Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Riktigt bra serie som behåller tonen från spelen och framför allt är trogen. Enda som gör mig riktigt förbannad är hur förbannat dålig Halo-serien, som jag håller högre än Fallout personligen, är i jämförelse där de skulle in och pilla en massa, och ändra bara för sakens skull.
Detta är rent nöje att titta på, och jag blir mer och mer sugen att köra igenom en till runda av New Vegas.
Halo hade ju så mycket de fick hitta på själva(praktiskt taget allt.), då spelet mer eller mindre endast var aktion från början till slut.
Men det var därför de första 15min av Halo var så magiska och då för oss som spelat spelet och hur det kändes som man var masterchief.
Sen fick de hitta på resten och det är väl delar som går ifrågasätta en del, men i stort rätt bra handling.(Enda var konspirationen i andra som blev konstig, och får mig fortfarande och tänka varför den fanns där och syftet.)
Fallout däremot har ju betydligt mer utanför skjutandet, så de behöver nog inte hitta på så mycket mer än lite drama mellan allt.
Har inte börjat titta själv än, men kändes tidigt som detta är nog jävligt bra.
Såg en scen på kyrkogård tror jag det var, och insåg med den att detta är nog riktigt bra.
Men men, får kolla först och tar nog ett tag pga jag går igenom Star Trek för 5:e säsongen, och har bara kommit par avsnitt in på säsong ett nu.
Men är väldigt sugen på Fallout