Ni anti-woke-fittor är ju fan värre än pk-fittorna vid det här laget. Letar bara massa skit att gnälla om. Newsflash: Ingen bryr sig om din menstruerande fitta är öm idag. Gör världen och dig själv en tjänst och sluta bara kolla på saker som producerats efter 2000 så kan du hålla din korkade luderkäft stängd sedan.
Så till saken:
Såg två avsnitt och hittills är det helt ok. Har inte spelat spelet men hänger med rätt bra i handlingen. Walton Goggins är grym som vanligt, resten är helt ok.
Fråga till er som spelat spelet/sett klart hela serien.
Lite märkligt var det ju att Lucy kunde springa omkring nästan helt obehindrat efter att ha fått en slaktarkniv i magen. Är det woke strong woman-trams eller får detta sin förklaring, som att hon är någon slags genmodifierad supermänniska?
Intressant i din spoiler och att du inte riktigt vet om hur hela sig fungerar i spelen.
För detta är helt normalt i spelen, och detta är en TV-serie på ett spel är värt och notera.
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Man ser att det är en wokig skitserie i trailern. Ser ut som om dom har filmat den i en fallout themepark.
Kanske du skulle ha spelat spelen?
Och har du, så okey hur kan du missat att även kvinnor finns med?
Jag tänkte likadant, men redan från början etablerar de ju tex
att the ghoul är nedgrävd och lever på dropp i hundra år, samt att mustasch killen i näst sista avsnittet tar en potion, får hans fot självläkt och blir ghoul, världen befolkas av genexperiment och andra fantasifulla saker. Det är liksom inte en serie som är baserad på vår verklighet, det är fantasy/scifi i en alternativ verklighet.
Jo fallout har alltid varit fullt av konstiga saker. Och en ghoul skull inte behöva drop. De är ju odöda så de kan ju "leva" för evigt om inget händer med dem.
Men en stor grej med de i skyddsrumen är ju att de är rena från alla genmutationer som sker på ytan. Har inte sätt färdigt än men det sista du skrev låter ju bara fånigt och inte lore vänligt. Även i en fantasivärld finns det ju regler och naturlagar som är etablerade att någon skulle kunna få tillbaka en fot köper jag inte som lore vänligt. Som mycket annat i serien.
Jo fallout har alltid varit fullt av konstiga saker. Och en ghoul skull inte behöva drop. De är ju odöda så de kan ju "leva" för evigt om inget händer med dem.
Men en stor grej med de i skyddsrumen är ju att de är rena från alla genmutationer som sker på ytan. Har inte sätt färdigt än men det sista du skrev låter ju bara fånigt och inte lore vänligt. Även i en fantasivärld finns det ju regler och naturlagar som är etablerade att någon skulle kunna få tillbaka en fot köper jag inte som lore vänligt. Som mycket annat i serien.
Jag har inte spelat spelen, så jag tog serien för vad jag såg, men jag kan sympatisera då jag mycket väl vet hur besviken man blir när de pissar på en (Star Wars !)
Jag antar att de skrev in att ghouls behöver den gula vätskan, annars regresserar de till köttätande mindless zombies. Det hade nog inte fungerat om han inte hade det att leta reda på.
Meh. 3,6. Not great not terrible.
Länge sedan jag såg något som håller sig inom den mediokra gränsen så genomgående.
Inga wow, coolt, fett. Inga helvete piss va dåligt-scener.
Kan väl ärligt säga att jag inte satt limmad, och tappade fokus mången gång under säsongen, så kanske gömde sig några fantastiska eller odugliga scener efter mina tankar vandrat bort från serien till något intressantare.
Woke? Not really. Är bara att lära sig självcensurera personer som Muslimfitta nu för tiden. De är 2020-talets motsvarighet till 2000-talets vänster. Så kallade NPC:er som bara är konfigurerade repeaters åt en hjärntvättarorganisation som skiter i sakfrågan men vinner politisk makt åt sig själv på hjärntvätten.
Jag har inte spelat spelen, så jag tog serien för vad jag såg, men jag kan sympatisera då jag mycket väl vet hur besviken man blir när de pissar på en (Star Wars !)
Jag antar att de skrev in att ghouls behöver den gula vätskan, annars regresserar de till köttätande mindless zombies. Det hade nog inte fungerat om han inte hade det att leta reda på.
igen Feral gules är redan en grej alltså de som beter sig som zombies och attacker alla och är hjärndöda. Finns väll lite stöd i att de alla kommer bli så till slut men inte efter bara några 100 år. Och anledningen basseras bara på hur mycket strålning de har fått de kan till och med muttera och bli farligare om de har fått exstrema doser. Men strålning är sammtidigt läkande för dem.
Jag har sett två avsnitt och tycker den faktiskt är helt okej än så länge, som gammal nörd av främst de gamla spelen så trodde jag att jag skulle bli besviken, men för en gångs skull kanske jag har fel.
De använder dock 40/50-tals musiken lite för mycket. Jag hade gjärna sett något mörkt body horror avsnitt, baserat på floaters, centaurer och kanske någon homage till master i första spelet.
Det var det ju i
avsnittet där en kvinna föder genetiska mutationer i en vattentank som sedemera äter upp henne
. Det var ganska magstarnt tyköckte jag, men det kanske ör ännu vörre i spelen?
Undrade detsamma, till exempel får vi inte det förklarat varför Lee Moldaver inte har åldrats på 200 år och hon är ju inte en ghoul då hon dör av skottskadan.
I spelen finns det stimpacks vilket är det hon injicerar (sprutan hon tar med en tryckklocka på) vilket mer eller minder är magiskt helande i spelen men framstår som bara fånigt i en tvserie som denna för en så allvarlig skada. Särskilt när det finns andra helande metoder i spelen de kunde ha använt i stället som hade varit mer trovärdigt.
Så svaret är det finns en logisk förklaring men den är riktigt dum och fånig.
Ja det är lite fånigt. Men i och med att serien även i övrigt är väldigt orealistisk och over the top så köper jag det.