2024-04-12, 09:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Edit: Jag tycker världen är för grönskande och fin också. Blå himmel, grönskande skogar och allmänt trevligt klimat. Var är mörkret, dimman, acid rain, åskmolnen som plötsligt drar in?? Som i spelet. Det ser ju inte att ha varit kärnvapenkrig direkt, förutom på de trasiga husen typ.

Det är en förändring serien gjort som jag uppskattar. Jag störde mig väldigt på Fallout 4 att det var så jäkla brunt och grått överallt. Titta på Tjernobyl och Pripyat, naturen där stormtrivs ju, trots att det fortfarande är livsfarligt kontaminerat för folk.
Citera
2024-04-12, 09:59
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är en förändring serien gjort som jag uppskattar. Jag störde mig väldigt på Fallout 4 att det var så jäkla brunt och grått överallt. Titta på Tjernobyl och Pripyat, naturen där stormtrivs ju, trots att det fortfarande är livsfarligt kontaminerat för folk.

Ja jag tror inte att det är overkligt, eller hur man ska uttrycka det, att det blir så.
Men jag saknar kanske den dystra stämningen mer då.

Men oavsett, bra serie överlag. Jag gillar den faktiskt.
Citera
2024-04-12, 10:22
Medlem
om man har noll koll och inte spelat spelen, är detta inte en serie för mig då?
alltså bör man ha spelat för att fatta handling osv?
Citera
2024-04-12, 10:57
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Jag spelade aldrig Last of us och gillade inte den serien men spelat Fallout och gillar detta så kanske behöver man lite bakgrund för att det ska fungera. Men du får väl pröva.
Citera
2024-04-12, 11:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Riktigt bra serie som behåller tonen från spelen och framför allt är trogen. Enda som gör mig riktigt förbannad är hur förbannat dålig Halo-serien, som jag håller högre än Fallout personligen, är i jämförelse där de skulle in och pilla en massa, och ändra bara för sakens skull.

Detta är rent nöje att titta på, och jag blir mer och mer sugen att köra igenom en till runda av New Vegas.
Halo hade ju så mycket de fick hitta på själva(praktiskt taget allt.), då spelet mer eller mindre endast var aktion från början till slut.
Men det var därför de första 15min av Halo var så magiska och då för oss som spelat spelet och hur det kändes som man var masterchief.
Sen fick de hitta på resten och det är väl delar som går ifrågasätta en del, men i stort rätt bra handling.(Enda var konspirationen i andra som blev konstig, och får mig fortfarande och tänka varför den fanns där och syftet.)

Fallout däremot har ju betydligt mer utanför skjutandet, så de behöver nog inte hitta på så mycket mer än lite drama mellan allt.
Har inte börjat titta själv än, men kändes tidigt som detta är nog jävligt bra.
Såg en scen på kyrkogård tror jag det var, och insåg med den att detta är nog riktigt bra.

Men men, får kolla först och tar nog ett tag pga jag går igenom Star Trek för 5:e säsongen, och har bara kommit par avsnitt in på säsong ett nu.
Men är väldigt sugen på Fallout
Citera
2024-04-12, 13:05
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Liten halvhjärtad recension
Citera
2024-04-12, 14:28
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister

Hmm, du missar många "easter eggs" i form av saker, miljöer, möbler osv.
Men att kunna njuta av serien utan att ha spelat? Absolut.

Kan ju bli tvärtom för dig. Att du spelar spelet sen och känner igen dig där
Citera
2024-04-12, 14:56
Medlem
Ess85s avatar
Har nu sett hela serien och överlag tycker jag att den var helt okej.
Det är dock något som känns lite "off" men kan inte inte riktigt sätta fingret på vad det är.

För övrigt vill jag bara säga att Walton Goggins är kung, tycker även Ella Purnell spelar rollen som naiv Vault girl väldigt bra.
Citera
2024-04-12, 18:14
Medlem
GreenBastards avatar
Jag har sett två avsnitt och tycker den faktiskt är helt okej än så länge, som gammal nörd av främst de gamla spelen så trodde jag att jag skulle bli besviken, men för en gångs skull kanske jag har fel.

De använder dock 40/50-tals musiken lite för mycket. Jag hade gjärna sett något mörkt body horror avsnitt, baserat på floaters, centaurer och kanske någon homage till master i första spelet.
Citera
2024-04-12, 20:11
Medlem
Studsbolls avatar
Serien är ju skräp. Jag kan inte påstå att jag hade stora förhoppningar, men den var ännu sämre än väntat. Men väldigt likt spelen rent utseendemässigt, t ex power armor på brotherhood of steel. Bäst är goulen.
Citera
2024-04-12, 20:35
Avstängd
Muslimfittas avatar
Så äckligt vänsterbliven och woke. Den innehåller:

Sex och masturbation. (Ni vet, sånt som vänsterblivna älskar att flasha med och visa barn)
Negrer i massor.
Kvinnor som är som män.
Transor.

Det märks att skaparna hatar kristendomen. Orkade knappt se första avsnittet. Snabbspolade mycket. Mycket cringe när sex och masturbation visas och man ser skiten med familjen. Fuck Hollyweird.

Betyg: 1 / 100
Citera
2024-04-12, 20:56
Medlem
Crapmagics avatar
.
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-12 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in