2020-08-13, 02:21
Avstngd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Aldrig sett en nazist med mer n mjligtvis en lite stringkalsong i en debatt.

https://abcnews.go.com/Politics/grow...ry?id=61844554
Det dr var frn 2019, det ret lt hon AIPAC komma till hennes kontor istllet:
http://archive.is/v6Ohf

Vad var din pong?
Citera
2020-08-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det dr var frn 2019, det ret lt hon AIPAC komma till hennes kontor istllet:
http://archive.is/v6Ohf

Vad var din pong?

Att Trump som du gillar hvdar att han r mer pro-Israel n dems?
Citera
2020-08-13, 02:32
Avstngd
PK-befriads avatar
Citat:
Att Trump som du gillar hvdar att han r mer pro-Israel n dems?
Jo jag vet det, det r en sida av honom jag inte gillar men han har fler goda sidor.

Kamala Harris har jag inte hittat ngra goda sidor hos dock.
Citera
2020-08-13, 02:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Jo det var nog en kombination, Hon hade dligt med kampanjpengar och hade efter en liten bump tidigt inte lyckas bygga ngot momentum. Me det gr ju driva en presidentkampanj med lite pengar och ingen chans att vinna lnge om man vill, frga Tulsi Gabbard. S hon fattade nog tidigt att detta var hennes bsta chans till en plats i en framtida administration.

Just vad hon innerst inne tnkte r nog dessvrre omjligt fr ngon av oss tv att veta. Hon kanske inte hade s mycket annat att vlja mellan n att hoppas p att ett tidigt avhopp kanske var hennes enda lilla chans? Frgan r nog inte heller s viktig, det enda intressanta nu r att hon blivit utsedd till vicepresidentkandidat oavsett vad hon n tnkte nr hon hoppade av.

Citat:
Det r just detta jag ville ppeka. Nr Biden sger "jag vill ge VP-posten till en svart kvinna fr att svarta kvinnor r en stark del av vr bas" r det identitetspolitik. Nr Trump vljer vaniljvite bibelkramaren Mike Pence fr att vinna vita kristnas rster r det absolut inte identitetspolitik? Tror du att det hade varit helt okontroversiellt bland hans vljare om han valde en svart konservativ kristen som VP?

Hela Republikanska partiet r totalt dominerat av vita mn och det r frmst vita som rstar p dem. Det R identitetspolitik ven om du inte vill ltsas om det. Svarta har nu nstan proportionerlig representation i kongressen endast tack vare Dems. Hade det bara varit upp till republikaner hade minoriteter haft noll inflytande i politiken. Varfr r det s hemskt att frska f landets regering att se ut lite mer som landet gr frutsatt att mnniskorna man tilstter r kompetenta.

Att Republikanerna r ett parti med frmst vita som medlemmar ocks frmst har vita som sina fretrdare p ledande positioner r knappast veraskande.

Eventuella fr- och nackdelar med identitetspolitik kanske vi kan ta vid ngot annat tillflle i en i sammanhanget lmpligare forumsdel. Min pong var att ngra gillar identitetspolitik andra inte och de som inte gr det tror jag inte i frsta hand kommer vlja att rsta p de som talar sig varma fr detta eftersom mnniskor tenderar att avst frn att rsta p politker vars politik de inte sympatiserar med.

Citat:
Jo tack den sidan r jag vl medveten om. Men d kan vi konstatera att du gjorde ett lite generellt uttalande om saker du har hrt utan att tnka efter s noga. Jag tror inte Trumps std frn svarta blir nmnvrt hgre n frra gngen men vi fr se.

Ingen aning om varfr du ber om en lnk du redan har, men bra d hoppas jag du r njd med den.

Citat:
Om du kollar lite p OU p sidan du lnkade kan du se att en sak r att det finns betydligt frre icke-bestmda rstare att vinna ver. Detta r logiskt eftersom till skillnad frn frra ret har man nu 4 r av Trump att frhlla sig till de flesta vet nog redan nu hur de tnker rsta. En VP brukar ha ganska begrnsad effekt p opinionen. Kamala Harris i sig varken garanterar frlust eller vinst.

ven om dessa r frre n frra valet finner jag dem likvl intressantare n att hra frn dem som redan bestmt sig.

Visst r presidentkandidaten vldigt mycket mer betydelsefullt n valet av vicepresidentkandidat. Detta gller garanterat ven denna gng, men jag tror det i just detta fall r lite viktigare/ mindre oviktigt n vanligt. Orsaken r att Bidens hlsa har ifrgasatts varfr mnga r oroade/frhoppningsfulla att hans val av vicepresident kan f en ovanligt stor betydelse denna gng. S huruvida de oskra vljarna gillar eller ogillar henne kan kanske pverka deras val mellan Biden och Trump.
Citera
2020-08-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Det som talar fr Kamala Haris

Hennes etnicitet
Hennes popularitet som senator

Det som talar emot.

hon frskte spela tuff som klagare i kalifornien och vgrade frenetiskt ta upp fall med misstnkt oskyldigt dmda
Hon r inte frn mellanvstern eller en swing state
Som VP behver man vara frn en battleground state s att man fr ett vertag mot den sittande presidenten.
Amerikaner rstar grna p hemmafavoriten
Och att hon bara r 1.5 meter lng.
Citera
2020-08-13, 09:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Frn GOP sdant handlar det om att D har blivit kr i identitetspolitik.

Alla hatar identitetspolitik, utom vnstern.

och Trump driver ju ingen identitetspolitik va?
Citera
2020-08-13, 09:24
Medlem
DanskeBankOfficials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Identitetspolitik som alt-rightflk gillar r ju inte identitetspolitik, det handlar ju om deras identitet som vita. Ngot helt annorlunda
Citera
2020-08-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just vad hon innerst inne tnkte r nog dessvrre omjligt fr ngon av oss tv att veta. Hon kanske inte hade s mycket annat att vlja mellan n att hoppas p att ett tidigt avhopp kanske var hennes enda lilla chans? Frgan r nog inte heller s viktig, det enda intressanta nu r att hon blivit utsedd till vicepresidentkandidat oavsett vad hon n tnkte nr hon hoppade av.

Jepp, oavsett vilket gick det ju bra fr henne i alla fall!

Citat:
Att Republikanerna r ett parti med frmst vita som medlemmar ocks frmst har vita som sina fretrdare p ledande positioner r knappast veraskande.

Varfr r det inte verraskande? Varfr r deras politik s ofrmgen att tilltala och engagera minoriteter?

Citat:
Eventuella fr- och nackdelar med identitetspolitik kanske vi kan ta vid ngot annat tillflle i en i sammanhanget lmpligare forumsdel. Min pong var att ngra gillar identitetspolitik andra inte och de som inte gr det tror jag inte i frsta hand kommer vlja att rsta p de som talar sig varma fr detta eftersom mnniskor tenderar att avst frn att rsta p politker vars politik de inte sympatiserar med.

Och min pong var att republikanerna fr identiteetspolitk fast fr vita. Du och andra som gillar dem ltsas inte om det. Det r klart man rstar p vad man gillar. Skulle jag bo i USA skulle jag rsta bltt eftersom jag skiter i "vitas intressen" trots att jag r vit. Jag vill att landet ska g frammt som helhet, inte bevaka min egen hudfrg. Men att gra distinktionen att gilla R fr att det inte fr identitetspolitik r ljligt.

Citat:
Ingen aning om varfr du ber om en lnk du redan har, men bra d hoppas jag du r njd med den.

Jag bad om en lnk till 538? nej du, jag bad dig om lnkar till "flera o.u" som backar upp ditt pstende:

Citat:
Det finns flera o.u. p senare tid som visat att mnga svarta bytt frn Demokraterna till Republikanerna. ven om svarta fortfarande klart oftare sympatiserar med Demokraterna s har tminstone tydliga vljarstrmmar konstaterats. Och det behvs trots allt inte alltid att s mnga byter parti fr att en delstat skall tippa ver till det andra partiet.

Jag tnker inte grva efter data som backar upp dina pstenden det fr du gra sjlv din late faen. Jag tror som sagt inte att Trump kommer ka nmnvrt bland svarta. Den viktigaste siffran fr republikaner r Turnout. 2016 gick turnout hos svarta ner vilket var en bit till varfr Trump lyckades vinna.

https://www.pewresearch.org/fact-tan...-cast-ballots/

Oavsett om det blir 8% eller 10% svarta som rstar p Trump r det ju bttre fr R ju lgre valdeltagandet bland dem r. Det r drfr vi ser voter supression som i North Carolina.

https://www.newsobserver.com/news/po...238870598.html

Citat:
ven om dessa r frre n frra valet finner jag dem likvl intressantare n att hra frn dem som redan bestmt sig.

Visst men fortstter trenden att Biden pollar nra eller ver 50% spelar det ingen roll om Trump vinner en strre mngd av undecideds.

Citat:
Visst r presidentkandidaten vldigt mycket mer betydelsefullt n valet av vicepresidentkandidat. Detta gller garanterat ven denna gng, men jag tror det i just detta fall r lite viktigare/ mindre oviktigt n vanligt. Orsaken r att Bidens hlsa har ifrgasatts varfr mnga r oroade/frhoppningsfulla att hans val av vicepresident kan f en ovanligt stor betydelse denna gng. S huruvida de oskra vljarna gillar eller ogillar henne kan kanske pverka deras val mellan Biden och Trump.

Tja, jag har inget att sga emot dr! Jag tror att i fyklvern Trump/Pence/Biden/Harris str sig Harris fint.
Senast redigerad av Unggoy 2020-08-13 kl. 09:46.
Citera
2020-08-13, 09:44
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Syftar du p Tomi Lahrens frga "did you sleep your way to the top with Willie Brown.
Det klavertrampet fick hon snpligt krypa till korset och be om urskt fr.
Men inte ens den bimbon nmnde ngot specifikt om att suga kuk. Dina politiska fantasier verkar svva ut ibland
Nej, moralkortet ska nog Trump akta sig fr att spela ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tro inte Harris gillar att bli jmfrd med Trump och han udda egenskaper och grisiga vg till makten.
Visst, hon har skert sina skelett eftersom hon ntt s hgt upp i den politiska hierarkin men bara vara kvinna och frgad r ju s sttande fr Trump att han tappar fotfstet i tillvaron d han vet eller av andra republikaner ftt veta hennes kapacitet.
Trump r ju den siste som br frska anspela p att Harris gtt sexvgen, det skulle skert sl tredubbelt tillbaka.
Att Trump p grund av han varit framgngsrik karrirmssigt har ftt ligga med 30 r yngre kvinnor r en stor skillnad mot att ligga med en 30 r ldre man fr att f frdelar karrirmssigt. Hon r inget annat n ett luder.
Citera
2020-08-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Citat:
Ursprungligen postat av DanskeBankOfficial
Identitetspolitik som alt-rightflk gillar r ju inte identitetspolitik, det handlar ju om deras identitet som vita. Ngot helt annorlunda

"Identitetspolitik", "globalism" "neo-marxism". Ser du ngot av dessa begrepp kastas ut helt utan kontext och frklaring som det vore sjlvklarheter vad som menas, Ja d vet du vad den du debatterar med har fr politisk inriktning.
Citera
2020-08-13, 10:06
Medlem
Presskonferensen med Biden och Harris visar i alla fall att det finns hopp fr USA. Mogna uttalanden av mogna politiker med ansvarsknsla och klara riktlinjer r vad USA r i desperat behov av just nu vilket gr ju att Trumps framtrdande fr ett nnu strre ljets skimmer ver sig nr han gr till motanfall spottar och frser och p det grvsta generar presidentmbetet och republikanerna.

Fr Trump visar n en gng upp sin nu vlknda politiska och personliga svaghet nr han inte kan frst hur Biden kan vlja en kvinna som hcklat honom i tidigare debatter. Trump blir utan tvekan allt blekare i sin framtoning ju mer framtrdande Harris gr samtidigt som Biden d tar det lilla lugna.
Citera
2020-08-13, 11:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Spinna inte runt in i din lilla hjrna nu.. p alla livesndningar eller p den som ert nasse ntverk snde?

Kolla sndningen, Kamala gjorde bra ifrn sig och det mrktes att hon r jurist s hon lter som alla duktiga klagare som tycker jttesynd om alla offren och berttar lite anekdoter bla bla bla..

MEN RIKTIGT PROFFSIGT!

Hon gjorde det bra och hon kommer slita stupen ur Den Vite Mannen och gra sitt jobb t Joe!

r hon nsta president, dvs 2024? N!

Hon r falsk. Jag vill ha en bonde som president. Dom r rliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in