Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 21:42
  #7285
Avstängd
Det går finfint. Är dock mest aktiv på finska börsen såklart. Där sker hela tiden ett estimat vad gäller kron-euro-kursen som kan vara till förfång. Men det är helt galet att sprida riskerna på 10-15 företag, man ska ha ett eller två av de tunga large cap, som gått med minus (så att folk sitter kidnappade på sitt kapital och vägrar sälja) .
Citera
2024-04-26, 21:50
  #7286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det går finfint. Är dock mest aktiv på finska börsen såklart. Där sker hela tiden ett estimat vad gäller kron-euro-kursen som kan vara till förfång. Men det är helt galet att sprida riskerna på 10-15 företag, man ska ha ett eller två av de tunga large cap, som gått med minus (så att folk sitter kidnappade på sitt kapital och vägrar sälja) .
Citera
2024-04-26, 21:58
  #7287
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter

Tjänar just nu mer på börsen än eget förvärsvarbete. Men knepet är att även sälja på minus, om man har köpt på för positivt estimat. Samtidigt är det värdelöst att avslöja sin favo, det händer mer med din kapitalförvaltning vid marginella uppgångar som håller i sig över tid än hausse artade.

Tror stenhårt på filosofin: tänka blankning utan att blanka
Citera
2024-04-29, 15:17
  #7288
Medlem
Fittfittas avatar
Ännu en bra dag. Riktigt stark vår detta året!
Citera
2024-04-30, 11:09
  #7289
Medlem
mjps avatar
Köpte dedicare b för 6 månader sen och nu tvärdök dom ,,
Varför?
Liggerbackb63%
Ca 132k
Ser ut att vara så innihelvete känslig för politik
Ni som går in nu kommer tjäna degen!
Dom hyr ut personal i regionen i norden
Citera
2024-05-08, 11:03
  #7290
Medlem
Libertarismuss avatar
Börsen har gått riktigt bra för mig denna vecka. Mitt innehav är på en ATH och idag kommer ett positivt räntebesked från Riksbanken vilket också är trevligt. I år är mitt innehav upp 9,4% trots att man bara satser på index och stabila utdelningsbolag, kul!
Citera
2024-05-08, 18:19
  #7291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Börsen har gått riktigt bra för mig denna vecka. Mitt innehav är på en ATH och idag kommer ett positivt räntebesked från Riksbanken vilket också är trevligt. I år är mitt innehav upp 9,4% trots att man bara satser på index och stabila utdelningsbolag, kul!
Riktigt bra och ibland är enkelt det bästa!
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2024-05-08 kl. 18:42.
Citera
2024-05-08, 18:42
  #7292
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Börsen har gått riktigt bra för mig denna vecka. Mitt innehav är på en ATH och idag kommer ett positivt räntebesked från Riksbanken vilket också är trevligt. I år är mitt innehav upp 9,4% trots att man bara satser på index och stabila utdelningsbolag, kul!
Härligt. Jag har för tillfället ca 70 innehav, 5 utlandsfonder, en obligation och 15% kassa och ligger plus 17% hittills i år. Så med tanke på den relativt låga risken (många innehav och samtliga går med vinst osv) är jag nöjd. Vet man vilka bolag som är bra och vilka sektorer som är viktiga brukar det gå bra.

😃👍🤑🎉🥳
Citera
2024-05-08, 19:01
  #7293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Härligt. Jag har för tillfället ca 70 innehav, 5 utlandsfonder, en obligation och 15% kassa och ligger plus 17% hittills i år. Så med tanke på den relativt låga risken (många innehav och samtliga går med vinst osv) är jag nöjd. Vet man vilka bolag som är bra och vilka sektorer som är viktiga brukar det gå bra.

😃👍🤑🎉🥳
Fantastisk Fittfitta nu har du verkligen lyckats och förtjänar ett rungande grattis!
Citera
2024-05-08, 21:25
  #7294
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Börsen har gått riktigt bra för mig denna vecka. Mitt innehav är på en ATH och idag kommer ett positivt räntebesked från Riksbanken vilket också är trevligt. I år är mitt innehav upp 9,4% trots att man bara satser på index och stabila utdelningsbolag, kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Härligt. Jag har för tillfället ca 70 innehav, 5 utlandsfonder, en obligation och 15% kassa och ligger plus 17% hittills i år. Så med tanke på den relativt låga risken (många innehav och samtliga går med vinst osv) är jag nöjd. Vet man vilka bolag som är bra och vilka sektorer som är viktiga brukar det gå bra.

😃👍🤑🎉🥳

O jag som inte kan något o har spelmissbruk ligger på över 12%+ i år. Förmodligen lite mer när fonden fortsätter stiga.

Inte dåligt för en idiot 🛵
Citera
2024-05-08, 21:29
  #7295
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Riktigt bra och ibland är enkelt det bästa!
Ja, ibland är det så!
Citera
2024-05-08, 21:29
  #7296
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Härligt. Jag har för tillfället ca 70 innehav, 5 utlandsfonder, en obligation och 15% kassa och ligger plus 17% hittills i år. Så med tanke på den relativt låga risken (många innehav och samtliga går med vinst osv) är jag nöjd. Vet man vilka bolag som är bra och vilka sektorer som är viktiga brukar det gå bra.

😃👍🤑🎉🥳
Bra jobbat! 17% är ju fantastiskt. Och året har ju bara börjat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback