Citat:
Ursprungligen postat av
collegefuckfest
Ah...trist problem! Bor vid Odenplan och hade exakt samma problem. Fick tips från en bekant om Vana Spa & Gym som öppnade förra året som en del av Elite Hotels på St Eriksgatan. Alltså det är en jävla dröm, garanterat fritt från alla typer av babbar. Det är typ fritt från människor överhuvudtaget sjukt nog med tanke på hur nice det är...men gissar att priset skrämmer bort många. Ofta har jag haft 300 kvadrat gym för mig själv när jag varit där. Efter träningen kan man glida ner i loungen eller i en bubbelkopp med en shake, smoothie eller motsvarande i spa-delen. Finns olika typer av bastus och sånt också. Eller lyxa till det med en hotellfrukost. Smakar det så kostar det och det är väl då nackdelen med Vana. Ska man träna där så måste man lösa ett medlemskap på minst ett år. Jag har det snikigaste medlemskapet och det gick loss på 12000 för ett år...dvs det kostar en tuss i månaden att träna här vilket sved lite i plånboken. Men det höga priset är ju också det som garanterar att det är fritt från kulturberikare så det känns ändå som en lyx jag unnade mig.
Fyfan, ska man behöva betala 1200kr för att slippa mångkulturens vidrigheter. Man borde kräva skadestånd av Reinfeldt och gänget för att man måste betala sådana hutlösa summor för att slippa deras lilla experiment.
Friskis och Svettis känns som ett billigt och möjligt alternativ där man slipper blattar, känns inte lika coolt att gymma på FS jämfört med Sats!