2020-08-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag trodde sjlv att han dokumenterades orttvist i t.ex DN nr han blev vald 2016. DN kallade honom idiot.

Nu nr jag sjlv kan se hans presstrffar p cnn s ser jag att det var sant. Han r en hel-fnoskig narcissist utan kunskaper om det mesta, men har inga problem att ltsas som han vet. Han anser sig aldrig ha fel. Det enda som har betydelse r att han vljs om som president, USA och sina medborgare struntar han fullstndigt i. Han har inte lyft ett enda finger mot corona p 6 mnader, det r helt makalst vilken icke-ledare.

Det fetade r ju inte sant, och det vet du. Ett exempel, du kanske minns det stora sjukhusfartyget som tuffade in till New York? Var grna kritisk, men var rlig. Det r problemet med all Trump-kritik, den r alltid s fruktansvrt orlig. Trump agerade ganska rappt, men d hette det ju att han var rasistisk mot kineser.
Citera
2020-08-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag frstr, du r en okunnig frdomsfull bigott och faktafrnekare. Det gr bra. Du r en perfekt fake news-spridare utan att veta om det.

Om du inte r medveten om att CNN r totalt TDS-biased s r det sorgligt. Det finns ju tom inspelningar med dold mic & kamera dr anstllda och chefer rakt ut sger att allt handlar om att frstra fr Trump. CNN har efter Trump tillsattes tappat all trovrdighet. T.o.m. FOX r mer balanserade, de har ju panelmedlemmar som r anti-Trump demokrater samt ankare som har kritiserat Trump hrt. Du ser aldrig ngot positivt om Trump frn ngon som arbetar p CNN.

Hur fan kan du vara s blind nr du kollar CNN varje dag? Du lter dig skedmatas okritiskt?
Citera
2020-08-14, 13:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Notera hur otroligt aggressiv Biden blir d han fr frgan om att testa sina kognitiva funktioner.

https://www.youtube.com/watch?v=2D4o...ature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=yAHoul4IYMY Skmtar verkligen Biden i denna video 23 sekunder in? Var och en fr bedma. Ser snarare ut som ett falskt leende i ett frsk att skmta bort sitt misstag.

Han borde faktiskt tvingas att gra ett s.k. Minimental test. Det r ett test som brukar ing vid diagnosticering av demenssjukdom fr att se hur pass bra minnesfrmgan r.

Det hr handlar allts om att f posten till kanske vrldens viktigaste och ansvarsfullaste mbete. Det amerikanska folket borde ha rtt att f veta hlsostatusen hos huvudkandidaterna till posten.
Citera
2020-08-14, 14:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jethrel
Fr Harris ger ju inte Biden speciellt mycket mer nytt. Bda r etablissemangspolitiker och demokratiska mellanmjlkspolitiker
Att befinna sig p mittlinjen br vl inte vara ett problem om man vill f med sig och frena bda sidor av partiet? Kandidaternas lngvariga grund inom partiet och ppenhet fr progressiva och frdelaktiga frndringar tror jag kan vara en god grund att st p nu till hsten. Speciellt efter fyra r av skattesnkningar och krusande fr Wall Street...
https://www.economist.com/united-sta...s-running-mate
Citat:
Joe Biden picks Kamala Harris as his running-mate
His choice is both groundbreaking and conventional: Neither is particularly ideological; both are consummate insiders. They are open to progressive ideas but remain in the partys centre, and people tend to like them. But Kamala Harris has a star quality that Joe Biden lacks.

Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Ska bli intressant att se Harris debattera mot Pence. Frgorna r mnga. Kommer t ex Mother - d v s hans fru - ens tillta honom befinna sig ensam p scen tillsammans med Harris? Kommer han klara av att se Harris - en stark, sjlvstndig MILF - i gonen? Ahhh, ska bli hrligt det hr
Ja, Pence r vl lite av en pappfigur...? Han har heller aldrig haft nn karismatisk utstrlning eller debattfrmga.
Ska bli spnnande att se vad hans strategi eller inriktning fr kommande tv-framtrdanden blir, fr bli upp till bevis fr honom om han har ngra fler talanger n att vara en anonym ja-sgare till Dear Leader?
Citera
2020-08-14, 14:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Om du inte r medveten om att CNN r totalt TDS-biased s r det sorgligt. Det finns ju tom inspelningar med dold mic & kamera dr anstllda och chefer rakt ut sger att allt handlar om att frstra fr Trump. CNN har efter Trump tillsattes tappat all trovrdighet. T.o.m. FOX r mer balanserade, de har ju panelmedlemmar som r anti-Trump demokrater samt ankare som har kritiserat Trump hrt. Du ser aldrig ngot positivt om Trump frn ngon som arbetar p CNN.

Hur fan kan du vara s blind nr du kollar CNN varje dag? Du lter dig skedmatas okritiskt?
Jag r r mycket medveten politiskt.

Hur mycket tittar du sjlv p cnn varje dag? Knner du till att de visar Trumps dagliga briefings oavkortat? Att Fauci r den mest intervjuade p cnn? Att de stndigt intervjuar hgsta chefen p alla storfretag, Harvard, strsta sjukhusen, governors?

Om du inte ser cnn, knns det inte underligt att ha sikter om ngot du inte vet ngot om? Krav 1 fr att ha en sikt r rimligen att ha ett underlag.
Citera
2020-08-14, 14:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det fetade r ju inte sant, och det vet du. Ett exempel, du kanske minns det stora sjukhusfartyget som tuffade in till New York? Var grna kritisk, men var rlig. Det r problemet med all Trump-kritik, den r alltid s fruktansvrt orlig. Trump agerade ganska rappt, men d hette det ju att han var rasistisk mot kineser.
Det r sant. Han skickade ett 1000-rums militrfartyg vrt 10 miljarder till New York i mars. Som jag minns las inte en enda patient in dr? Militren var rdd att f corona. Den insatsen glmdes blixtsnabbt bort, vilket nog r bra fr Trump. Men visst frskte han d.

Bertta om hans insatser den senaste mnaden, nr USA ftt en andra topp med 2000 dda per dag.
Citera
2020-08-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
50 timmar i mnaden lter inte mycket. Du mste ha ett bra jobb som kan frsrja dig p s lite jobb.
Skrev fel. Menade i veckan.
Citera
2020-08-14, 14:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Visst r han en narcissist som alla andra kandidater. Men du tittar fr mycket p hur han pratar och beter sig, n vilken politik som faktiskt genomfrs. Han har kommit med ett rddningspaket fr lntagare som drabbas av pandemin och fick driva genom det utan demokraternas std, fr att de bara vill sabotera fr honom och inte bryr sig om medborgarna.
Mnga tror att han r helt galen och kommer att starta ett tredje vrldskrig, nr han tvrtom propagerar fr att USA ska ta hem trupper och inte agera vrldspolis och faktiskt r den frste president p rtionden som r beredd att ka och frhandla med Nordkorea fr att lsa konflikten.
Jag hller med, utan corona hade USAs ekonomi sett strlande ut och Trump hade blivit omvald. Men corona har avsljat hans andra brister. r det verkligen bra att ha en president som beter sig s att vanligt folk tycker han r pantad? Hller du med om att han inte verkar normal? D fredrar jag en person dr man ser vad man fr. Vet inte om Biden eller Harris r det, jag kan inte rekommendera dem rakt av finns mnga oklarheter, vi fr se.
Citera
2020-08-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han borde faktiskt tvingas att gra ett s.k. Minimental test. Det r ett test som brukar ing vid diagnosticering av demenssjukdom fr att se hur pass bra minnesfrmgan r.

Det hr handlar allts om att f posten till kanske vrldens viktigaste och ansvarsfullaste mbete. Det amerikanska folket borde ha rtt att f veta hlsostatusen hos huvudkandidaterna till posten.
Han kommer vgra ett snt test vilket r uppenbart av hur aggressiv han blir d frgan ens kommer p tal. Bidenrunkarna p detta forum skulle inte se en kraftigt dement person om personen s stod framfr dom helt borta i skallen.

Demokraterna hamnade i en problematisk sits. Dom r s odugliga att dom inte ens kunde hitta en vettig kandidat som kunde utmana Trump. Valet p Biden var en ndlsning. Hans lnga erfarenhet hoppas man ska rcka. Dock r man vl medvetet om att han hlsomssigt inte klarar av 4 r.
Man kommer drfr kuppa in en vldigt impopulr person i form av Kamala Harris. Det lr inte uppskattas av Amerikanska folket.
Citera
2020-08-14, 17:20
Moderator
vfs avatar
Skrpning NU! OT raderat och varningar utdelade./Mod
Citera
2020-08-14, 17:41
Medlem
Eastmancolors avatar
***Vldigt lg niv i debatten och svrigheter att hlla sig till mnet.***

Saken r den att ehuru Harris absolut kan appellera till frgade vljare s kan man stlla sig undrande till hur sk swing voters ser p valet av vicepresidentkadidat. Det skulle inte frvna mig om gallupunderskningarna nrmre valdatumet (201103) kommer att pvisa en betydligt mindre klar ledning fr demokraterna.

Hittills har fokus varit p omvalet av den sittande presidenten men som fallet var 1992 nr Clinton vann ver Bush mste radarparet Biden-Harris nu prestera mer n vid ett val dr bgge presidentkandidaterna r nya, ven i beaktande av att Trump varit en synnerligen okonventionell president.

Ett kontroversiellt vallfte har redan utfsts och detta avser mjligheterna till tvngsbrande av munskydd. Kanske inte ngot jag skulle knna mig hugad att rsta fr...
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-08-14 kl. 17:44.
Citera
2020-08-14, 18:16
Medlem
Rasseltasss avatar
Tucker sger vl ungefr det som finns att sga om Kamala Harris

https://www.foxnews.com/opinion/tuck...-hollow-ticket

Citat:
(...)

So, it seemed inconceivable that given his current state, Joe Biden would choose someone so transparently one-dimensional as Kamala Harris, someone as empty as he is. It would be the first entirely hollow presidential ticket in American history and we thought it could never happen. But it is. They're doing it anyway.

(...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in