Citat:
Ursprungligen postat av
Illusioner
Fyfan vad glad man är över att jag bara har småpengar på börsen. Hade inte kunnat sova annars...
Men man får väl se det för vad det är, en nyttig lärdom.

Lärdomen är att vänja sig i att uthärda temporära dyk för att utveckla sin egen börspsykologi. Självklart kan ingen veta om detta lilla blodbad är inledningen på en kommande "krasch", o.s.v. Men ändå...
Att genomlida dyk i sin stundande ångest och att sitta kvar i sina innehav är högst nödvändigt i läroprocessen för att bli en bättre investerare, is i magen är något som tar tid att utveckla. Man blir med tiden mer och mer avtrubbad. Ofta finns det ju dessutom en uppsida efter stora dyk i en rekyl tillbaka, men måste såklart inte vara så. Viktigt att göra sin egen DD, ej hoppa in i haussade pump & dumps, och att bolaget i sig har framtida triggers och uppsida, en potential. Ju säkrare du är på din investering desto säkrare blir en när det börjar blir svajigt. Dyker kursen helt sonika, sök och hitta anledningen till varför!
Jag sover gott. Det finns inget att gnälla över även om jag skulle bli barskrapad. Jag har två ben att vandra med och hyfsat god hälsa, då ska man hålla käft och gilla läget.