2020-10-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vet du vad Dunning-Kruger-effekten är?

Nu är du väl ändå lite väl hård? Jag vet ju vad du skrivit om Synact i andra trådar?

” Ja, det ser självklart intressant ut och vågar man inget vinner man inget. Klart det är en fin chans att ligga kvar och invänta studieresultat. Men det är dock lite som att flippa ett mynt.”

Har du ändrat uppfattning helt och hållet sedan 2020-10-11?
Citera
2020-10-30, 21:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Vet du vad Dunning-Kruger-effekten är?

Sån kunskap kräver tresiffrig IQ vilket den där muppen inte har. Nu är de rädda. De vet att aktien kommer dyka och därför infinner sig paniken. Om de verkligen trodde på deras bolag skulle aktiekursen inte spela nån roll. Om produkten är bra nog så vinner den i längden. Tydligen är den inte det.
Citera
2020-10-30, 21:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuhuu
Nu är du väl ändå lite väl hård? Jag vet ju vad du skrivit om Synact i andra trådar?

” Ja, det ser självklart intressant ut och vågar man inget vinner man inget. Klart det är en fin chans att ligga kvar och invänta studieresultat. Men det är dock lite som att flippa ett mynt.”

Har du ändrat uppfattning helt och hållet sedan 2020-10-11?

Där kommer han, räddaren i nöden. Är det nödigt nu när pumpen börjar avslöjas?

Jag har aldrig yttrat mig negativt om bolaget eller deras forskning. Att det däremot pumpas och att börsvärdet är på tok för högt är en annan femma.
Citera
2020-10-30, 21:22
Medlem
Jo jag är väldigt orolig för aktiekursen! Den har bara gått upp knappa 500% i år. Känns tufft faktiskt.
Citera
2020-10-30, 21:24
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhavi
Ska vi börja med att du besvarar mina frågor ovan? Att besvara en fråga med en fråga visar att du har noll belägg för att Synact haussas och att Milad är en av de som bidrar.

Jag har aldrig skrivit att Milad personligen haussar. Han är däremot med i pump & dumpen och flera av hans kumpaner haussar däremot.

Det har egentligen inget med SynAct att göra, så stäng igen pojkfittan din. Vi kan ta upp Klaria Pharma lika gärna, som dessa också pumpar.
Citera
2020-10-30, 21:32
Medlem
Citat:
Där kommer han, räddaren i nöden. Är det nödigt nu när pumpen börjar avslöjas?

Jag har aldrig yttrat mig negativt om bolaget eller deras forskning. Att det däremot pumpas och att börsvärdet är på tok för högt är en annan femma.

Nja för egen del är det hur lugnt som helst

Tycker det ska bli väldigt spännande och se här nu i november hur detta utvecklar sig :P tycker inte du?
Citera
2020-10-30, 21:51
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuhuu
Nja för egen del är det hur lugnt som helst

Tycker det ska bli väldigt spännande och se här nu i november hur detta utvecklar sig :P tycker inte du?

Ja, verkligen. Jag har som sagt inget emot bolaget i sig. I denna tråd diskuterar vi pumpligor och håz-grupper.
Citera
2020-10-30, 21:55
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Finns det någon komplett lista på alla bolag de sitter fast i nu? Vore kul att granska dom....

Klaria, SynAct, ZoomAbility, Parans, Clemendo Spectrumone. Nåt jag missat?
Citera
2020-10-30, 22:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Finns det någon komplett lista på alla bolag de sitter fast i nu? Vore kul att granska dom....

De har ju gått ut "offentligt" som investerare i bland annat ZoomAbility, man kan ju anta att samtliga är i maskopi med varandra.

Scandion Oncology är möjligen en f.d. kandidat, där känns det dock som att många sålde ut sig. Stora dyk sågs till följd.
Citera
2020-10-30, 22:02
Medlem
Citat:

Återkommer
Senast redigerad av Plumer2000 2020-10-30 kl. 22:04. Anledning: Felpost
Citera
2020-10-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ja, verkligen. Jag har som sagt inget emot bolaget i sig. I denna tråd diskuterar vi pumpligor och håz-grupper.

Aah, trevlig kväll och helg
Citera
2020-10-30, 22:08
Medlem
Citat:
Om de verkligen trodde på deras bolag skulle aktiekursen inte spela nån roll. Om produkten är bra nog så vinner den i längden. Tydligen är den inte det.

Exakt detta. Ibra och co svarar ologiskt men i försvar nu (ibra med mer intensivt livestreamande, senast i örjans merca som avslutades med ”vad kostar den här bilen? 2 miljoner”) men de andra grupperna kring dessa aktier är inte bättre. De vågar inte tillåta Ibra-snacket för att de vet att det skadar. Samtidigt säger den ena efter den andra ”jag gick in för jag tror på caset” och ”jag ligger lång”.

Hade det funnits en stabil grund skulle man självklart kunna skriva precis vad som helst i sådana grupper utan att det påverkar kursen. Man hade väl iofs fått tillbaka ”någon är avundsjuk” eller ”du vill bara komma in billigare” men det är ju för att folk börjat investera som om de hejar på ett hockeylag/en travhäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in