2020-08-20, 17:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
S med andra ord klarar du inte av att bemta det jag skrev utan fortstter med dina emotionella tirader dr Du pstr ngot utan att kunna backa upp ett skit. Herregud, insg precis att jag brnt ett x antal minuter p diskussion med en flummare som faktiskt inte vet vad hen pratar om. Jag har punkt fr punkt frklarat varfr Kamala r inkompetent och dina svar har varit att minsann 75% av jordens befolkning r mer kompetent n Pence. Jisses. inte ngonstans har du lyckats bemta det jag skrev, inte ngonstans har du kunnat lgga fram ngra som helst argument fr varfr Kamala ska vara kompetent utan du fortstter babbla som en person som precis rkt en kopp med Sativa och som inte lyckats samla ihop sina tankar. Du har precis visat fr alla som lser denna trden att om Kamala och Biden har sdana supportar som dig s har Trump absolut inget att oroa sig fr.
Om du vill prata om kamalas politik, s br du faktiskt terge den rtt frst.

Det enda punkt fr punkt jag sg, det var om dina egna fantasier.

Den dagen du diskuterar fakta, forskning och saklighet med en rd trd fr uppn konsensus, den dagen kan vi faktiskt diskutera ntt som existerar.
Kamala r ett skert val fr USA framtid, och lika s Biden, trumpen vet inte hur man leder ett land s dr finns inget hopp lngre ens.
Och det ser vi tex med wag the dog med den egna befolkningen istllet fr ta tag i frgan, och vnt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen.
Citera
2020-08-20, 17:52
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om du vill prata om kamalas politik, s br du faktiskt terge den rtt frst.

Det enda punkt fr punkt jag sg, det var om dina egna fantasier.

Den dagen du diskuterar fakta, forskning och saklighet med en rd trd fr uppn konsensus, den dagen kan vi faktiskt diskutera ntt som existerar.
Kamala r ett skert val fr USA framtid, och lika s Biden, trumpen vet inte hur man leder ett land s dr finns inget hopp lngre ens.
Och det ser vi tex med wag the dog med den egna befolkningen istllet fr ta tag i frgan, och vnt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen.

Problemet med att diskutera Kamalas politik med dig r att du inte klarar av att argumentera fr hennes politk. Du klarade inte av att bemta det jag skrev samt de argumenten fr varfr Kamala inte lmpar sig att vara en seris vicepresident. Jag gjorde det vldigt enkelt fr dig, delade upp texten punkt fr punkt, stycke fr stycke s att tom en person som dig skulle kunna klara av att samla dina tankar och svara p det jag skrev som talar emot Kamala. Du lyckades inte utan gr s som du gjort tvrs igenom hela trden, du flyr, frsker hala dig undan men blir synad gng p gng. Inte ens enda gng har du skrivit vad som faktiskt gr att Kamala kan anses vara kompetent, ett exempel p vad hon gjort som gr att folk kan frlita sig p hennes vicepresidentskap. Du bara hittar p en massa strunt och tror folk r lika dumma som din umgngeskrets och inte synar dina fantasier. S vill du diskutera vidare s fr du helt enkelt svara p det jag skrev utan att som en rdd liten hare skutta undan frn frgorna, gmma dig under sngen och hoppas att spket frsvinner.
Citera
2020-08-20, 18:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Problemet med att diskutera Kamalas politik med dig r att du inte klarar av att argumentera fr hennes politk. Du klarade inte av att bemta det jag skrev samt de argumenten fr varfr Kamala inte lmpar sig att vara en seris vicepresident. Jag gjorde det vldigt enkelt fr dig, delade upp texten punkt fr punkt, stycke fr stycke s att tom en person som dig skulle kunna klara av att samla dina tankar och svara p det jag skrev som talar emot Kamala. Du lyckades inte utan gr s som du gjort tvrs igenom hela trden, du flyr, frsker hala dig undan men blir synad gng p gng. Inte ens enda gng har du skrivit vad som faktiskt gr att Kamala kan anses vara kompetent, ett exempel p vad hon gjort som gr att folk kan frlita sig p hennes vicepresidentskap. Du bara hittar p en massa strunt och tror folk r lika dumma som din umgngeskrets och inte synar dina fantasier. S vill du diskutera vidare s fr du helt enkelt svara p det jag skrev utan att som en rdd liten hare skutta undan frn frgorna, gmma dig under sngen och hoppas att spket frsvinner.
Hur ska du veta om jag kan argumentera kamalas politik och nr du inte ens kan terge den korrekt?
Det faller givetvis p sin egen orimlighet, men nice try thou

kamala r en smart och intelligent politiker som lyssnar p folk och stller tuffa frgor fr att kunna komma fram till ntt.
Dock vet vi alla att varken trumpen eller Pence kan debattera, den ena vet inte ens hur man gr, och den andra vnder sig till mekka s fort det blir jobbigt.

Om jag ska ens klarar av att skutta ifrn frgor, s br du frst terge Kamalas, baiden och Demokraternas politik korrekt.
Det har man imponerande inte klarat av att terge i ett r nu, om ens det rcker.
Citera
2020-08-20, 18:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Intressant svar du ger, och att det r bara dina personliga sikter.
Kamala r lngt fall med kompetent n bde trump och Pence, trump r nog 75% av befolkningen p jorden mer kompetent, och Pence vnder sig till gud varje gng han inte vill svara pga frgorna r fr jobbiga och den verkligheten de terger.

Det r intressant att du citerar mig och skriver en s lng text, men du funderade aldrig p att svara p ntt av det du citerade???
Verkar som du kan diskutera/debattera lika bra som trumpen, dvs inte alls d du verkar inte frst konceptet ens.

Och Biden/Kamala r det enda trygga valet fr USA framtid, men vill man USA illa s ska man undika Biden/Kamala och kra trumpen/Pence, men d samtidigt undrar vi vad MAGA r och nr det uppenbarligen inte vara gra USA stort igen och med detta facit vi nu har.

Det du sger dr r att trumpen inte r fit att vara president pga han inte har erfarenhet va politik.(lustigt nog fortfarande inte efter 4 r : )

Du hvdar svart och vitt, och dr Kamala som ett halvt decennium yngre, det r ingen som ens betvivlar att Kamala r bttre n bgge som sitter i Vita huset.
D den ena inte ens fattar politik(vilket du lyfta som viktigt, men tack fr den smashen), den andra vnder sig till mekka s fort det blir jobbigt fr han.
Och sen har vi Biden som r politisk stabilitet, och att vi har ni Kamala att ocks ge USA politisk stabilitet.
Det knns tryggt om det sker fr folket och dess medborgare i denna omfattade kris man befinner sig i USA pga inkompetens och ppna upp delstater utan frklara hur folk ska agera.

Du fr nog brja ocks brja fundera p vad du skriver, d du hjlpte mig s bra.

Om du tar reda p Bidens politik, och utan ndra den.
S har du svaret dr, jag lrt mig att vissa klarar aldrig av att terge Bidens politik korrekt, och om man inte klarar terge Bidens och Kamalas politik rtt, vad sger man d?(om svaret ens var oklart, s r svaret att man inte sger ntt och om man fantiserar ihop politiken Kamala str fr.

Om nu Kamala r s pass kompetent som du anser, varfr var det s f av demokraternas vljare som ansg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?

Jag bad dig att ge lite konkreta exempel p vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?

Pence r nr det gller politiska meriter vida verlgsen Kamala Harris. Detta kan jag tillst som opartisk bedmare.

Nr det gller Trump s r han ingen politiker, vilket mycket ofta mrks. Dremot besitter han ju andra kvaliteter nr det gller erfarenhet av ekonomi och nringslivsfrgor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.

Joe Biden r mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men ngon superman r han frsts inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lgre lder. Han blev till allas frvning Obamas vicepresident vid mycket mogen lder. Bidens kandidatur knns som om dom inte har ngot bttre att slnga in, dom har frhoppningar att han kanske inte skrmmer bort vita manliga arbetaklassvljare (demokraternas tidigare vljarbas) som Hillary Clinton gjorde och drmed kan sl Trump i valet.
Citera
2020-08-20, 18:12
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Hur ska du veta om jag kan argumentera kamalas politik och nr du inte ens kan terge den korrekt?
Det faller givetvis p sin egen orimlighet, men nice try thou

kamala r en smart och intelligent politiker som lyssnar p folk och stller tuffa frgor fr att kunna komma fram till ntt.
Dock vet vi alla att varken trumpen eller Pence kan debattera, den ena vet inte ens hur man gr, och den andra vnder sig till mekka s fort det blir jobbigt.

Om jag ska ens klarar av att skutta ifrn frgor, s br du frst terge Kamalas, baiden och Demokraternas politik korrekt.
Det har man imponerande inte klarat av att terge i ett r nu, om ens det rcker.

Haha s med andra ord s r din lsfrstelse helt upp mot vggarna. Jag skrev vldigt klart och tydligt vad som diskvalificerar Kamala. Hennes kappvnderi, hennes aktiva kamp MOT den svarta mannen, hennes omoraliska och tvivelaktiga klagararbete, hennes inkonsekvens och hyckleri samt hennes ofrmga att bemta kritik fr partikamrater utan att skylla p Ryssar och andra typer av hjrnspken. Dessutom har hon under sin tid som skriv politiker inte lyckats med ngot som helst vilket ven hennes extremt dliga popularitetssiffror inom det egna partiet visar.

Givetvis kommer du inte kunna bemta det jag skrev och frklara fr oss vanliga ddliga vad som gr Kamala till en kvalificerad politiker. Du kommer gmma dig som vanligt och skylla p Trunp/Pence istllet. Det r liksom ert kredo.

Bidens och Kamalas politik handlar om det demokraternas politik handlat om i flera r nu. Identitetspolitik, kulturmarxism samt ekonomisk globalism och devalverandet av den inhemska produktionen. Frstr att dessa uttryck r antagligen vldigt frmmande fr dig men googla grna s kanske du lr dig ngot.
Senast redigerad av CokeLaRock 2020-08-20 kl. 18:15.
Citera
2020-08-20, 18:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om nu Kamala r s pass kompetent som du anser, varfr var det s f av demokraternas vljare som ansg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?

Jag bad dig att ge lite konkreta exempel p vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?

Pence r nr det gller politiska meriter vida verlgsen Kamala Harris. Detta kan jag tillst som opartisk bedmare.

Nr det gller Trump s r han ingen politiker, vilket mycket ofta mrks. Dremot besitter han ju andra kvaliteter nr det gller erfarenhet av ekonomi och nringslivsfrgor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.

Joe Biden r mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men ngon superman r han frsts inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lgre lder. Han blev till allas frvning Obamas vicepresident vid mycket mogen lder. Bidens kandidatur knns som om dom inte har ngot bttre att slnga in, dom har frhoppningar att han kanske inte skrmmer bort vita manliga arbetaklassvljare (demokraternas tidigare vljarbas) som Hillary Clinton gjorde och drmed kan sl Trump i valet.
Ser man vem som Kamala mter, s inser man att kamala r verkvalificerad.
Ditt svammelsikter ndrar inte detta.
Och Pence har framgngar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta r vad som kallas sjlvfrklarande till vilka meriter som vger tyngre, och hr vger Pence MYCKET ltt med sin lila delstat.
Det r faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det r precis som du gr allt vad du kan fr att frlora "diskussionen", udda.

trumpen besitter inga kvaliter som r till folket och dess medborgare till hjlp har vi lrt oss i COVID-19 krisen, och vi r mnga nu som undrar fr trumpen r president fr och nr det r s uppenbarligen inte fr USA folk och dess medborgare.

Det vi sen komemr f se i debatten med Pence om den genomfrs ens, det r hur Pence r defensiv och pratar om annat n sakfrgor.
Och det r samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala str, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi d, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer terge vad Kamala str fr plitiskt i efter en sdan debatt, och det har vi vetat i ratal nu.)

Den som inte kan terge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och sga och det den sger r irrelevant.
Och varfr man vill vara irrelevant r en gta fr mig, men kanske att vara irrelevant r en del av agendan, d verkligheten r fr jobbig fr er.

Och sen har Kamala 4 r p sig och skaffa mer erfarenheter, vad r Pence erfarenheter mer n stlla sig upp och g hem ifrn fotbollsmatcher och fr att man r ledsen ver att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket mste man tillst d Pence idag r en marionett fr trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer d aldrig kamala vara, utan vi komemr f se ett ttt samarbete mellan Biden och Kamala som r till nytta fr folket och dess medborgare.
Citera
2020-08-20, 18:27
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Och Pence har framgngar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta r vad som kallas sjlvfrklarande till vilka meriter som vger tyngre, och hr vger Pence MYCKET ltt med sin lila delstat.
Det r faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det r precis som du gr allt vad du kan fr att frlora "diskussionen", udda.

trumpen besitter inga kvaliter som r till folket och dess medborgare till hjlp har vi lrt oss i COVID-19 krisen, och vi r mnga nu som undrar fr trumpen r president fr och nr det r s uppenbarligen inte fr USA folk och dess medborgare.

Det vi sen komemr f se i debatten med Pence om den genomfrs ens, det r hur Pence r defensiv och pratar om annat n sakfrgor.
Och det r samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala str, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi d, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer terge vad Kamala str fr plitiskt i efter en sdan debatt, och det har vi vetat i ratal nu.)

Den som inte kan terge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och sga och det den sger r irrelevant.
Och varfr man vill vara irrelevant r en gta fr mig, men kanske att vara irrelevant r en del av agendan, d verkligheten r fr jobbig fr er.

Och sen har Kamala 4 r p sig och skaffa mer erfarenheter, vad r Pence erfarenheter mer n stlla sig upp och g hem ifrn fotbollsmatcher och fr att man r ledsen ver att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket mste man tillst d Pence idag r en marionett fr trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer d aldrig kamala vara, utan vi komemr f se ett ttt samarbete mellan Biden och Kamala som r till nytta fr folket och dess medborgare.

Tala ur skgget, flimflam. Bertta vad Kamalas politik str fr? Du gnller ju hela tiden om att ingen kan terge hennes politik trots att flera skribenter redan dragit ner byxorna p dig. Frklara vad som r hennes politik och vad hon tidigare gjort som kvalificerar henne till att vara en bra vicepresident?
Citera
2020-08-20, 18:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tala ur skgget, flimflam. Bertta vad Kamalas politik str fr? Du gnller ju hela tiden om att ingen kan terge hennes politik trots att flera skribenter redan dragit ner byxorna p dig. Frklara vad som r hennes politik och vad hon tidigare gjort som kvalificerar henne till att vara en bra vicepresident?
LoL, det r ju ntt du fr svara p, och s fr vi se vad du terger rtt om Kamala och Demokraters politik, min erfarenhet r att detta sker aldrig.

Om du vill diskutera Kamalas politik, s frslr jag du terger den rtt och kommer med saklig kritik.
Annars str vi kvar p samma plats och irrelevans av dig.
Vi andra som inte r selektiva ser en mycket kompetent kvinna och ett tryggt val fr USA ur krisen med COVID-19.
Citera
2020-08-20, 18:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
LoL, det r ju ntt du fr svara p, och s fr vi se vad du terger rtt om Kamala och Demokraters politik, min erfarenhet r att detta sker aldrig.

Om du vill diskutera Kamalas politik, s frslr jag du terger den rtt och kommer med saklig kritik.
Annars str vi kvar p samma plats och irrelevans av dig.
Vi andra som inte r selektiva ser en mycket kompetent kvinna och ett tryggt val fr USA ur krisen med COVID-19.

Fast jag har tergett deras politik samt hennes personliga tillkortakommanden flera gnger medan du inte tillfrt ett skit till diskussionen eller trden verlag. Min uppgift r att argumentera vad som talar emot henne medan du som den fanboyen du r ska argumentera fr. Vilket du misslyckas kapitalt med. Du flyr, flyr ivg som en rdd liten hare d du insett att samtliga i denna trd redan piskat upp dig verbalt och din enda utvg r att babbla en massa strunt s att folk ser dig som en psykiskt sjuk individ istllet fr en wannabe som ftt sina byxor neddragna. Inte en enda gng har du lyckats argumentera fr Kamala eller Biden s vidare diskussion eller snarare brist p diskussion r ondig tills dess att du brjar bemta argumenten eller tminstone berttar vad Kamala gjort under sin politiska karrir som gr att man kan ta henne serist.
Citera
2020-08-20, 18:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fast jag har tergett deras politik samt hennes personliga tillkortakommanden flera gnger medan du inte tillfrt ett skit till diskussionen eller trden verlag. Min uppgift r att argumentera vad som talar emot henne medan du som den fanboyen du r ska argumentera fr. Vilket du misslyckas kapitalt med. Du flyr, flyr ivg som en rdd liten hare d du insett att samtliga i denna trd redan piskat upp dig verbalt och din enda utvg r att babbla en massa strunt s att folk ser dig som en psykiskt sjuk individ istllet fr en wannabe som ftt sina byxor neddragna. Inte en enda gng har du lyckats argumentera fr Kamala eller Biden s vidare diskussion eller snarare brist p diskussion r ondig tills dess att du brjar bemta argumenten eller tminstone berttar vad Kamala gjort under sin politiska karrir som gr att man kan ta henne serist.
terkom nr du vill diskutera Kamalas politik och inte dina egna personliga fantasier om Kamala och demokrater.

Dina ad hominem bekrftar du r medveten att du aldrig kan gra detta och terge Kamalas politik, varfr s tydligt berttar du inte har den frmgan och terge Kamalas politik eller demokraters politik undrar vi alla?
Vill du inte diskutera kamalas politik, s vet jag inte ens vad du gr i trden.
Vet du ens sjlv och med i tanke hur lite du vill diskutera sakligheter?
Citera
2020-08-20, 18:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Och du snackar om svammel.......

Du ger Harris massa superlativ men du har faktiskt nnu inte presenterat ngra fakta som styrker hennes frtrfflighet. Jag slr vad om att du inte ens hade hrt talas om henne innan nomineringsvalet eller kanske hennes upphjelse till vicepresidentkandidat.

Kalifornien r korrekt den strsta delstaten och den strsta ekonomin in USA. Dock r den vansktt, men dlig ekonomi och en stor "white flight" till andra delstater av kvalificerad arbetskraft. Harris var inte guvenr som Pence. Indiana r befolkningsmssigt en mellanstor stat.

Trump r president ver USA som sdan har han inte s stora mjligheter att pverka delstaternas hlsopolitik i srskilt stor utstrckning. Att du inte knner till detta fr mig att starkt tvivla p att du r srskilt insatt i amerikansk politik. Om vi nd jmfr Trumps nrvaro och frsk till agerande med tex Sveriges Lfven framstr ju Trump som oerhrt engagerad och omsorgsfull om sin befolkning. Dessutom om vi mter ddsfallen har USA under Trump varit mera framgngsrikt n Sverige under Lfven att rdda livhanken p sina medborgare.
Citera
2020-08-20, 19:06
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
terkom nr du vill diskutera Kamalas politik och inte dina egna personliga fantasier om Kamala och demokrater.

Dina ad hominem bekrftar du r medveten att du aldrig kan gra detta och terge Kamalas politik, varfr s tydligt berttar du inte har den frmgan och terge Kamalas politik eller demokraters politik undrar vi alla?
Vill du inte diskutera kamalas politik, s vet jag inte ens vad du gr i trden.
Vet du ens sjlv och med i tanke hur lite du vill diskutera sakligheter?

Eftersom du sjlv inte har lsfrstelse nog att se att jag bemtt bde hennes politik men ven personliga karaktr i samtliga av mina inlgg till dig (Baserat p bde fakta, mina subjektiva sikter samt hennes partikamrater sikter) till skillnad frn dig som inte gjort det en enda gng s fr jag helt nja mig med att de som lser denna trden ser detta och inser hur verklighetsfrnvnd och verklighetsflyende individ du r. Inte en enda gng har du lyckats nmna ngot som talar fr henne som vicepresident. Du r en talangls supporter och du fr helt enkelt terkomma nr du lrt dig lite om Kamalas politik och vad som verhuvudtaget talar fr henne som kandidat. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in