Citat:
Ursprungligen postat av oohwee
.. men enligt min morsa som jobbar där som sköterska så ska det fortfarande finnas mentalpatienter som mer eller mindre har bebott sig i dom nerlagda avdelningarna.. true or false?
Den där skrönan finns omkring i stort sett vartenda nerlagt psyke här i landet...till viss del stämmer det nog, men jag tvivlar på att söndervårdade/medicinberoende och psykiskt störda individer klarar sig speciellt bra som uteliggare...
Fast de här historierna ger ju onekligen en lite creepy känsla...
"Har ni hört att den värsta dåren rymde ifrån psyket han flyttades till och att han nu strövar omkring här i korridorerna och äter unga UE-typer ifrån FB som vågar sig in hit, just där vi står nu...tyst!
Vad är det där för steg, sluta larva er grabbar...grabbar?"
MVH/ M.