Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-03, 22:58
  #1345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Uppenbart att han skulle förlora mot en förberedd usman, därför han vill slåss mot adesanya istället.
Beror nog dels på Khamzats gastank och Usmans knäproblematik. Så länge Khamzats kondis är på topp och han konserverar sin energi så har nog en åldrande Usman inte mycket att komma med.

Att vilja möta Adesanya är dock smartare då Usman (knäproblematik till trots) är en bättre brottare medans Adesanya troligtvis skulle åka i backen bums.
Citera
2024-03-03, 23:13
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Beror nog dels på Khamzats gastank och Usmans knäproblematik. Så länge Khamzats kondis är på topp och han konserverar sin energi så har nog en åldrande Usman inte mycket att komma med.

Att vilja möta Adesanya är dock smartare då Usman (knäproblematik till trots) är en bättre brottare medans Adesanya troligtvis skulle åka i backen bums.


Usman är bra på marken ja men han har även krut i nävarna vilket vi även såg i matchen mot khamzat
Citera
2024-03-04, 10:25
  #1347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Usman är bra på marken ja men han har även krut i nävarna vilket vi även såg i matchen mot khamzat
Ja visst fasen slår han hårt fortfarande, Usman har riktigt bra slagstyrka.
Citera
2024-03-28, 09:23
  #1348
Medlem
Ny match bokad, 22 jun, vs whittaker! Vad tror ni om utfallet?
Citera
2024-03-28, 12:40
  #1349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljr
Ny match bokad, 22 jun, vs whittaker! Vad tror ni om utfallet?
Har Khamzat jobbat med att konservera kondisen över samtliga ronder och dessutom får ner Whittaker på backen fort så lär det bli skott på ett mål.

Whittaker har fördelen på fötterna men jag tror inte att han har kapaciteten att stå emot nedtagningarna och grapplingen.

Han är dock tillräckligt bra på fötterna för att vinna ett decission över Costa så Whittakers största chans till vinst är att undvika att åka i backen.

Svårt test för Khamzat men jag tror att han tar det även om det känns 50 / 50 på den här.

Man får inte glömma att om Dricus kan slå Whittaker så kan Khamzat också göra det med lite flyt.
Citera
2024-03-29, 09:47
  #1350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Hans polare snattade en grej i en affär, de försökte smita när Khamzat såg att vakten tog tag i hans polare då sprang han tillbaka och sparkade ner vakten. Kommer inte ihåg om det blev våld mot tjänsteman eller misshandel, eller både och.

Vilket källa pack! Var finns Khamzat nu?
Han skulle ju lämna Sverige, vilket jag hoppas att han gjort
Citera
2024-03-29, 15:10
  #1351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljr
Ny match bokad, 22 jun, vs whittaker! Vad tror ni om utfallet?

Jag tror att det blir riktigt tufft för bägge två. Får khamzat ned honom på marken blir det nog vinst. Stående tror jag whittaker tar det.

Jag hade bettat på khamzat, ground and pound i andra ronden.
Citera
2024-03-29, 16:57
  #1352
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vilket källa pack! Var finns Khamzat nu?
Han skulle ju lämna Sverige, vilket jag hoppas att han gjort
Jag kan glädja dig med att han bor i Abu Dhabi.

Bobby knuckles är för övrigt i stort sett den sämsta matchupen för Khamzat i den divisionen, en jävla haka och bra takedownförsvar. Med det sagt tror jag ändå att Khamzat får ner honom och vinner via submission i tredje efter en massa gnp.
Citera
2024-03-29, 17:44
  #1353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vilket källa pack! Var finns Khamzat nu?
Han skulle ju lämna Sverige, vilket jag hoppas att han gjort
Bor i Förenade Arabemiraten nu och representerar dem istället för Sverige i UFC, misstänker att han får bra betalt för det också.
Citera
2024-03-31, 09:58
  #1354
Medlem
Kedoxs avatar
Hade velat se killen mot Adesanya eller Strickland.
Det vore ett riktigt eldprov.

Två snubbar som kan fightas smart och gå fem ronder utan problem. Hade han lyckats med en takedown där med tidig submission är det inget snack längre.

Khamzat är otroligt explosiv och effektiv men inte vidare smart så vill verkligen se honom mot någon som har huvudet på skaft.
Citera
2024-03-31, 14:06
  #1355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hade velat se killen mot Adesanya eller Strickland.
Det vore ett riktigt eldprov.

Två snubbar som kan fightas smart och gå fem ronder utan problem. Hade han lyckats med en takedown där med tidig submission är det inget snack längre.

Khamzat är otroligt explosiv och effektiv men inte vidare smart så vill verkligen se honom mot någon som har huvudet på skaft.
Hans fight IQ och teknik när det gäller brottning och grappling är ju toppklass däremot så har han en bit kvar med sin striking, även om han kunde hänga med Burns och Usman hyfsat redan nu på fötterna samt dessutom inte bli känslosam och frustrerad när han blir trött och pressad utan lära sig att hålla huvudet kallt.

Det man kan kritisera Khamzat för mest fight IQ mässigt är att han drar på för fullt och inte konserverar energi över flera ronder.

Vet dock inte om det är sviterna efter hans Covid och skadorna på lungorna för pre Covid så kunde han hålla ett galet tempo typ maxpress genom en hel match.

Jag vill också se honom mot Adesanya eller Strickland för med tanke på att han totalt brottade ut Usman som är en toppklassbrottare med trasig hand större delen av matchen så tror jag inte att vare sig Adesanyas eller Stricklands nedtagningsförsvar håller.

Ska de vinna så måste de hålla sig i konstant rörelse hela tiden och träffa Khamzat hårt gång på gång på gång tills han går i däck (för han kan ta en smäll).

Strickland tror jag är för långsam så Adesanya skulle väl ha en betydligt bättre chans.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-03-31 kl. 14:10.
Citera
2024-03-31, 18:01
  #1356
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hans fight IQ och teknik när det gäller brottning och grappling är ju toppklass däremot så har han en bit kvar med sin striking, även om han kunde hänga med Burns och Usman hyfsat redan nu på fötterna samt dessutom inte bli känslosam och frustrerad när han blir trött och pressad utan lära sig att hålla huvudet kallt.

Det man kan kritisera Khamzat för mest fight IQ mässigt är att han drar på för fullt och inte konserverar energi över flera ronder.

Vet dock inte om det är sviterna efter hans Covid och skadorna på lungorna för pre Covid så kunde han hålla ett galet tempo typ maxpress genom en hel match.

Jag vill också se honom mot Adesanya eller Strickland för med tanke på att han totalt brottade ut Usman som är en toppklassbrottare med trasig hand större delen av matchen så tror jag inte att vare sig Adesanyas eller Stricklands nedtagningsförsvar håller.

Ska de vinna så måste de hålla sig i konstant rörelse hela tiden och träffa Khamzat hårt gång på gång på gång tills han går i däck (för han kan ta en smäll).

Strickland tror jag är för långsam så Adesanya skulle väl ha en betydligt bättre chans.

Tror iallafall inte Strickland hade kört samma taktik mot Khamzat som mot Izzy. Ska han hålla sig nära KC med ett högt försvar kommer det inte ta många sekunder innan Khamzat dyker head first mot benen och tar honom i mattan. Där tror jag Stricklands enda chans är om han reptilsnabbt kan nå nacken om KC blottar sig något i takedownen.

Izzy hade troligen hoppat omkring som en apa och hållit rejäl distans och letat luckor i försvaret för att lägga slag när möjlighet ges. Intressant i den fighten är att Izzy och KC borde ha en liknande räckvidd.
Khamzat har istortsett alltid haft ett övertag i räckvidd i stående innan vilket gjort honom lite svår att "nå".

Vore två spännande motståndare somsagt då båda lär ha nån taktik för att undvika Khamzats takedowns. Sen om de lyckas är det man får se.

Typiskt att KC sagt att han gillar Whittaker, att han är en good guy och att han vill ha bad guys för att tända till. Hoppas chimaev kan va lite motiverad ändå 😅
__________________
Senast redigerad av Kedox 2024-03-31 kl. 18:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback