2020-08-13, 00:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag vill pminna mig att hon hoppade av fr att hon inte fick in tillrckligt med pengar fr att kunna fortstta. Men visst det r ju mjligt att hon ven hade en baktanke i att det skulle kunna ka hennes chanser till att bli vicepresidentkandidat?

Jag tror inte de som vljer att rsta p Trump bryr sig om identitetspolitik ht. Snarare tvrtom, de flesta av dem avskyr nog allt vad identitetspolitik heter.

S mycket som 40% std frn svarta har jag inte hrt. 30% r det hgsta jag hrt, men jag r tveksam till om det verkligen kan vara s hgt. Och andra sidan kan stdet frn svarta vljare knappast bli mycket lgre n det senaste valet s...

Jag har dessvrre inte tid att granska alla o.u. som grs i USA, mina uppgifter utgr frn andrahandsinformation, m.a.o. media som terger underskningarna. Men det finns en bra sida som samlar alla o.u. som grs som jag rekommenderar om du vill kolla nrmre. Dr kan du ven kolla p delstatsniv. Liksom lnkas vidare till var och en av dessa underskningar och granska dem i detalj, t.ex. kolla antal svarta sympatisrer.

https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/

Det jag hrt hitintills frn demokraterna r att Harris r ett fantastiskt val fr att hon r s bra att det kommer garantera Bildens vinst. Frn republikanerna hr jag ocks att det r ett fantastiskt val fr att hon r s dlig att det kommer garantera Trumps vinst. Vad jag tyvrr inte hrt och egentligen finner mest intressant r vad de som nnu inte bestmt sig fr hur de skall rsta tycker om henne.

Frn GOP sdant handlar det om att D har blivit kr i identitetspolitik.

Alla hatar identitetspolitik, utom vnstern.
Citera
2020-08-13, 00:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hittade inte Fox Live p Youtube d.

Kamala Harris r falsk. Hon lovar fr mycket naiva bla drmmar. Hon lter som en Hillary Clinton.

Personligen hade jag hellre sett Warren som presidentkandidat och Mayor Pete (glmt bort nu hur hans efternamn skrivs)
Joe! Kamala! r inte mina favoriter MEN jag frstr varfr de demokratiska amerikanerna vljer Joe! och varfr Joe! vljer Kamala..

Joe! r bttre fr USA n det USA Donald skapat..
Citera
2020-08-13, 00:37
Medlem
hydrols avatar
https://kamalaharris.info/

Stmmer allt detta?
Citera
2020-08-13, 00:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
https://kamalaharris.info/

Stmmer allt detta?

Det stmmer men det r inte allt.
Citera
2020-08-13, 00:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag kan bekrfta att det var lika mnga + som -. Men det var mer - iallafall.

Kamala harris r falsk.

Spinna inte runt in i din lilla hjrna nu.. p alla livesndningar eller p den som ert nasse ntverk snde?

Kolla sndningen, Kamala gjorde bra ifrn sig och det mrktes att hon r jurist s hon lter som alla duktiga klagare som tycker jttesynd om alla offren och berttar lite anekdoter bla bla bla..

MEN RIKTIGT PROFFSIGT!

Hon gjorde det bra och hon kommer slita stupen ur Den Vite Mannen och gra sitt jobb t Joe!

r hon nsta president, dvs 2024? N!
Citera
2020-08-13, 00:53
Medlem
PK-befriads avatar
Kamela Harris r gift med juden Douglas Emhoff och hon r allmnt underdnig israellobbyn AIPAC.

I ljuset av det blir hennes propagerande mot vita mnniskors intressen mer frsteligt. Hon bearbetas p daglig basis av en jude p hemmaplan.
Citera
2020-08-13, 01:09
Medlem
Citat:
Jag vill pminna mig att hon hoppade av fr att hon inte fick in tillrckligt med pengar fr att kunna fortstta. Men visst det r ju mjligt att hon ven hade en baktanke i att det skulle kunna ka hennes chanser till att bli vicepresidentkandidat?

Jo det var nog en kombination, Hon hade dligt med kampanjpengar och hade efter en liten bump tidigt inte lyckas bygga ngot momentum. Me det gr ju driva en presidentkampanj med lite pengar och ingen chans att vinna lnge om man vill, frga Tulsi Gabbard. S hon fattade nog tidigt att detta var hennes bsta chans till en plats i en framtida administration.

Citat:
Jag tror inte de som vljer att rsta p Trump bryr sig om identitetspolitik ht. Snarare tvrtom, de flesta av dem avskyr nog allt vad identitetspolitik heter.

Det r just detta jag ville ppeka. Nr Biden sger "jag vill ge VP-posten till en svart kvinna fr att svarta kvinnor r en stark del av vr bas" r det identitetspolitik. Nr Trump vljer vaniljvite bibelkramaren Mike Pence fr att vinna vita kristnas rster r det absolut inte identitetspolitik? Tror du att det hade varit helt okontroversiellt bland hans vljare om han valde en svart konservativ kristen kvinna som VP?

Hela Republikanska partiet r totalt dominerat av vita mn och det r frmst vita som rstar p dem. Det R identitetspolitik ven om du inte vill ltsas om det. Svarta har nu nstan proportionerlig representation i kongressen endast tack vare Dems. Hade det bara varit upp till republikaner hade minoriteter haft noll inflytande i politiken. Varfr r det s hemskt att frska f landets regering att se ut lite mer som landet gr frutsatt att mnniskorna man tilstter r kompetenta?

Citat:
S mycket som 40% std frn svarta har jag inte hrt. 30% r det hgsta jag hrt, men jag r tveksam till om det verkligen kan vara s hgt. Och andra sidan kan stdet frn svarta vljare knappast bli mycket lgre n det senaste valet s...

Jag har dessvrre inte tid att granska alla o.u. som grs i USA, mina uppgifter utgr frn andrahandsinformation, m.a.o. media som terger underskningarna. Men det finns en bra sida som samlar alla o.u. som grs som jag rekommenderar om du vill kolla nrmre. Dr kan du ven kolla p delstatsniv. Liksom lnkas vidare till var och en av dessa underskningar och granska dem i detalj, t.ex. kolla antal svarta sympatisrer.

https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/

Jo tack den sidan r jag vl medveten om. Men d kan vi konstatera att du gjorde ett lite generellt uttalande om saker du har hrt utan att tnka efter s noga. Jag tror inte Trumps std frn svarta blir nmnvrt hgre n frra gngen men vi fr se.

Citat:
Det jag hrt hitintills frn demokraterna r att Harris r ett fantastiskt val fr att hon r s bra att det kommer garantera Bildens vinst. Frn republikanerna hr jag ocks att det r ett fantastiskt val fr att hon r s dlig att det kommer garantera Trumps vinst. Vad jag tyvrr inte hrt och egentligen finner mest intressant r vad de som nnu inte bestmt sig fr hur de skall rsta tycker om henne.

Om du kollar lite p OU p sidan du lnkade kan du se att en sak r att det finns betydligt frre icke-bestmda rstare att vinna ver. Detta r logiskt eftersom till skillnad frn frra ret har man nu 4 r av Trump att frhlla sig till de flesta vet nog redan nu hur de tnker rsta. En VP brukar ha ganska begrnsad effekt p opinionen. Kamala Harris i sig varken garanterar frlust eller vinst.
Senast redigerad av Unggoy 2020-08-13 kl. 01:38.
Citera
2020-08-13, 01:15
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kamela Harris r gift med juden Douglas Emhoff och hon r allmnt underdnig israellobbyn AIPAC.

I ljuset av det blir hennes propagerande mot vita mnniskors intressen mer frsteligt. Hon bearbetas p daglig basis av en jude p hemmaplan.

S vilka bevis har du fr detta?

Gissar p inga eller s fr vi lite lnkar som hr hemma i KoA. trist att skit som detta postas av en person.
Citera
2020-08-13, 01:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
S vilka bevis har du fr detta?

Gissar p inga eller s fr vi lite lnkar som hr hemma i KoA. trist att skit som detta postas av en person.
5 Jewish things to know about Kamala Harris
https://www.jweekly.com/2020/08/11/5...kamala-harris/
Citera
2020-08-13, 01:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:
5 Jewish things to know about Kamala Harris
https://www.jweekly.com/2020/08/11/5...kamala-harris/

S inget!

Trist att se en Nazist utan klder..
Citera
2020-08-13, 01:34
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
S inget!

Vad inget? Hennes judiska make och relationen till AIPAC tas upp dr. Hennes aktivism mot vita mnniskors intressen tog jag upp i ett tidigare inlgg:
(FB) Kamala Harris - Joe Bidens vicepresidentkandidat
Citera
2020-08-13, 01:49
Medlem
Citat:
S inget!

Aldrig sett en nazist med mer n mjligtvis en lite stringkalsong i en debatt.

Citat:
Vad inget? Hennes judiska make och relationen till AIPAC tas upp dr. Hennes aktivism mot vita mnniskors intressen tog jag upp i ett tidigare inlgg:
(FB) Kamala Harris - Joe Bidens vicepresidentkandidat
Citat:
President Donald Trump on Friday again accused Democrats of being "anti-Israel" and "anti-Jewish," in response to a question from a reporter on the growing number of the party's presidential candidates skipping a conference put on by a prominent pro-Israel lobbying group.

"The Democrats have very much proven to be anti-Israel, theres no question about that," Trump said as he departed the White House for Palm Beach, Florida. "And its a disgrace, I mean, I dont know whats happened to them but they are totally anti-Israel. Frankly, I think theyre anti-Jewish.

The comments come after a growing number of Democratic hopefuls for the party's 2020 presidential nomination said they will not attend the annual policy conference put on by the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), an influential pro-Israel lobbying group.

Thus far the campaigns of eight Democratic presidential candidates have confirmed to ABC News that they will not be attending the conference, which is slated to begin this Sunday in Washington, D.C., and runs through Tuesday.

Those not attending the conference include: Sens. Bernie Sanders, Kamala Harris and Elizabeth Warren, former Texas Rep. Beto O'Rourke, Washington State Gov. Jay Inslee, former Housing and Urban Development Secretary Julin Castro, Mayor Pete Buttigieg of South Bend, Indiana and former Maryland Rep. John Delaney.

https://abcnews.go.com/Politics/grow...ry?id=61844554
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in