Citat:
Ursprungligen postat av
SWAG99
Byggmax är lågt värderat, antagligen för att konsensus är att årets framgångar inte upprepas. Jag tror inte det behöver bli så utan tror på bolagets koncept med att sälja samma varor som konkurrenterna till lägst priser. Jag förstår det också som att man blivit bättre på att hålla i kostnaderna och nyetableringen accelererar. Verkar som att man fått en mer kompetent vd. Med det i åtanke vågar jag inte vänta till i mars utan har valt att köpa långsiktigt redan nu. Men jag håller med om att aktien antagligen står och stampar ett tag till. Blir inte Q2 nästa år lika bra eller bättre än i år åker de ut.
Jag var på Byggmax idag. Det var verkligen full rulle, trots att det egentligen inte är säsong riktigt. Folk köpte allt möjligt.
Likadant var jag på plantshopen häromveckan. All ljung var slutsålt, värsta rusningen de varit med om sa dom. Folk har för lite att göra och gott om kosing. Det blir mycket pyssel och matlagning.
Men det kan vara det planar ut när corona mattas av framåt våren. Men än är det full rulle... i alla fall härikring.