Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Om nu Kamala är så pass kompetent som du anser, varför var det så få av demokraternas väljare som ansåg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?
Jag bad dig att ge lite konkreta exempel på vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?
Pence är när det gäller politiska meriter vida överlägsen Kamala Harris. Detta kan jag tillstå som opartisk bedömare.
När det gäller Trump så är han ingen politiker, vilket mycket ofta märks. Däremot besitter han ju andra kvaliteter när det gäller erfarenhet av ekonomi och näringslivsfrågor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.
Joe Biden är mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men någon superman är han förstås inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lägre ålder. Han blev till allas förvåning Obamas vicepresident vid mycket mogen ålder. Bidens kandidatur känns som om dom inte har något bättre att slänga in, dom har förhoppningar att han kanske inte skrämmer bort vita manliga arbetaklassväljare (demokraternas tidigare väljarbas) som Hillary Clinton gjorde och därmed kan slå Trump i valet.
Ser man vem som Kamala möter, så inser man att kamala är överkvalificerad.
Ditt svammelåsikter ändrar inte detta.
Och Pence har framgångar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta är vad som kallas självförklarande till vilka meriter som väger tyngre, och här väger Pence MYCKET lätt med sin lila delstat.
Det är faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det är precis som du gör allt vad du kan för att förlora "diskussionen", udda.
trumpen besitter inga kvalitéer som är till folket och dess medborgare till hjälp har vi lärt oss i COVID-19 krisen, och vi är många nu som undrar för trumpen är president för och när det är så uppenbarligen inte för USA folk och dess medborgare.
Det vi sen komemr få se i debatten med Pence om den genomförs ens, det är hur Pence är defensiv och pratar om annat än sakfrågor.
Och det är samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala står, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi då, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer återge vad Kamala står för plitiskt i efter en sådan debatt, och det har vi vetat i åratal nu.)
Den som inte kan återge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och säga och det den säger är irrelevant.
Och varför man vill vara irrelevant är en gåta för mig, men kanske att vara irrelevant är en del av agendan, då verkligheten är för jobbig för er.
Och sen har Kamala 4 år på sig och skaffa mer erfarenheter, vad är Pence erfarenheter mer än ställa sig upp och gå hem ifrån fotbollsmatcher och för att man är ledsen över att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket måste man tillstå då Pence idag är en marionett för trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer då aldrig kamala vara, utan vi komemr få se ett tätt samarbete mellan Biden och Kamala som är till nytta för folket och dess medborgare.