2020-08-20, 17:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Så med andra ord klarar du inte av att bemöta det jag skrev utan fortsätter med dina emotionella tirader där Du påstår något utan att kunna backa upp ett skit. Herregud, insåg precis att jag bränt ett x antal minuter på diskussion med en flummare som faktiskt inte vet vad hen pratar om. Jag har punkt för punkt förklarat varför Kamala är inkompetent och dina svar har varit att minsann 75% av jordens befolkning är mer kompetent än Pence. Jisses. inte någonstans har du lyckats bemöta det jag skrev, inte någonstans har du kunnat lägga fram några som helst argument för varför Kamala ska vara kompetent utan du fortsätter babbla som en person som precis rökt en kopp med Sativa och som inte lyckats samla ihop sina tankar. Du har precis visat för alla som läser denna tråden att om Kamala och Biden har sådana supportar som dig så har Trump absolut inget att oroa sig för.
Om du vill prata om kamalas politik, så bör du faktiskt återge den rätt först.

Det enda punkt för punkt jag såg, det var om dina egna fantasier.

Den dagen du diskuterar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, den dagen kan vi faktiskt diskutera nått som existerar.
Kamala är ett säkert val för USA framtid, och lika så Biden, trumpen vet inte hur man leder ett land så dör finns inget hopp längre ens.
Och det ser vi tex med wag the dog med den egna befolkningen istället för ta tag i frågan, och vänt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen.
Citera
2020-08-20, 17:52
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om du vill prata om kamalas politik, så bör du faktiskt återge den rätt först.

Det enda punkt för punkt jag såg, det var om dina egna fantasier.

Den dagen du diskuterar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, den dagen kan vi faktiskt diskutera nått som existerar.
Kamala är ett säkert val för USA framtid, och lika så Biden, trumpen vet inte hur man leder ett land så dör finns inget hopp längre ens.
Och det ser vi tex med wag the dog med den egna befolkningen istället för ta tag i frågan, och vänt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen.

Problemet med att diskutera Kamalas politik med dig är att du inte klarar av att argumentera för hennes politk. Du klarade inte av att bemöta det jag skrev samt de argumenten för varför Kamala inte lämpar sig att vara en seriös vicepresident. Jag gjorde det väldigt enkelt för dig, delade upp texten punkt för punkt, stycke för stycke så att tom en person som dig skulle kunna klara av att samla dina tankar och svara på det jag skrev som talar emot Kamala. Du lyckades inte utan gör så som du gjort tvärs igenom hela tråden, du flyr, försöker hala dig undan men blir synad gång på gång. Inte ens enda gång har du skrivit vad som faktiskt gör att Kamala kan anses vara kompetent, ett exempel på vad hon gjort som gör att folk kan förlita sig på hennes vicepresidentskap. Du bara hittar på en massa strunt och tror folk är lika dumma som din umgängeskrets och inte synar dina fantasier. Så vill du diskutera vidare så får du helt enkelt svara på det jag skrev utan att som en rädd liten hare skutta undan från frågorna, gömma dig under sängen och hoppas att spöket försvinner.
Citera
2020-08-20, 18:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Problemet med att diskutera Kamalas politik med dig är att du inte klarar av att argumentera för hennes politk. Du klarade inte av att bemöta det jag skrev samt de argumenten för varför Kamala inte lämpar sig att vara en seriös vicepresident. Jag gjorde det väldigt enkelt för dig, delade upp texten punkt för punkt, stycke för stycke så att tom en person som dig skulle kunna klara av att samla dina tankar och svara på det jag skrev som talar emot Kamala. Du lyckades inte utan gör så som du gjort tvärs igenom hela tråden, du flyr, försöker hala dig undan men blir synad gång på gång. Inte ens enda gång har du skrivit vad som faktiskt gör att Kamala kan anses vara kompetent, ett exempel på vad hon gjort som gör att folk kan förlita sig på hennes vicepresidentskap. Du bara hittar på en massa strunt och tror folk är lika dumma som din umgängeskrets och inte synar dina fantasier. Så vill du diskutera vidare så får du helt enkelt svara på det jag skrev utan att som en rädd liten hare skutta undan från frågorna, gömma dig under sängen och hoppas att spöket försvinner.
Hur ska du veta om jag kan argumentera kamalas politik och när du inte ens kan återge den korrekt?
Det faller givetvis på sin egen orimlighet, men nice try thou

kamala är en smart och intelligent politiker som lyssnar på folk och ställer tuffa frågor för att kunna komma fram till nått.
Dock vet vi alla att varken trumpen eller Pence kan debattera, den ena vet inte ens hur man gör, och den andra vänder sig till mekka så fort det blir jobbigt.

Om jag ska ens klarar av att skutta ifrån frågor, så bör du först återge Kamalas, baiden och Demokraternas politik korrekt.
Det har man imponerande inte klarat av att återge i ett år nu, om ens det räcker.
Citera
2020-08-20, 18:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Intressant svar du ger, och att det är bara dina personliga åsikter.
Kamala är långt fall med kompetent än både trump och Pence, trump är nog 75% av befolkningen på jorden mer kompetent, och Pence vänder sig till gud varje gång han inte vill svara pga frågorna är för jobbiga och den verkligheten de återger.

Det är intressant att du citerar mig och skriver en så lång text, men du funderade aldrig på att svara på nått av det du citerade???
Verkar som du kan diskutera/debattera lika bra som trumpen, dvs inte alls då du verkar inte förstå konceptet ens.

Och Biden/Kamala är det enda trygga valet för USA framtid, men vill man USA illa så ska man undika Biden/Kamala och köra trumpen/Pence, men då samtidigt undrar vi vad MAGA är och när det uppenbarligen inte vara göra USA stort igen och med detta facit vi nu har.

Det du säger där är att trumpen inte är fit att vara president pga han inte har erfarenhet va politik.(lustigt nog fortfarande inte efter 4 år : )

Du hävdar svart och vitt, och där Kamala som ett halvt decennium yngre, det är ingen som ens betvivlar att Kamala är bättre än bägge som sitter i Vita huset.
Då den ena inte ens fattar politik(vilket du lyfta som viktigt, men tack för den smashen), den andra vänder sig till mekka så fort det blir jobbigt för han.
Och sen har vi Biden som är politisk stabilitet, och att vi har ni Kamala att också ge USA politisk stabilitet.
Det känns tryggt om det sker för folket och dess medborgare i denna omfattade kris man befinner sig i USA pga inkompetens och öppna upp delstater utan förklara hur folk ska agera.

Du får nog börja också börja fundera på vad du skriver, då du hjälpte mig så bra.

Om du tar reda på Bidens politik, och utan ändra den.
Så har du svaret där, jag lärt mig att vissa klarar aldrig av att återge Bidens politik korrekt, och om man inte klarar återge Bidens och Kamala´s politik rätt, vad säger man då?(om svaret ens var oklart, så är svaret att man inte säger nått och om man fantiserar ihop politiken Kamala står för.

Om nu Kamala är så pass kompetent som du anser, varför var det så få av demokraternas väljare som ansåg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?

Jag bad dig att ge lite konkreta exempel på vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?

Pence är när det gäller politiska meriter vida överlägsen Kamala Harris. Detta kan jag tillstå som opartisk bedömare.

När det gäller Trump så är han ingen politiker, vilket mycket ofta märks. Däremot besitter han ju andra kvaliteter när det gäller erfarenhet av ekonomi och näringslivsfrågor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.

Joe Biden är mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men någon superman är han förstås inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lägre ålder. Han blev till allas förvåning Obamas vicepresident vid mycket mogen ålder. Bidens kandidatur känns som om dom inte har något bättre att slänga in, dom har förhoppningar att han kanske inte skrämmer bort vita manliga arbetaklassväljare (demokraternas tidigare väljarbas) som Hillary Clinton gjorde och därmed kan slå Trump i valet.
Citera
2020-08-20, 18:12
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Hur ska du veta om jag kan argumentera kamalas politik och när du inte ens kan återge den korrekt?
Det faller givetvis på sin egen orimlighet, men nice try thou

kamala är en smart och intelligent politiker som lyssnar på folk och ställer tuffa frågor för att kunna komma fram till nått.
Dock vet vi alla att varken trumpen eller Pence kan debattera, den ena vet inte ens hur man gör, och den andra vänder sig till mekka så fort det blir jobbigt.

Om jag ska ens klarar av att skutta ifrån frågor, så bör du först återge Kamalas, baiden och Demokraternas politik korrekt.
Det har man imponerande inte klarat av att återge i ett år nu, om ens det räcker.

Haha så med andra ord så är din läsförståelse helt upp mot väggarna. Jag skrev väldigt klart och tydligt vad som diskvalificerar Kamala. Hennes kappvänderi, hennes aktiva kamp MOT den svarta mannen, hennes omoraliska och tvivelaktiga åklagararbete, hennes inkonsekvens och hyckleri samt hennes oförmåga att bemöta kritik för partikamrater utan att skylla på Ryssar och andra typer av hjärnspöken. Dessutom har hon under sin tid som skriv politiker inte lyckats med något som helst vilket även hennes extremt dåliga popularitetssiffror inom det egna partiet visar.

Givetvis kommer du inte kunna bemöta det jag skrev och förklara för oss vanliga dödliga vad som gör Kamala till en kvalificerad politiker. Du kommer gömma dig som vanligt och skylla på Trunp/Pence istället. Det är liksom ert kredo.

Bidens och Kamalas politik handlar om det demokraternas politik handlat om i flera år nu. Identitetspolitik, kulturmarxism samt ekonomisk globalism och devalverandet av den inhemska produktionen. Förstår att dessa uttryck är antagligen väldigt främmande för dig men googla gärna så kanske du lär dig något.
Senast redigerad av CokeLaRock 2020-08-20 kl. 18:15.
Citera
2020-08-20, 18:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om nu Kamala är så pass kompetent som du anser, varför var det så få av demokraternas väljare som ansåg detta i nomineringsvalet? Exakt vad har dom missat?

Jag bad dig att ge lite konkreta exempel på vad Kamala Harris har gjort som kvalificerar henne som vicepresidentkandidat?

Pence är när det gäller politiska meriter vida överlägsen Kamala Harris. Detta kan jag tillstå som opartisk bedömare.

När det gäller Trump så är han ingen politiker, vilket mycket ofta märks. Däremot besitter han ju andra kvaliteter när det gäller erfarenhet av ekonomi och näringslivsfrågor som ingen annan president haft under efterkrigstiden.

Joe Biden är mycket meriterad politiker - utan tvekan. Men någon superman är han förstås inte. Demokratiska presidenter som Clinton, Kennedy, Carter och Obama kom fram vid mycket lägre ålder. Han blev till allas förvåning Obamas vicepresident vid mycket mogen ålder. Bidens kandidatur känns som om dom inte har något bättre att slänga in, dom har förhoppningar att han kanske inte skrämmer bort vita manliga arbetaklassväljare (demokraternas tidigare väljarbas) som Hillary Clinton gjorde och därmed kan slå Trump i valet.
Ser man vem som Kamala möter, så inser man att kamala är överkvalificerad.
Ditt svammelåsikter ändrar inte detta.
Och Pence har framgångar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta är vad som kallas självförklarande till vilka meriter som väger tyngre, och här väger Pence MYCKET lätt med sin lila delstat.
Det är faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det är precis som du gör allt vad du kan för att förlora "diskussionen", udda.

trumpen besitter inga kvalitéer som är till folket och dess medborgare till hjälp har vi lärt oss i COVID-19 krisen, och vi är många nu som undrar för trumpen är president för och när det är så uppenbarligen inte för USA folk och dess medborgare.

Det vi sen komemr få se i debatten med Pence om den genomförs ens, det är hur Pence är defensiv och pratar om annat än sakfrågor.
Och det är samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala står, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi då, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer återge vad Kamala står för plitiskt i efter en sådan debatt, och det har vi vetat i åratal nu.)

Den som inte kan återge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och säga och det den säger är irrelevant.
Och varför man vill vara irrelevant är en gåta för mig, men kanske att vara irrelevant är en del av agendan, då verkligheten är för jobbig för er.

Och sen har Kamala 4 år på sig och skaffa mer erfarenheter, vad är Pence erfarenheter mer än ställa sig upp och gå hem ifrån fotbollsmatcher och för att man är ledsen över att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket måste man tillstå då Pence idag är en marionett för trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer då aldrig kamala vara, utan vi komemr få se ett tätt samarbete mellan Biden och Kamala som är till nytta för folket och dess medborgare.
Citera
2020-08-20, 18:27
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Och Pence har framgångar i en liten skitdelstat, och Kamala i den folkrikaste delstaten i USA.
Detta är vad som kallas självförklarande till vilka meriter som väger tyngre, och här väger Pence MYCKET lätt med sin lila delstat.
Det är faktiskt intressant hur enkla smashar du ger mig, det är precis som du gör allt vad du kan för att förlora "diskussionen", udda.

trumpen besitter inga kvalitéer som är till folket och dess medborgare till hjälp har vi lärt oss i COVID-19 krisen, och vi är många nu som undrar för trumpen är president för och när det är så uppenbarligen inte för USA folk och dess medborgare.

Det vi sen komemr få se i debatten med Pence om den genomförs ens, det är hur Pence är defensiv och pratar om annat än sakfrågor.
Och det är samma sekund som Kamala kommer visa alla vart kamala står, och vart Pence kommer hamna.(men det tar vi då, dock vet vi redan idag att ni aldrig kommer återge vad Kamala står för plitiskt i efter en sådan debatt, och det har vi vetat i åratal nu.)

Den som inte kan återge kamalas politik korrekt, den har faktiskt inget och säga och det den säger är irrelevant.
Och varför man vill vara irrelevant är en gåta för mig, men kanske att vara irrelevant är en del av agendan, då verkligheten är för jobbig för er.

Och sen har Kamala 4 år på sig och skaffa mer erfarenheter, vad är Pence erfarenheter mer än ställa sig upp och gå hem ifrån fotbollsmatcher och för att man är ledsen över att rasism lyft upp til dagordningen.
Inte mycket måste man tillstå då Pence idag är en marionett för trumpen, och alltid varit.
Och marionett kommer då aldrig kamala vara, utan vi komemr få se ett tätt samarbete mellan Biden och Kamala som är till nytta för folket och dess medborgare.

Tala ur skägget, flimflam. Berätta vad Kamalas politik står för? Du gnäller ju hela tiden om att ingen kan återge hennes politik trots att flera skribenter redan dragit ner byxorna på dig. Förklara vad som är hennes politik och vad hon tidigare gjort som kvalificerar henne till att vara en bra vicepresident?
Citera
2020-08-20, 18:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tala ur skägget, flimflam. Berätta vad Kamalas politik står för? Du gnäller ju hela tiden om att ingen kan återge hennes politik trots att flera skribenter redan dragit ner byxorna på dig. Förklara vad som är hennes politik och vad hon tidigare gjort som kvalificerar henne till att vara en bra vicepresident?
LoL, det är ju nått du får svara på, och så får vi se vad du återger rätt om Kamala och Demokraters politik, min erfarenhet är att detta sker aldrig.

Om du vill diskutera Kamalas politik, så förslår jag du återger den rätt och kommer med saklig kritik.
Annars står vi kvar på samma plats och irrelevans av dig.
Vi andra som inte är selektiva ser en mycket kompetent kvinna och ett tryggt val för USA ur krisen med COVID-19.
Citera
2020-08-20, 18:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
LoL, det är ju nått du får svara på, och så får vi se vad du återger rätt om Kamala och Demokraters politik, min erfarenhet är att detta sker aldrig.

Om du vill diskutera Kamalas politik, så förslår jag du återger den rätt och kommer med saklig kritik.
Annars står vi kvar på samma plats och irrelevans av dig.
Vi andra som inte är selektiva ser en mycket kompetent kvinna och ett tryggt val för USA ur krisen med COVID-19.

Fast jag har återgett deras politik samt hennes personliga tillkortakommanden flera gånger medan du inte tillfört ett skit till diskussionen eller tråden överlag. Min uppgift är att argumentera vad som talar emot henne medan du som den fanboyen du är ska argumentera för. Vilket du misslyckas kapitalt med. Du flyr, flyr iväg som en rädd liten hare då du insett att samtliga i denna tråd redan piskat upp dig verbalt och din enda utväg är att babbla en massa strunt så att folk ser dig som en psykiskt sjuk individ istället för en wannabe som fått sina byxor neddragna. Inte en enda gång har du lyckats argumentera för Kamala eller Biden så vidare diskussion eller snarare brist på diskussion är onödig tills dess att du börjar bemöta argumenten eller åtminstone berättar vad Kamala gjort under sin politiska karriär som gör att man kan ta henne seriöst.
Citera
2020-08-20, 18:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fast jag har återgett deras politik samt hennes personliga tillkortakommanden flera gånger medan du inte tillfört ett skit till diskussionen eller tråden överlag. Min uppgift är att argumentera vad som talar emot henne medan du som den fanboyen du är ska argumentera för. Vilket du misslyckas kapitalt med. Du flyr, flyr iväg som en rädd liten hare då du insett att samtliga i denna tråd redan piskat upp dig verbalt och din enda utväg är att babbla en massa strunt så att folk ser dig som en psykiskt sjuk individ istället för en wannabe som fått sina byxor neddragna. Inte en enda gång har du lyckats argumentera för Kamala eller Biden så vidare diskussion eller snarare brist på diskussion är onödig tills dess att du börjar bemöta argumenten eller åtminstone berättar vad Kamala gjort under sin politiska karriär som gör att man kan ta henne seriöst.
Återkom när du vill diskutera Kamalas politik och inte dina egna personliga fantasier om Kamala och demokrater.

Dina ad hominem bekräftar du är medveten att du aldrig kan göra detta och återge Kamalas politik, varför så tydligt berättar du inte har den förmågan och återge Kamalas politik eller demokraters politik undrar vi alla?
Vill du inte diskutera kamalas politik, så vet jag inte ens vad du gör i tråden.
Vet du ens själv och med i åtanke hur lite du vill diskutera sakligheter?
Citera
2020-08-20, 18:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Och du snackar om svammel.......

Du ger Harris massa superlativ men du har faktiskt ännu inte presenterat några fakta som styrker hennes förträfflighet. Jag slår vad om att du inte ens hade hört talas om henne innan nomineringsvalet eller kanske hennes upphöjelse till vicepresidentkandidat.

Kalifornien är korrekt den största delstaten och den största ekonomin in USA. Dock är den vanskött, men dålig ekonomi och en stor "white flight" till andra delstater av kvalificerad arbetskraft. Harris var inte guvenör som Pence. Indiana är befolkningsmässigt en mellanstor stat.

Trump är president över USA som sådan har han inte så stora möjligheter att påverka delstaternas hälsopolitik i särskilt stor utsträckning. Att du inte känner till detta får mig att starkt tvivla på att du r särskilt insatt i amerikansk politik. Om vi ändå jämför Trumps närvaro och försök till agerande med tex Sveriges Löfven framstår ju Trump som oerhört engagerad och omsorgsfull om sin befolkning. Dessutom om vi mäter dödsfallen har USA under Trump varit mera framgångsrikt än Sverige under Löfven att rädda livhanken på sina medborgare.
Citera
2020-08-20, 19:06
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Återkom när du vill diskutera Kamalas politik och inte dina egna personliga fantasier om Kamala och demokrater.

Dina ad hominem bekräftar du är medveten att du aldrig kan göra detta och återge Kamalas politik, varför så tydligt berättar du inte har den förmågan och återge Kamalas politik eller demokraters politik undrar vi alla?
Vill du inte diskutera kamalas politik, så vet jag inte ens vad du gör i tråden.
Vet du ens själv och med i åtanke hur lite du vill diskutera sakligheter?

Eftersom du själv inte har läsförståelse nog att se att jag bemött både hennes politik men även personliga karaktär i samtliga av mina inlägg till dig (Baserat på både fakta, mina subjektiva åsikter samt hennes partikamrater åsikter) till skillnad från dig som inte gjort det en enda gång så får jag helt nöja mig med att de som läser denna tråden ser detta och inser hur verklighetsfrånvänd och verklighetsflyende individ du är. Inte en enda gång har du lyckats nämna något som talar för henne som vicepresident. Du är en talanglös supporter och du får helt enkelt återkomma när du lärt dig lite om Kamalas politik och vad som överhuvudtaget talar för henne som kandidat. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in