2020-07-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Om man har så gott om stålar kan man ju lika gärna investera i ett hemmagym.
Svårt med lokal om du bor i centrala stockholm. Om du inte har väldigt gott om stålar. Och du missar hotellfrukosten.
Citera
2020-07-12, 11:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Om man har så gott om stålar kan man ju lika gärna investera i ett hemmagym.
Du kan absolut inte få samma utrustning. Det är alltså 12 000 kr per år. Att köpa samma utrustning du använder på gymmet till hemmet skulle kosta flera hundratusen kronor. Bara ett löpband kan utan problem kosta 50 000 kr. Vet du ens vad vikter och hantlar kostar? Det är helt sjukt.
Citera
2020-07-12, 11:56
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarwind
Svårt med lokal om du bor i centrala stockholm. Om du inte har väldigt gott om stålar. Och du missar hotellfrukosten.

En som kan styrketräna behöver inte massa dyra maskiner.
Citera
2020-07-12, 11:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du kan absolut inte få samma utrustning. Det är alltså 12 000 kr per år. Att köpa samma utrustning du använder på gymmet till hemmet skulle kosta flera hundratusen kronor. Bara ett löpband kan utan problem kosta 50 000 kr. Vet du ens vad vikter och hantlar kostar? Det är helt sjukt.

Haha du kan ju inget om styrketräning det märker man.
Citera
2020-07-12, 12:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Haha du kan ju inget om styrketräning det märker man.
Tror du att det ligger några slitna hantlar och en trasig bänk på gymmet för 12 000 kr om året ditt klaffsmongo? Ska du föreslå hemmagym som ersättning får du jämföra rättvist. Premium alltså. Lycka till med din "träning" själv. Antar att det inte blir så mycket på grund av någon "skada". Du tror det är axeln men jag kan informera om att den verkliga skadan sitter strax ovanför.
Citera
2020-07-12, 12:01
Medlem
Överallt har vi sk räknare, de går runt i samhället och kontrollerar att det inte finns vita fläckar. Det finns mycket pengar att hämta för de som vill in och rasifiera de vita fläckarna - skidorter, campingar, gym, idrotter, föreningar osv. Och överallt har vi aktivister som tystar med rasistutpekning om någon oponerar sig mot rasifieringen!
Citera
2020-07-12, 12:01
Medlem
Citat:
En som kan styrketräna behöver inte massa dyra maskiner.
En som kan styrketräna vill sannolikt ha ett power rack en bänk och en del hantlar. Sällan man har ett rum över i sin lägenhet i Stockholms innerstad?
Citera
2020-07-12, 12:17
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tror du att det ligger några slitna hantlar och en trasig bänk på gymmet för 12 000 kr om året ditt klaffsmongo? Ska du föreslå hemmagym som ersättning får du jämföra rättvist. Premium alltså. Lycka till med din "träning" själv. Antar att det inte blir så mycket på grund av någon "skada". Du tror det är axeln men jag kan informera om att den verkliga skadan sitter strax ovanför.

Men du är ju dum på riktigt om du tror det handlar om en pricetag.
Citera
2020-07-12, 12:17
Medlem
Hrass avatar
Dyra gym som blir acceptabla i pris först efter avdraget friskvårdsbidrag. 5000 om året och upp.

(Det här kanske inte alls räcker för Stockholm, slår det mig nu. I min lite mindre stad är man helt klart bland de dyra gymmen då.)
Citera
2020-07-12, 12:18
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarwind
En som kan styrketräna vill sannolikt ha ett power rack en bänk och en del hantlar. Sällan man har ett rum över i sin lägenhet i Stockholms innerstad?

Ja då får man väl stå ut med turkarna då. Fan jävla gnällspikar i tråden.
Citera
2020-07-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ja då får man väl stå ut med turkarna då. Fan jävla gnällspikar i tråden.
Hur stor yta tror du att du behöver till ett gym om "du kan styrketräna"? Mer än man brukar ha till övers i en lägenhet i centrala stockholm. Jag har inga problem med "turkar". Däremot skulle jag troligtvis ha svårt att tåla folket på ett dyrt gym i stockholms innerstad.
Citera
2020-07-12, 15:00
Medlem
Perstamps avatar
Fått mycket klagomål från tjejer jag känner att MENA-folk glor läskigt på dem när de tränar. Men det problemet har i alla fall en lösning: Tjejgym. Tjejerna i min bekantskapskrets har börjat träna där nu och det fungerar perfekt.

Vet inte om TS är en man, i så fall är väl enda chansen att välja dyrare ställen och i vitare stadsdelar typ Östermalm eller Gärdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in