Citat:
Ursprungligen postat av
Unggoy
Hon var det minst kontroversiella valet om man ville ha en svart kvinna och hon verkade fatta det sjlv eftersom hon hoppade av sin egen presidentkampanj innan det frsta primrvalet fr att maximera sina chanser.
Jag vill pminna mig att hon hoppade av fr att hon inte fick in tillrckligt med pengar fr att kunna fortstta. Men visst det r ju mjligt att hon ven hade en baktanke i att det skulle kunna ka hennes chanser till att bli vicepresidentkandidat?
Citat:
Tror du att det i en kande mngd fredrar ett parti som bestr nstan uteslutande av vita mn? r det inte identitetspolitik nr Trumps kabinett om 16 positioner bestr av 13 vita mn, en svart man samt tv kvinnor varav en r asiat?
Jag tror inte de som vljer att rsta p Trump bryr sig om identitetspolitik ht. Snarare tvrtom, de flesta av dem avskyr nog allt vad identitetspolitik heter.
Citat:
Du fr grna lnka dess "flera O.U.", vill minnas att det fanns ngon skev poll fr ett tag sedan som gav Trump 40% Approval hos svarta, vilket ju r befngt. Men du har rtt att kan Trump ka sitt std hos svarta med bara ngra procent kan det hjlpa honom att vinna d D annars har ett jrngrepp om denna demografi. Han hade 8% frra gngen, kan han n ngra punkter ver 10% r det starkt men det tror jag nr jag ser det.
S mycket som 40% std frn svarta har jag inte hrt. 30% r det hgsta jag hrt, men jag r tveksam till om det verkligen kan vara s hgt. Och andra sidan kan stdet frn svarta vljare knappast bli mycket lgre n det senaste valet s...
Jag har dessvrre inte tid att granska alla o.u. som grs i USA, mina uppgifter utgr frn andrahandsinformation, m.a.o. media som terger underskningarna. Men det finns en bra sida som samlar alla o.u. som grs som jag rekommenderar om du vill kolla nrmre. Dr kan du ven kolla p delstatsniv. Liksom lnkas vidare till var och en av dessa underskningar och granska dem i detalj, t.ex. kolla antal svarta sympatisrer.
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
Citat:
Tror hon var ett relativt "safe" val, svrt att se att hon kommer gra jttestor skillnad varken p plus eller minus.
Det jag hrt hitintills frn demokraterna r att Harris r ett fantastiskt val fr att hon r s bra att det kommer garantera Bildens vinst. Frn republikanerna hr jag ocks att det r ett fantastiskt val fr att hon r s dlig att det kommer garantera Trumps vinst. Vad jag tyvrr inte hrt och egentligen finner mest intressant r vad de som nnu inte bestmt sig fr hur de skall rsta tycker om henne.