2024-07-13, 17:04
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag spelade faktiskt om också, men kände inte samma entusiasm denna gång som första gången jag spelade, efter en stunds funderande så tror jag det var pga man blivit bortskämd med snyggare spel idag.

Kanske en fallout spel till kanske skulle väcka det till liv igen.
Sen blir spelen mer aktion än vad det är i TV-serien, men Fallout har ju samma problematik som Halo hade och att de måste hitta på helt nya saker och pga spelen inte har med vissa bitar.
Man fått lite mer i Fallout-spelen, men det är en hel del man måste fylla i där med.
Dock tycker jag serien är mycket trogen spelet och man fick en skön känsla av serien.

Det mest komiska och patetiska var dock de som ropade woke, man kan bara undra hur de mår och när de inte ens är någon.

Lite konstigt att Bethesda inte var smarta att försöka lansera ett Fallout spel till releasen av serien då säkert många som sett serien hade viljat spela spelet. Dock kanske ingen räknade med succén som Fallout serien blivit. Bethesda har väl fullt upp med nya elder scrolls och starfield men de hade ju kunnat lejt bort det till någon annan spelstudio.
Citera
2024-07-13, 17:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Lite konstigt att Bethesda inte var smarta att försöka lansera ett Fallout spel till releasen av serien då säkert många som sett serien hade viljat spela spelet. Dock kanske ingen räknade med succén som Fallout serien blivit. Bethesda har väl fullt upp med nya elder scrolls och starfield men de hade ju kunnat lejt bort det till någon annan spelstudio.
Ja, när man tänker på det så undrar man hur de resonerade faktiskt.
För de borde ha fattat detta blir nog minst okey och att de kunde tagit rygg på detta.
Men sen med skådisarna som är trots allt inte alls okända många av dom, så borde de även där fattat att det kanske tom blir bra.

Frågan är väl lite om de hade gjort ett spel, skulle de varit TV-serien trogen ala The last of us var mestadels eller hade de kört eget race.
Citera
2024-07-13, 19:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Nu slänger man ju inte upp ett bra tv spel på nån månad. Det kan ta åratal som med GTA.

Men det kanske ligger i en nära framtid.
Citera
2024-07-13, 19:52
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu slänger man ju inte upp ett bra tv spel på nån månad. Det kan ta åratal som med GTA.

Nej det vet jag att man inte gör men serien var ju utannonserad ganska långt innan den släpptes. Tänker ju inte att det behövt vara ett nytt RDR2 men något för att rida på vågen lite. För nya spelare så tror jag Fallout 4 känns lite daterat trots de nya uppdateringarna, plus att avarage joe spelaren inte sättet sig in i moddar.
Citera
2024-07-13, 20:05
Medlem
Taufatts avatar
Tror man ska vara glad att de inte körde spel och serie parallellt. Då hade det nog blivit samma handling och sådana spel är tråkiga. Nu använde de bara Fallout världen med vissa förändringar men lämnade handlingen från spel orörd.
Citera
2024-07-14, 14:31
Medlem
klybans avatar
Citat:

Dock så måste de vetat om detta väldigt länge, och sen även så antar jag någon slags avtal skrivs eller nått i området och för att få göra fallout.
Då jag antar det är någon sorts av licensiering som sker, och därmed borde de vetat om detta rätt så länge.(Kan man tycka.)

För när man tänker på det, så är det lite fundersamt att de inte slår mynt på TV-serien.
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Tror man ska vara glad att de inte körde spel och serie parallellt. Då hade det nog blivit samma handling och sådana spel är tråkiga. Nu använde de bara Fallout världen med vissa förändringar men lämnade handlingen från spel orörd.
Tänkte på den med, och att det nog inte skulle bli så bra med samma handling.
The Last Of Us fungerade det dock rätt bra, men Fallout är lite annorlunda spel och därför kände jag den tanken inte var lockande alls.
Citera
2024-07-16, 17:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Dock så måste de vetat om detta väldigt länge, och sen även så antar jag någon slags avtal skrivs eller nått i området och för att få göra fallout.
Då jag antar det är någon sorts av licensiering som sker, och därmed borde de vetat om detta rätt så länge.(Kan man tycka.)

För när man tänker på det, så är det lite fundersamt att de inte slår mynt på TV-serien.

Tänkte på den med, och att det nog inte skulle bli så bra med samma handling.
The Last Of Us fungerade det dock rätt bra, men Fallout är lite annorlunda spel och därför kände jag den tanken inte var lockande alls.
GTA6 har varit i produktion sedan 2014.
Bara som exempel.
Citera
2024-07-16, 18:28
Medlem
Har set klart serien och tycker den var bra. Tycker storyn var riktigt bra och är väl inte förvånad att det är en av bröderna Nolan som ligger bakom. Fallout-spelen i sig har väl aldrig haft nån särskilt intressant huvudstory utan det är spelvärlden och karaktärerna som är kärnan. Tycker serien lyckades fånga bra på båda planen. Dessutom tycker jag att alla referenser till spelen funkar, på nåt märkligt sätt. Det borde kännas krystat och påklistrat när en iguana-on-a-stick eller bobblehead flimrar förbi men jag tycker det var en charmig kryddning.

Det är två saker som jag reagerar på. De är egentligen inte klagomål men mer observationer.
1. De flesta är så fientligt inställda, även de normala människorna som bara försöker överleva i en ogästvänlig värld. Men detta upplevde jag inte i spelen. De flesta normala karaktärer och NPC som inte var typ raiders eller fiends kunde ändå vara rätt sympatiska. En småsak egentligen men det gör att många karaktärer i serien är svåra att tycka om.
2. Brotherhood of Steel är så fientliga mot wastelanders. Visst har BoS alltid sett ner på andra men jag kan inte minnas att de gick så långt som att massakrera civila på det sättet. Å andra sidan har jag ett svagt minne av att det framgår i någon lore att BoS attityd och policy skiljer sig starkt beroende på i vilken del av USA de befinner sig.

Detta är bara smådetaljer och överlag tyckte jag den var riktigt bra. Längtar efter säsong 2.
Citera
2024-07-17, 06:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
GTA6 har varit i produktion sedan 2014.
Bara som exempel.
TV-serien på gång, eller vad är det för exempel?
Fallout är trots allt inte ett såpass avancerat spel heller, och de bör vetat om detta rätt länge och tillräckligt länge för ett fallout-spel.
Citera
2024-07-17, 08:31
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
TV-serien på gång, eller vad är det för exempel?
Fallout är trots allt inte ett såpass avancerat spel heller, och de bör vetat om detta rätt länge och tillräckligt länge för ett fallout-spel.
Jag är inte spelutvecklare och det hör egentligen inte hit men jag tror Fallout och elder scroll spelen är de mest avancerade att göra. Öppen värld med många slut och alternativa tillvägagångssätt måste vara svårare att göra än linjära spel.
Citera
2024-07-17, 14:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Jag är inte spelutvecklare och det hör egentligen inte hit men jag tror Fallout och elder scroll spelen är de mest avancerade att göra. Öppen värld med många slut och alternativa tillvägagångssätt måste vara svårare att göra än linjära spel.
Inte jag heller, men känns mycket simplare än det detaljerade GTA.
Citera
2024-07-17, 16:47
Medlem
Giant Squids avatar
Det måste även finnas en ekonomisk hållbar plan. En spelutveckling av hög kvalitet,förutom att den tar tid kostar multum och man kunde ju inte veta om tv serien skulle bli populär.
Någon hade kunnat blivit ruinerad ifall tv serien floppade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in