2020-11-12, 21:49
Medlem
stockcocks avatar
Jag vinner!

runt - 50 % totalt efter dålig rapport. Blodrött!
Citera
2020-11-13, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Byggmax har stor potential, men kanske inte räkna med stora ökningar för tillfället med tanke på säsongen. Det kan däremot vara smart att gå in när kursen dippar lite i höst och vintertider. Jag tror på fortsatt framgång för Byggmax till våren och sommaren, vilket självklart är logiskt.

Byggmax är lågt värderat, antagligen för att konsensus är att årets framgångar inte upprepas. Jag tror inte det behöver bli så utan tror på bolagets koncept med att sälja samma varor som konkurrenterna till lägst priser. Jag förstår det också som att man blivit bättre på att hålla i kostnaderna och nyetableringen accelererar. Verkar som att man fått en mer kompetent vd. Med det i åtanke vågar jag inte vänta till i mars utan har valt att köpa långsiktigt redan nu. Men jag håller med om att aktien antagligen står och stampar ett tag till. Blir inte Q2 nästa år lika bra eller bättre än i år åker de ut.
Citera
2020-11-13, 14:13
Medlem
Utmärkt dag hittills, ca +1,5% samtidigt som OMXS står på minus. Bäst går Embracer +7%, Pardox +6% och Sinch +6%.

Momentumportföljen: Sinch, G5, Cantargia, Odd Molly, NetEnt, Stockwik, BHG, Evolution, Studsvik och Creades.

Tillväxtportföljen: Embracer, Paradox, Kambi, Plejd, Evolution, Fortnox, PatientSky, 24SevenOffice, Carasent, Mag Interactive.
Citera
2020-11-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Utmärkt dag hittills, ca +1,5% samtidigt som OMXS står på minus. Bäst går Embracer +7%, Pardox +6% och Sinch +6%.

Momentumportföljen: Sinch, G5, Cantargia, Odd Molly, NetEnt, Stockwik, BHG, Evolution, Studsvik och Creades.

Tillväxtportföljen: Embracer, Paradox, Kambi, Plejd, Evolution, Fortnox, PatientSky, 24SevenOffice, Carasent, Mag Interactive.

Var det inte du som i princip var 100% likvid med undanta för lite daytrading för ett par veckor sedan?

Aja, själv smällde jag dit ordentligt på sektorrotationen dagen då Pfizer släppte nyheten. Åt upp hela mitt övertag mot index senaste tre månaderna. Fick mig att köpa lite SBB
Citera
2020-11-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Var det inte du som i princip var 100% likvid med undanta för lite daytrading för ett par veckor sedan?

Aja, själv smällde jag dit ordentligt på sektorrotationen dagen då Pfizer släppte nyheten. Åt upp hela mitt övertag mot index senaste tre månaderna. Fick mig att köpa lite SBB
Ja, det var jag. Det gick fort att ångra sig och den här gången förlorade jag på det, fast inte så mycket. Tycker också att jag lärde mig något som gör att jag kan tajma bättre nästa gång, men det kanske är optimistiskt

Jag brände mig lite på sektorrotationen eftersom jag då börjat satsa igen. Men sedan skyfflade jag in mer när det bottnat, så jag tjänar mer på uppgången än vad jag förlorade på nedgången.
Citera
2020-11-14, 20:33
Medlem
Odagans avatar
Fredagen var riktigt bra, Kindred +4,56% Lundin Gold + 4,69. Swedish Match gick visserligen ned 0,66% men det är lugnt. Har bara dessa bolag i portföljen för tillfället.
Citera
2020-11-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Byggmax är lågt värderat, antagligen för att konsensus är att årets framgångar inte upprepas. Jag tror inte det behöver bli så utan tror på bolagets koncept med att sälja samma varor som konkurrenterna till lägst priser. Jag förstår det också som att man blivit bättre på att hålla i kostnaderna och nyetableringen accelererar. Verkar som att man fått en mer kompetent vd. Med det i åtanke vågar jag inte vänta till i mars utan har valt att köpa långsiktigt redan nu. Men jag håller med om att aktien antagligen står och stampar ett tag till. Blir inte Q2 nästa år lika bra eller bättre än i år åker de ut.

Jag var på Byggmax idag. Det var verkligen full rulle, trots att det egentligen inte är säsong riktigt. Folk köpte allt möjligt.

Likadant var jag på plantshopen häromveckan. All ljung var slutsålt, värsta rusningen de varit med om sa dom. Folk har för lite att göra och gott om kosing. Det blir mycket pyssel och matlagning.

Men det kan vara det planar ut när corona mattas av framåt våren. Men än är det full rulle... i alla fall härikring.
Citera
2020-11-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag var på Byggmax idag. Det var verkligen full rulle, trots att det egentligen inte är säsong riktigt. Folk köpte allt möjligt.

Likadant var jag på plantshopen häromveckan. All ljung var slutsålt, värsta rusningen de varit med om sa dom. Folk har för lite att göra och gott om kosing. Det blir mycket pyssel och matlagning.

Men det kan vara det planar ut när corona mattas av framåt våren. Men än är det full rulle... i alla fall härikring.

Aktien har svårt att lyfta men jag ska försöka ha lite tålamod. Har märkt att jag ofta säljer för tidigt. Istället för att bara slänga iväg innehav som dippar ska jag lägga en stopp loss strax under någon stödnivå, så begränsas förlusten men kanske inte säljer i onödan så ofta. Gjorde så med Thule förra veckan och den vaknade till liv igen
Citera
2020-11-16, 19:30
Medlem
Tammers avatar
Andra vågen är här, samhället stänger ned, Svensk Handels barometer sjunker som en sten...men börsen stiger som en raket. Börsen bryr sig inte om ekonomi, lönsamhet och sånt. Vad är det jag missar?
Citera
2020-11-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Andra vågen är här, samhället stänger ned, Svensk Handels barometer sjunker som en sten...men börsen stiger som en raket. Börsen bryr sig inte om ekonomi, lönsamhet och sånt. Vad är det jag missar?

Ett x antal inlägg och trådar om just detta sen i mars.
Citera
2020-11-16, 19:38
Medlem
Kan inte sektorrotationen vara över snart?

Tankade i alla fall lite mer Sinch mitt i en dipp idag:

https://ibb.co/3yDG36c

Citera
2020-11-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

Det du missar är att börsen värderas efter framtida vinster. Marknaden tror sig se något slut i tunnelen iom vaccinen.

Så är där en massa pengar i omlopp just nu som inte investeras vettigare än så här.

(Sedan kan ju ljuset i tunnelen vara ett mötande tåg... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in