• 1
  • 2
2020-07-12, 09:46
Medlem
Om ditt barn kommer hem en dag och får för sig att bli steriliserad, hur hade ni reagerat på den tanken? Om ditt barn nått åldersgränsen och kommer hem och hälsa på er och säger "nu har jag steriliserat mig" och inte fått några ungar än, hade du kastat ut ditt barn?
Citera
2020-07-12, 09:58
Medlem
Varför skulle jag kasta ut mitt barn?

Finns väl ingen anledning till det. Tråkigt beslut men helt upp till den myndiga.
Citera
2020-07-12, 10:03
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Om ditt barn kommer hem en dag och får för sig att bli steriliserad, hur hade ni reagerat på den tanken? Om ditt barn nått åldersgränsen och kommer hem och hälsa på er och säger "nu har jag steriliserat mig" och inte fått några ungar än, hade du kastat ut ditt barn?
Man fostrar barn för att ge dem en bra start i livet, inte för att ha en livslång konflikt med en annan människa. Kan man inte låta barnet fatta sina egna beslut i vuxen ålder så bör man söka hjälp för sina kontrollbehov. Om barnet kommer till mig med de funderingarna så skulle jag ta emot dem, vända och vrida på dem tillsammans och sedan stötta mitt barn i det beslut h*n väljer att fatta.
Citera
2020-07-12, 10:04
Medlem
Om det nu är så, så är det kanske inte så konstigt att ditt barn vill sterilisera sig om din reaktion är att överväga att kasta ut det...
Citera
2020-07-12, 10:26
Medlem
orrecrists avatar
Ja dom får väl göra som dom vill när dom uppnått myndig ålder?

Reaktionen hade varit att jag hoppas man då har skaffat flera barn så någon kan producera fram barnbarn. Det sägas vara dom äldres guldkant på tillvaron.
Citera
2020-07-12, 10:27
Medlem
orrecrists avatar
Tror inte det hör till vanligheterna att ett ”barn” som vill sterilisera sig ännu bor hemma..
Citera
2020-07-12, 10:54
Total brytning. Inget arv.
Citera
2020-07-12, 11:26
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassegustavsson
Total brytning. Inget arv.

Så fungerar inte arvslotten
Citera
2020-07-12, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Så fungerar inte arvslotten
Jag fungerar så. Arvslotten skulle jag strunt blankt i. Kontanter. Dela ettöringen som står på kontot ..
Citera
2020-07-12, 11:46
Medlem
Citat:

Skyll inte på barnen...

Skyll på dig själv för du har misslyckats med att förklara att man måste inte sterilisera sig för att slippa reproducera sig... Det finns preventivmedel eller helt enkelt låta bli att knulla.. Det är inte svårare än så..
Citera
2020-07-12, 11:46
Medlem
Skulle ifrågasätta hennes mentala tillstånd och försöka få henne inlagd. Ingen frisk människa steriliserar sig i ung ålder (under 35) då är man bara brutalt efterbliven.
Citera
2020-07-12, 11:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag har 2 barn och min äldsta är 18 snart 19. Hon har sagt att hon funderar på att inte skaffa barn. Att det inte är för henne. Självklart hade jag önskat för henne att få barn och för mig att få barnbarn en dag men det är ju inte upp till mig som förälder att bestämma hur hon ska leva sitt liv. Det måste hon få bestämma själv och jag måste ju stötta henne i det oavsett vad jag tycker om de valen hon gör i sitt liv. En älskar ju sina barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in