2020-10-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/08/21/zoomability-zoomabilitys-nya-aktieagare-har-for-avsikt-att-vara-langsiktiga-vd.html

Oliver Aleksov är en ökänd skojare från Oasmia. Har för mig att hans far var med i bolaget men fick kicken.

Den där pressreleasen var nog den mest oseriöst skrivna skräp jag sett. Bara språket är ett varningstecken.
Senast redigerad av strudelborg 2020-10-30 kl. 15:02.
Citera
2020-10-30, 16:43
Medlem
HeroesSilencios avatar
Jag skrattade så jag höll på att pissa ner mig.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=650566178871859&set=pb.100017554473 774.-2207520000..&type=3

Förstärker även de nära banden mellan Ibra och Jörns Bullmarknad AB och Örjan. Det man ser är en som tjänar på det och en som önskar han fick tjäna på det men är hans egen lilla hora.
Citera
2020-10-30, 17:10
Medlem
Folk hejar på Ibra att han ska anmäla skribenten (Martin Rex) för förtal i samma mening som de skriver att Martin ”är ett jävla skämt” (!)

Men.. förtal av vem? ”Ibra Kadabra” är ett påhittat namn, en fejkidentitet. Hur ska en sådan hävda sin rätt menar man? Vill Ibra visa vem han är ”egentligen” ja - eller nej?
Citera
2020-10-30, 17:15
Medlem
JustinTrudeaus avatar
På måndag lär det bli dump i varenda aktie som de här herrarna varit i. Folk kommer ha läst igenom tråden och kollat ägarlistorna i sina bolag. Ingen kommer vilja sitta kvar i skit som han rört. Många av bolagen han har kopplingar till har pumpats här på flashback.

EBM börjar inte utreda oskyldiga. Såna här brott har mycket hög uppklarande procent för alla transaktioner loggas för alltid. Allt man behöver göra är att koppla det till haussandet. Har de organiserat det via sociala media är de körda. De här herrarna kommer så klart inte få några längre fängelsestraff men de kommer få rejäla böter som vida överstiger vad de tjänat. Det blir kronofogden nästa för Thai-blatten.
Citera
2020-10-30, 17:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Folk hejar på Ibra att han ska anmäla skribenten (Martin Rex) för förtal i samma mening som de skriver att Martin ”är ett jävla skämt” (!)

Men.. förtal av vem? ”Ibra Kadabra” är ett påhittat namn, en fejkidentitet. Hur ska en sådan hävda sin rätt menar man? Vill Ibra visa vem han är ”egentligen” ja - eller nej?

Mycket möjligt att det är hans polare eller han själv på flera konton. Om så är fallet är han rökt. Det är olagligt att skapa intrycket av en aktiehausse via många konton. Eller att organiserat samarbeta för att göra samma sak.
Citera
2020-10-30, 17:25
Medlem
Vad är Tomas Årjes ur den andra Paransgruppen för pajas? Han skrev just så här. Först en amatöranalys var slutsatser starkt går att ifrågasätta. Även den röda tråden är högst oklar..

Den här personen anses i den andra Paransgruppen vara ”mycket kunnig” osv. Det är inte Ibra-kvalitet men det är knappt högstadienivå i analysen.

Det försvaras en del, man försvarar Ibra, men på jävligt lösa grunder.

Hela inlägget:

”Tomas Årjes:
Ibra fattade tycke för Parans efter att avtalet vart klart skrevs under med QPT 11/5

Parans upptrend började då tack vare den enorma potentialen det har ingen på nått forum med att göra

Marknaden ser potentialen i alla pm om QPT

Vissa hävdar att Parans är en bubbla och övervärderad

Hur många bolag som helst har mångmiljard i börsvärden fast de inte har intäkter och gör enorma förluster

Ett bolag man kan jämföra Parans med lite granna är Gapwaves som är 5G. De har börsvärde på 1,6 miljarder de hade intäkter på 20 mkr och gick back 50 mkr

Parans börjar tjäna pengar nu genombrottet sker nu. Vet inte hur de bokför QPTs befintliga intäkter men det som bör tas med i år plus SP4 orders det handlar tillsammans om ca 65 mkr i år plus att kassan stärks 27,8 mkr när QPT betalar in de 27/8 mkr när som helst

Parans jämfört med Gapwaves så har Parans flera ben att stå på då Parans är
• 5G
• greentech
• miljö
• hälsa
Via bla 5G tower och LED steeetlights och SP4 ljuset

Skulle Parans börsvärde vara i klass med vad många andra bolag har som är längre i från intäkter än Parans så skulle kursen redan kunna stå 20-30kr

Mangold riktkurs om de lyckades med QOT är 14-18kr.

Gällande Ibra vet jag inget om brott det visar sig. Uppfattningen jag fått är att han sedan 2kr nivån bara försökt få folk sitta still i båten.

Han har även fått hans tjej att öka och öka även fått örjan att köpa för att sedan ökat han med. Vilket är bra om fler rika äger Parans på lång sikt blir freefloaten lägre vilket är bra. Vid PM reagerar aktien starkare

Clemondo spectra har jag ingen koll på

Jag har svårt tro det är olagligt reka ett bolag fanatiskt som har Ibra gör

Annat är om han skulle köpa igång kursen för att sedan sälja

Men ska bli spännande följa

Men gällande Parans så m bolag och aktie kan ingen stoppa uppgången pga FA att genombrottet sker nu

Alltså, va? Är han på allvar? Sånt här bekräffar ju bara att aktien är helt jävla stenrökt. I alla fall för den som läser vad det verkligen står.
Senast redigerad av strudelborg 2020-10-30 kl. 17:28.
Citera
2020-10-30, 17:26
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Någon juridiskt insatt,hur stor är chansen att han kommer fällas ?
Helst inga gissningar eller troenden utan mer juridiskt.
Citera
2020-10-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Någon juridiskt insatt,hur stor är chansen att han kommer fällas ?
Helst inga gissningar eller troenden utan mer juridiskt.

Stora chanser med rätt utredningsinsats. Små chanser med fel utredare.

Enligt gruppmedlemmarna är det noll chans. Ibra ”skriver ju bara det folk redan vet och det är inte kriminelltttt!!!!”
Citera
2020-10-30, 17:42
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Stora chanser med rätt utredningsinsats. Små chanser med fel utredare.

Enligt gruppmedlemmarna är det noll chans. Ibra ”skriver ju bara det folk redan vet och det är inte kriminelltttt!!!!”
Han sitter ju fast hos Kronofogden, så det är ju rätt uppenbart att han använder bulvaner för handeln han kan ju knappast handla själv med noll inkomst,frågan är hur "dessa bulvaner" kommer hanteras under utredningen ;-)
Citera
2020-10-30, 18:14
Medlem
Ibra har ju härjat runt ett tag, rätt underhållande kille😅! Viss var han väl och härjade i sensec tidigare oxå?
Men bra att han med bihang kollas upp👍! Förekommer ju mindre seriösa grupper även i bla spectracure Och lumito oxå. Där säljare blir kallade jävla idioter av admin och det pumpas på..nämner man något negativt läs konstruktiv kritik i grupperna utesluter admins en direkt..
Det dom inte fattar är att det bara skadar..inte dom skarpaste..
Citera
2020-10-30, 21:06
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhavi
Ni tar upp Synact i samma tråd som en haussetråd. Jag undrar då vad ni vet om Synact? Vet ni vad AP1189 är? Vet ni vad RA, NS eller Ards är?

Vet du vad Dunning-Kruger-effekten är?
Citera
2020-10-30, 21:08
Medlem
Ska vi börja med att du besvarar mina frågor ovan? Att besvara en fråga med en fråga visar att du har noll belägg för att Synact haussas och att Milad är en av de som bidrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in