarbas) som Hillary Clinton gjorde och drmed kan sl Trump i valet.
Ser man vem som Kamala mter, s inser man att kamala r verkvalificerad.
Ditt svammelsikter ndrar inte detta.
Och Pence har framgngar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta r vad som kallas sjlvfrklarande till vilka meriter som vger tyngre, och hr vger Pence MYCKET ltt med sin lila delstat.
Det r faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det r precis som du gr allt vad du kan fr att frlora "diskussionen", udda.
trumpen besitter inga kvaliter som r till folket och dess medborgare till hjlp har vi lrt oss i COVID-19 krisen, och vi r mnga nu som undrar fr trumpen r president fr och nr det r s uppenbarligen inte fr USA folk och dess medborgare.
Det vi sen komemr f se i debatten med Pence om den genomfrs ens, det r hur Pence r defensiv och pratar om annat n sakfrgor.
Och det r samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala str, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi d, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer terge vad Kamala str fr plitiskt i efter en sdan debatt, och det har vi vetat i ratal nu.)
Den som inte kan terge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och sga och det den sger r irrelevant.
Och varfr man vill vara irrelevant r en gta fr mig, men kanske att vara irrelevant r en del av agendan, d verkligheten r fr jobbig fr er.
Och sen har Kamala 4 r p sig och skaffa mer erfarenheter, vad r Pence erfarenheter mer n stlla sig upp och g hem ifrn fotbollsmatcher och fr att man r ledsen ver att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket mste man tillst d Pence idag r en marionett fr trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer d aldrig kamala vara, utan vi komemr f se ett ttt samarbete mellan Biden och Kamala som r till nytta fr folket och dess medborgare.