2024-04-13, 23:56
Avstängd
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är inte mitt jobb att övertyga dig att kolla serien.

Så varför ska jag kolla serien när det redan är fastställt att det är en neger/trans/vänsterbliven fest med woke utan dess like?
Citera
2024-04-13, 23:58
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Så varför ska jag kolla serien när det redan är fastställt att det är en neger/trans/vänsterbliven fest med woke utan dess like?

Du gör vad du vill, ca m'est égal
Citera
2024-04-14, 00:01
Medlem
Jag såg postern för Fallout och måste erkänna att min första tanke var att detta förmodligen är samma woke skräp som man alltid blir matad med. Efter att jag sett de två första avsnitten är jag extremt positivt överraskad. Så långt är serien riktigt jävla bra.
Den kvinnliga huvudrollen kommer säkert utvecklas till att bli en bad ass med betoning på utvecklas
Det är så här TV-serier och filmer borde vara och jag är övertygad om att denna kommer bli en succé
Citera
2024-04-14, 00:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Jag såg postern för Fallout och måste erkänna att min första tanke var att detta förmodligen är samma woke skräp som man alltid blir matad med. Efter att jag sett de två första avsnitten är jag extremt positivt överraskad. Så långt är serien riktigt jävla bra.
Den kvinnliga huvudrollen kommer säkert utvecklas till att bli en bad ass med betoning på utvecklas
Det är så här TV-serier och filmer borde vara och jag är övertygad om att denna kommer bli en succé

Yes, om du kollar mitt inlägg på första sidan så varjag av samma initiala åsikt, men jag blev positivt överraskad!
Citera
2024-04-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Avsnittet med negern som räddar protagonisten. Se deras kroppsspråk med varandra, leenden och ögonflirtar i många scener efteråt, vilket för tankarna till bild-googlingen av "happy white woman". Att du inte ser allt woke trams betyder att hjärntvätten börjar fungera på dig. En vit man som stöter på protagonisten framställs som äcklig medan den svarte är en rekorderlig figur.

Förklara för mig. Vad var meningen med masturbationen? Ingen koppling till någonting alls öht, från en karaktär i periferin som inte har med serien att göra. Scenen bara fanns med hux flux och kameran sveper fram bredvid den. Vidrigt extremliberalt skit.

Sen de "onda" med en prästliknande figur som står där med rökelse. Anti-kristendomen är tydlig.

Varför är protagonisten en kvinna? Det är män som har skapat spelet. Det är män och pojkar som har spelat spelet. Var kommer kvinnorna in när hela produkten är gjord av män för män? Inga kvinnor kan relatera till Fallout-spelen. WOKE så in i helvete!

Alltså hur är det möjligt att bli så kränkt av en tv serie som baseras på ett spel som bygger på en alternativ verklighet.
Serien ska om något bedömas efter hur den förhåller sig till loren runt spelet vilket den verkligen gör med bravur.
Citera
2024-04-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Alltså hur är det möjligt att bli så kränkt av en tv serie som baseras på ett spel som bygger på en alternativ verklighet.
Serien ska om något bedömas efter hur den förhåller sig till loren runt spelet vilket den verkligen gör med bravur.

Fjanten är en patetisk loser... eller nej, jämfört med honom framstår patetiska losers som vinnare
Åsnan har väl sett på någon bitter youtuber som lever på att trasha populärkultur och den här nollan har för klent intellekt för att kunna bilda sig en egen åsikt

Jag har inte sett klart serien än men hitintills är är den fanimig snudd på mästerlig!
Citera
2024-04-14, 02:17
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Fjanten är en patetisk loser... eller nej, jämfört med honom framstår patetiska losers som vinnare
Åsnan har väl sett på någon bitter youtuber som lever på att trasha populärkultur och den här nollan har för klent intellekt för att kunna bilda sig en egen åsikt

Jag har inte sett klart serien än men hitintills är är den fanimig snudd på mästerlig!

Snubben tycker att det är woke för att det finns en svart biroll. Skulle inte förvåna mig om han tycker Rocky Horror picture show är woke för att Franknfurter är transvestit, eller blazing saddles för att det är en svart cowboy (som faktiskt fanns)
Citera
2024-04-14, 10:59
Medlem
tomatlarss avatar
Det är ju en del negrer utan anldening men woke vet jag inte om jag skulle kalla det. Däremot är serien fullständigt värdelös följer ingen lore på något vis, den mörka humorn kommer fram som bara konstig, allting är bara over the top och huvudkaraktärerna framstår som oövervinnerliga och vid alla flashbacks glömer de bort att det ska utspela sig på ett alternativt 50 tal där allting är kärnkraftdrivet känns mer som de tog b-film från den faktiska inspelningen av serien. Och musiken känns mer som ett filter uppepå än något som är integrerat i serien. Och visst musiken hör ju till men man kunde gjort något bättre med det.
Citera
2024-04-14, 11:26
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Håll käften bögjävel.

Ni anti-woke-fittor är ju fan värre än pk-fittorna vid det här laget. Letar bara massa skit att gnälla om. Newsflash: Ingen bryr sig om din menstruerande fitta är öm idag. Gör världen och dig själv en tjänst och sluta bara kolla på saker som producerats efter 2000 så kan du hålla din korkade luderkäft stängd sedan.

Så till saken:

Såg två avsnitt och hittills är det helt ok. Har inte spelat spelet men hänger med rätt bra i handlingen. Walton Goggins är grym som vanligt, resten är helt ok.

Fråga till er som spelat spelet.

I spelen finns det stimpacks vilket är det hon injicerar (sprutan hon tar med en tryckklocka på) vilket mer eller minder är magiskt helande i spelen men framstår som bara fånigt i en tvserie som denna för en så allvarlig skada. Särskilt när det finns andra helande metoder i spelen de kunde ha använt i stället som hade varit mer trovärdigt.

Så svaret är det finns en logisk förklaring men den är riktigt dum och fånig.
Senast redigerad av tomatlars 2024-04-14 kl. 11:50.
Citera
2024-04-14, 11:27
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
Håll käften bögjävel.

Ni anti-woke-fittor är ju fan värre än pk-fittorna vid det här laget. Letar bara massa skit att gnälla om. Newsflash: Ingen bryr sig om din menstruerande fitta är öm idag. Gör världen och dig själv en tjänst och sluta bara kolla på saker som producerats efter 2000 så kan du hålla din korkade luderkäft stängd sedan.

Så till saken:

Såg två avsnitt och hittills är det helt ok. Har inte spelat spelet men hänger med rätt bra i handlingen. Walton Goggins är grym som vanligt, resten är helt ok.

Fråga till er som spelat spelet/sett klart hela serien.

De följer väl spelet iom att man i spelet kan plocka upp simpacks och magiskt läka sig själv direkt. Det kommer ett annat exempel senare i serien.
Citera
2024-04-14, 11:31
Medlem
Hardstekts avatar
Man ser att det är en wokig skitserie i trailern. Ser ut som om dom har filmat den i en fallout themepark.
Citera
2024-04-14, 11:32
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
I spelen finns det stimpacks vilket är det hon injicerar (sprutan hon tar med en tryckklocka på) vilket mer eller minder är magiskt helande i spelen men framstår som bara fånigt i en spelserie som denna för en så allvarlig skada. Särskilt när det finns andra helande metoder i spelen de kunde ha använt i stället som hade varit mer trovärdigt.

Så svaret är det finns en logisk förklaring men den är riktigt dum och fånig.

Jag tänkte likadant, men redan från början etablerar de ju tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in