Citat:

Ursprungligen postat av 
pinaster

Tack! 
Oxyt var något överblivet som skulle vara högst tillfälligt men blev regelbundet då man kände sig så nöjd och orkade med allt tråkigt och svårt med gott humör under en pressig period. Så har ingen kran eller så. Dumdristigt men någon affinitet fanns där helt klart. Så här kan jag inte fortsätta och bättre att sluta nu när det är sommar och jag bara går en sommarkurs (språk) på distans iom Corona. Sen lär jag besöka en psykolog för de här bottnar nog i något, har liksom aldrig knarkat annars. 
Hursomhelst, tog 5 mg  för ett par timmar sen och känner mig ok ändå, funktionell å aptiten är tillbaka. Mer eller mindre "normal" men får lättare muskelvärk, och helt på topp är man inte mentalt men det är drägligt. Så jag funtar på det hära: ta 5 x 2 mg per dag (en vid lunch, en vid middagstid). Sen efter 5 dagar gå ner till endast 5 mg per dag, och efter ytterligare 5 dagar ingenting. 
Ser nu att flera svar dykt upp. Har absolut inte tillgång till sub och med tanke på att jag mår ok på 5 mg/halvdag så tänker jag inte ge mig in i något nytt. Vet inte ens hur jag skulle få tag på till att börja med. Min brorsa ger mig en halv tablett kl 12 och kl. 18 i fem dagar. Har iaf kunnat sova, visst man vaknar ett par ggr och mår dåligt (senaste natten med lätt diarre) men de har gått hittils att somna om, har Theralen annars. Gabapentin finns också. Om något så går jag å lägger mig tidigare än då jag tog upp till 40 mg/dag senaste månaden. Hittils iaf.

Tjenare
Är i samma sits som dig..tog det senaste året 20 mg om dagen (haft det i 2 år), vissa dagar tog man mer eftersom jag fick utskrivet lite hit o dit, men höll mig oftast till 20 mg,,började dock öka lite det sista o kände att detta kan eskalera åt helvete..Man mår ju som en gud i början o sen mår du bara dåligt på dem (hobbyknarkat tramadol förr o slutat på dagen,,låg dos iofs) men när jag förstod att opiater är som heroin så blev jag skiträdd,,nog om det, min nedtrappning blev såhär. I 3 veckor gick jag på 5mg *3 om dagen,,sen gick jag ned till 5mg*2 i 3 veckor o kände ingen fysisk abstinens(psykiskt ja, är andra grejer med att bli av med jobbet o skit som iofs oxå spökar) . Sen i måndags så tar jag bara 5mg på morgonen,,men är ändå inte fysisk påverkad av det(spelade padel 1 timme ikväll)..Ska egentligen gå på 5mg till den 29/7 enligt läkaren o jag bestämt, men kommer nog sluta med den nästa vecka...Summa sumarum på mitt inlägg är att alla reagerar vi olika,,jag var LIVRÄDD för fysiska abstinensen men har än så länge inte slagit in på mig och jag tror att även min 5mg måste bort innan jag kan psykiskt bygga upp mig igen,,så "vanliga"känslor som man tryckt bort kommer fram igen o jag bryter ihop vissa dagar , men känns ändå bra o få ut det.
Trappa ned så långsamt du kan på de du har kvar o sen ska vi inte glorifiera den sista tabletten vi tar, utan bara sluta med skiten...Kämpa på=)