2003-11-30, 18:30
Medlem
Simon_Gs avatar
Jag undrar om det är någon som har utforskat kulvertarna under beckomberga mentalsjukhus?
Citera
2003-12-01, 18:07
Bannlyst
cyklade där nere när jag var 14, mycket väktare och dårar... kul som fan
Citera
2003-12-04, 17:08
Medlem
hannsemans avatar
Kan man komma ner där nu? Är inte alla kulvertar igenbommade?
Citera
2003-12-04, 18:03
Medlem
Simon_Gs avatar
vad jag har för mig så kan man komma ned där. jag har ett antal polare som har sprungit runt i dem...personligen har jag inte gjort det, men jag ska nog snart..
Citera
2004-07-13, 21:46
Bannlyst
beckomberga

undrar om det e nån som har varit där och kollat runt lite.. finns ju nerlagda avdelningar där.. men enligt min morsa som jobbar där som sköterska så ska det fortfarande finnas mentalpatienter som mer eller mindre har bebott sig i dom nerlagda avdelningarna.. true or false?
Citera
2004-07-14, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oohwee
undrar om det e nån som har varit där och kollat runt lite.. finns ju nerlagda avdelningar där.. men enligt min morsa som jobbar där som sköterska så ska det fortfarande finnas mentalpatienter som mer eller mindre har bebott sig i dom nerlagda avdelningarna.. true or false?

När jag passerade igenom området så sent som förra veckan, så kunde jag konstatera, att det näppeligen finns något värt att utforska kvar.
Citera
2004-07-14, 14:01
Medlem
jag har sovit...

i ett av de gamla nerlagda husen och det ligger fortfarande en ganska scary stämmning över hela stället. Det finns t.ex. toaletter som är ca 20-30 kvadrat stora med endast lysrör i taket och toalettstol i mitten, ingenting annat. En annan sak som är lite halvt obehaglig; på alla skåp sitter det små etiketter där det anges vad som funnits i skåpen tidigare, där finns det många mindre trevliga saker att läsa :O
Citera
2004-07-14, 18:45
Bannlyst
Hmm vad för saker står på skåpen? Vad jag vet finns det inte så mycket kvar, fortum har en del tunnlar i närheten också, men dock blir det svårt att komma ner där(hur vet jag inte)
Citera
2004-07-14, 21:28
Medlem
retrorods avatar
vore kalas om nån kom med lite sköna bilder på allt
Citera
2004-07-15, 10:57
Medlem
Står alla möjliga konstiga saker:

Morgonmedicin 08.00
Förmiddagsmedicin 10.00
Lunchmedicin 12.00
osv..

Kommer inte på något riktigt bra men man förstår ju iaf att alla som befunnit sig där inte mått helt bra.
Citera
2004-07-20, 21:06
Medlem
var där

i våras på dagen och kollade för eventuella kvälls besök, då såg det skit enkelt att ta sej in, massor trasiga fönster och öpnna dörrar , men när jag kom dit 1 vecka senare hade dom börjat renovera allt och satt in nya lås och fönster... bör dock inte vara helt omöjligt att ta sej in om man är beredd att kämpa lite... en sak att ha i åtanke är att mesta delen av området används av företag och bromma sjukhus ligger i samma område , och att det finns mindre trevliga väktare som patrulerar i bil.

vet inte riktigt hur aktuell denna sidan är men den är rätt intressant : http://www.sbk.stockholm.se/Beckomberga/bsjukhus.htm
Citera
2004-07-20, 23:08
Bannlyst
en polare bor typ 30 meter från beckis, och det finns inget spännande kvar att utforska... de oanvända husen är rivna och där ska det byggas studentbostäder... inget att se alltså...

en del av de äldre husen är kvar men de används till andra saker, typ pensionärshem o grejer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in