• 1
  • 2
2020-07-27, 14:42
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rofoperationen

Enligt ansvarig läkare hade man tvättat kroppen med för mycket sprit innan operationen vilket orsakat en reaktion vid ingreppet.

Hon gjorde det på ett sjukhus pga av medinska problem och inte skönhetsoperation.

Det är inte det enda sjuka i det hela. 2 grejen är att sjukhuset gav henne ersättning på 107.000 kr.

Vad ska hon med 107.000 kr, jag fattar ingenting. Summan är ju ett skämt. Kroppen är ju skadad, den går ju aldrig ersätta igen. Dessutom om man ska försöka fixa till det som dom har förstört i framtiden så lär det kosta mångdubbla.

Inte nog med det fysiska sen har vi också det psykiska ska dom inte ersätta det också? Jag hade ju aldrig vågat vara intim med någon.

Tjejen borde ju fått miljoner kronor i ersättning.

Sverige är ju fan ett skämt att göra rätt för sig.

Vad tycker ni om det hela? Är ersättningen rimlig?
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2020-07-27 kl. 15:27.
Citera
2020-07-27, 15:12
Medlem
xposures avatar
Nej, ett stort skämt faktiskt.
Lider med henne.
Citera
2020-07-27, 15:26
Medlem
okok1s avatar
Varför använde man för mycket sprit då?
Citera
2020-07-27, 15:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rofoperationen

Enligt ansvarig läkare hade man tvättat kroppen med för mycket sprit innan operationen vilket orsakat en reaktion vid ingreppet.

Hon gjorde det på ett sjukhus pga av medinska problem och inte skönhetsoperation.

Det är inte det enda sjuka i det hela. 2 grejen är att sjukhuset gav henne ersättning på 107.000 kr.

Vad ska hon med 107.000 kr, jag fattar ingenting. Summan är ju ett skämt. Kroppen är ju skadad, den går ju aldrig ersätta igen. Dessutom om man ska försöka fixa till det som dom har förstört i framtiden så lär det kosta mångdubbla.

Inte nog med det fysiska sen har vi också det psykiska ska dom inte ersätta det också? Jag hade ju aldrig vågat vara intim med någon.

Tjejen borde ju fått miljoner kronor i ersättning.

Sverige är ju fan ett skämt att göra rätt för sig.

Vad tycker ni om det hela? Är ersättningen rimlig?

Hade man gett fan i att göra ingrepp från början, hade det inte hänt.
Citera
2020-07-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför använde man för mycket sprit då?

Det framgår inte. Förmodligen så har dom haft någon nybörjare som har gjort det hela eller gjort samma insmörjning 2 ggr. Vilket visar dåliga rutiner. Det här ska ju inte hända.
Citera
2020-07-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Nej, ett stort skämt faktiskt.
Lider med henne.

Det är ju som att sparka någon som ligger ned. 107.000 det är ju som att ge henne ingenting och säga att hon får skylla sig själv.
För det första så ligger ju inga normala operationer så lågt ned i pris, sen lär ju hon behöva säkert 20 framtida operationer.

Sen det psykiska lidande som man inte kan sätta i pris det lär ju sitta i under hela hennes liv bara här så borde hon fått minst en miljon.

Hur kan man komma fram till den summan är helt sjukt ologiskt.
Citera
2020-07-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Jävla skit resonemang och speciellt när det inte var en skönhetsoperation utan det var medicinskt.
Citera
2020-07-27, 15:39
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Nu var det tydligen ingen vanlig bröstförstoring, utan mer en korrigering av storleken. Men att göra det på en 16-åring, brukar inte brösten växa i olika takt för att liksom "komma i fas" senare? Eller finns en medicinsk åkomma som gör ett de var tvungna att göra den?

Stackars tjej, de där ärren lär hon aldrig bli av med. Och 107 lax, vilket hån.

Den där spriten de "rullar" på vid operationer är starka grejer, den som hade ansvaret för rengöringen var säkert en rookie.
Citera
2020-07-27, 15:40
Medlem
107,000 - det är ju ganska smart.

Man ger henne en peng - o sen inget mer - dvs hon skall avända dessa pengar till nya operationer
+ egna pengar OM det inte räcker - man har ju skrivit - vi gör inget mer nu.

PS varför får hon bränskador skulle man bränna brösten o spriten tog eld?
Citera
2020-07-27, 16:19
Medlem
Snarflans avatar
Vilket jävla öde men brukar dom inte informera vid sånna här ingrepp om riskerna?
Citera
2020-07-27, 16:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Skitresonemang heter det, det ska inte särskrivas och jag läser inte Aftonhoran.
Alltid läser man om något sliddjur som gjort en operation och fått komplikationer på diverse sätt.

Vad har dina läsningar med saken att göra? Tjejen fick orimligt låg ersättning för den felaktiga behandling hon fick med konsekvenserna det gav.

Citat:
Vore intressant att veta vad "medicinskt" innebär
Frågor på det?

Det framgår tydligt om du tog till dig av bakgrundsmaterialet som du så fint vägrar läsa...
Citera
2020-07-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
107,000 - det är ju ganska smart.

Man ger henne en peng - o sen inget mer - dvs hon skall avända dessa pengar till nya operationer
+ egna pengar OM det inte räcker - man har ju skrivit - vi gör inget mer nu.

PS varför får hon bränskador skulle man bränna brösten o spriten tog eld?

Hur kan det vara smart, om man ska ge en engångssumma så borde den rimligen vara betydligt högre.
Det enda smarta med det tilldraget är att dom kommer undan med stora belopp, vilket borde vara mer rimliga för dom att betala ut.

Sjukhuset har ju gjort fel då ska dom också stå för det, inte den som har drabbas.
Dom ger en skitsumma som inte lär räcka till en ny operation och avsäger allt ansvar, hur fan kan man göra något sådant.

Ska det vara rättvist så ska dom stå för alla framtida operationer, plus någon miljon för psykisk lidande.

Hade dom gjort så mot mig så hade jag överlagt att livet av mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in