• 1
  • 2
2020-07-12, 12:01
Medlem
f30malmos avatar
Ja, vad ska man säga? Det skulle säkert kännas lite tråkigt, men man måste väl vara 25 för att få sterilisera sig, och då är ju barnet inte längre ett barn och det är bara att acceptera.
Citera
2020-07-12, 17:19
Medlem
Sparkar han hårt i pungen så är det färdigt, blir ju gratis
Citera
2020-07-12, 17:22
Bannlyst
Hur fan kan ni bli arga på erat barn om han prioriterar annat? Dem pengarna han sparar på att inte skaffa barn kanske han lägger på eran pension för att ni har varit bra föräldrar.

Ni kan inte på allvar mena att ni har krav på att han ska fortplanta sig när han inte ens från början bad om att bli född?
Citera
2020-07-20, 08:19
Medlem
Questioneers avatar
Nu har jag inte barn,. Men om jag hade haft ett barn som hade valt att sterilisera sig själv, så hade jag gett honom en highfive.
Citera
2020-07-20, 09:32
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag hade känt en viss sorg då det vore väldigt givande med barnbarn en vacker dag men om det är hans beslut, ja då är det inte mycket att göra. Att kasta ut någon man älskar för ett sådant beslut finner jag magstarkt.
Citera
2025-09-22, 17:06
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Om ditt barn kommer hem en dag och får för sig att bli steriliserad, hur hade ni reagerat på den tanken? Om ditt barn nått åldersgränsen och kommer hem och hälsa på er och säger "nu har jag steriliserat mig" och inte fått några ungar än, hade du kastat ut ditt barn?

Jag är själv steriliserad och har inga barn.
Vill inte föra mina skitgener vidare.
Citera
2025-09-22, 22:10
Medlem
Om nån av dem steriliserar sig har den i så fall mera tid att hjälpa sina gamla föräldrar.
Citera
2025-09-25, 09:11
Bannlyst
Eh vadå 24 och bor hemma? Ja då är det dags att bli utkastad
Citera
2025-10-08, 11:29
Medlem
Roidberts avatar
Skulle själv bli mycket besviken, men i slutändan är det barnets beslut. Jag tror att det bästa man kan göra är att älska sina barn villkorslöst och få dem att vilja uppleva samma typ av kärlek när de blir äldre.
Citera
2025-10-08, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Nu har jag inte barn,. Men om jag hade haft ett barn som hade valt att sterilisera sig själv, så hade jag gett honom en highfive.

Då är ju frågan: är du själv steriliserad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in