Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-05, 12:42
  #6937
Medlem
Fittfittas avatar
Har lyckats vara på plus hittills i år (inklusive hittills idag) vilket känns aningen förvånande faktiskt.
Citera
2024-01-05, 20:02
  #6938
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Har lyckats vara på plus hittills i år (inklusive hittills idag) vilket känns aningen förvånande faktiskt.

Hur har du lyckats med det?

Alla mina aktier har gått ned. Jag har visserligen inte så många bolag men ändå. Du kanske har någon som gått riktigt bra?
Citera
2024-01-05, 20:24
  #6939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Hur har du lyckats med det?

Alla mina aktier har gått ned. Jag har visserligen inte så många bolag men ändå. Du kanske har någon som gått riktigt bra?
Ibland visar värdeutvecklingen fel på Avanza har jag märkt så enligt Avanza ligger jag lite minus men enligt vad jag får ihop + minus noll.
Men det handlar ju trots allt om orealiserade vinster eller förluster.
Citera
2024-01-05, 22:10
  #6940
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Hur har du lyckats med det?

Alla mina aktier har gått ned. Jag har visserligen inte så många bolag men ändå. Du kanske har någon som gått riktigt bra?
Nu stänger börsen och blev aningen plus för mig faktiskt. Ytterst lite dock, (inte så konstigt kanske då det var plus i USA vilket bidrog en del…). Men ja pyttelite plus hittills i år men vi snackar alltså ca 0.1%. Det beror på några saker som valutavinster (främst att dollarn har stärkts mot kronan), att jag har några shortpositioner som gått helt ok bra och att några innehav helt enkelt har gått ganska bra (främst Maersk).
Citera
2024-01-05, 22:39
  #6941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nu stänger börsen och blev aningen plus för mig faktiskt. Ytterst lite dock, (inte så konstigt kanske då det var plus i USA vilket bidrog en del…). Men ja pyttelite plus hittills i år men vi snackar alltså ca 0.1%. Det beror på några saker som valutavinster (främst att dollarn har stärkts mot kronan), att jag har några shortpositioner som gått helt ok bra och att några innehav helt enkelt har gått ganska bra (främst Maersk).
Vad har du för strategi med dina short-positioner och vilka finansiella instrument föredrar du?
Citera
2024-01-06, 00:44
  #6942
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nu stänger börsen och blev aningen plus för mig faktiskt. Ytterst lite dock, (inte så konstigt kanske då det var plus i USA vilket bidrog en del…). Men ja pyttelite plus hittills i år men vi snackar alltså ca 0.1%. Det beror på några saker som valutavinster (främst att dollarn har stärkts mot kronan), att jag har några shortpositioner som gått helt ok bra och att några innehav helt enkelt har gått ganska bra (främst Maersk).


Ah ok intressant. Hur många bolag har du k din portfölj? Vore intressant o läsa vad du har i tråden där man presenterar sin portfölj du kanske redan har skrivit där iofs men kul när folk uppdaterar. Jag ska uppdatera min portfölj där med när det blivit mer förändringar.
Citera
2024-01-06, 00:46
  #6943
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ah ok intressant. Hur många bolag har du k din portfölj? Vore intressant o läsa vad du har i tråden där man presenterar sin portfölj du kanske redan har skrivit där iofs men kul när folk uppdaterar. Jag ska uppdatera min portfölj där med när det blivit mer förändringar.
Tror inte jag har skrivit men kan nämna några innehav där.
Citera
2024-01-10, 13:18
  #6944
Avstängd
Upplyftens avatar
...Ibland har man en jäkla röta.

Köpte Nvidia förra veckan precis innan det sa pang och seglade upp 10% på endast några dagar.
Tänkte mest på att diversifiera min portfölj och då verkade NVDA vara ett rimligt alternativ.
Min bäst timade affär någonsin
Citera
2024-01-12, 19:58
  #6945
Medlem
Fittfittas avatar
Inte en enda röd dag hittills i år (men väldigt nära flera gr) och idag mycket starkt, +2.5% just nu.
Citera
2024-01-16, 12:10
  #6946
Medlem
Black.Panthers avatar
Sålde mina SCA b aktier idag. De går dåligt och har för lite avkastning. Köpte några SEB aktier och la en order på avanza global för pengarna.
Citera
2024-01-16, 13:15
  #6947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Sålde mina SCA b aktier idag. De går dåligt och har för lite avkastning. Köpte några SEB aktier och la en order på avanza global för pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther, 2023-11-21
Köpte mina första aktier i SCA b idag. Känns Som en stabil aktie att ha.

Femte bolaget i min portfölj
Du köpte mao ganska precis på toppen ~160 spänn och säljer efter mindre än 2 månader för att de har gått ned ~10 %?

No offence, men du borde nog utarbeta någon form av långsiktig strategi för dina aktieinvesteringar annars kommer du fortsätta köpa på toppen och sälja på botten och dessutom kasta bort pengar på courtage med planlöst köpande och säljande fram och tillbaka. Förslagsvis basera köpen på något annat än "känsla"...
Citera
2024-01-16, 16:59
  #6948
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Du köpte mao ganska precis på toppen ~160 spänn och säljer efter mindre än 2 månader för att de har gått ned ~10 %?

No offence, men du borde nog utarbeta någon form av långsiktig strategi för dina aktieinvesteringar annars kommer du fortsätta köpa på toppen och sälja på botten och dessutom kasta bort pengar på courtage med planlöst köpande och säljande fram och tillbaka. Förslagsvis basera köpen på något annat än "känsla"...


Tack, jag satsar på fonder o aktier med bra avkastning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback