2004-07-26, 17:35
  #13
Bannlyst
Kulvertarna under sjukhuset har en del fina och småcreepy målningar iaf. Typ landskapsmålningar och glada hoper med människor från typ 60-70-talen. Ungefär som att psykpatienterna skulle känna sig lite lyckligare om de såg dessa , eller om de målat dessa under terapin
Citera
2004-07-27, 14:04
  #14
Medlem
tycker ja lät trevligt snarare än creepy
Citera
2004-07-27, 17:33
  #15
Bannlyst
joo, fast just i den situationen så blir dom creepy
Citera
2004-08-10, 17:57
  #16
Awaiting Email Confirmation
Dom däringa kulverterna skulle vara intressanta att kika närmre på..

Är det ingen som kan tänkas ha en creepystory att berätta om någon händelse där?
Bandety mitt fnular på att skriva en låt om Beckis i bästa King Diamondstil..
Citera
2004-11-09, 23:06
  #17
Medlem
Det är sant att det bodde folk där efter dom lagt ner där men det var för ca 10 år sedan dom slängde ut dem,men endel kommer på återbesök till beckis händer fortfarande att man ser förvirrade personer stryka omkring i området....
Citera
2004-11-09, 23:14
  #18
Medlem
Invisibles avatar
se där jag var själv där och promenderade härom dagen..smått förvirrad dessutom
Citera
2004-11-10, 10:42
  #19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oohwee
.. men enligt min morsa som jobbar där som sköterska så ska det fortfarande finnas mentalpatienter som mer eller mindre har bebott sig i dom nerlagda avdelningarna.. true or false?

Den där skrönan finns omkring i stort sett vartenda nerlagt psyke här i landet...till viss del stämmer det nog, men jag tvivlar på att söndervårdade/medicinberoende och psykiskt störda individer klarar sig speciellt bra som uteliggare...

Fast de här historierna ger ju onekligen en lite creepy känsla...

"Har ni hört att den värsta dåren rymde ifrån psyket han flyttades till och att han nu strövar omkring här i korridorerna och äter unga UE-typer ifrån FB som vågar sig in hit, just där vi står nu...tyst!
Vad är det där för steg, sluta larva er grabbar...grabbar?"

MVH/ M.
Citera
2004-11-12, 00:49
  #20
Bannlyst
exakt så där är har det blivit i långbro(fruängen, älvsjö) att gammal psyklokaler har byggts om till skola och lägenheter, lägerheterna är 1:tor som man får pejja ca 1 mille för. de är dessutom HELt ljudisolerade.
Citera
2004-11-12, 17:44
  #21
Medlem
well... skulle inte vilja bo där det bott psyksjuka förut...
samma som att bo på ställen det sägs spöka eller nåe sånt...

att utforska skulle ju va en sak, men fan inte o bo där
Citera
2004-11-12, 22:04
  #22
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muttko
exakt så där är har det blivit i långbro(fruängen, älvsjö) att gammal psyklokaler har byggts om till skola och lägenheter, lägerheterna är 1:tor som man får pejja ca 1 mille för. de är dessutom HELt ljudisolerade.

har vart i dem lägenheterna, en polare bodde dära. Dem är hur schyssta som helst och absolut inge creepy :P men däremot är det typ 3-4 m högt i tacket överallt. Lite skojjigt...
Citera
2004-11-15, 06:07
  #23
Medlem
keesos avatar
säkert gammal ...

http://www.beckombergalandet.nu/img58.jpg


(http://www.beckombergalandet.nu) finns lite info där också för de som är intresserade.
Citera
2006-05-05, 17:42
  #24
Medlem
Beckomberga Sjukhus?

Någon som vet om någon fortfarande jobbar eller är verksam i "beckis"? Annars kunde man ju ta sig en titt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in