2020-07-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Vårt land kan omöjligt utgöra någon slags frizon för individer som vill bedriva agitation mot styret i andra suveräna stater. Det är helt befängt att kräva att våra myndigheter ska skydda medborgare som medvetet och av fri vilja beger sig till en suverän stat för att där agitera mot styret i denna stat.

Att bevilja allehanda bråkmakare asyl är sinnessjukt i sig - men att tro att vi sedan ska lägga ned ansträngningar på att befria dem till höga kostnader och våra mellanstatliga förhållanden till dessa stater är fan ännu sjukare.

Sjukast av allt är sedan den här kvinnan som vi tagit hand om och fött under alla dessa år som dessutom lyfts upp till någon pseudomedlem av en kulturelit och tillåts utgjuta sitt förakt för vårt ordningsväsende, våra ansträngningar att befria hennes farsa osv. Man kunde ju tänka sig att hon kunde ägna sin programtid åt att hylla och tacka oss för allt vi gjort för henne och hennes familj...

Det hade ju varit det normala.

Men det är bra att hon ger en tydlig framtidsbild hur detta multietniska kaos kommer att fortskrida.

/Johan

Betlehem sade uttryckligen att hon inte kände någon tacksamhet till Sverige. Hon verkade stolt över det.
Citera
2020-07-08, 00:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Att avgöra vad som är sant, halvsant respektive osant i dessa påståenden tycks inte helt enkelt att reda ut. Emellertid får nog Betlehem Isaak förvänta sig att inte bli trodd på orden helt igenom, ty hennes berättelse bär ingalunda trovärdighetens prägel, och hon framställer heller inga belägg för något av det hon hävdar.

Det kan inte uteslutas att detta kommer att granskas närmare och att en del intressant kan komma ur en sådan granskning, men det återstår ännu att se.
Citera
2020-07-08, 00:09
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Betlehem sade uttryckligen att hon inte kände någon tacksamhet till Sverige. Hon verkade stolt över det.
Det är märkligt. Vad vinner hon egentligen på det? Eller rättare sagt vad vinner organisationerna som formulerat detta uttalande åt henne och en massa andra kränkta utlänningar i kultureliten på det? Jag menar, man hade ju desarmerat en hel del av kritiken mot mångkulturen om man hade legat lågt och bara fört fram det man egentligen ville ha sagt. Typ:

Jag har haft en fantastisk tur att min familj fick komma till detta fina land med alla fantastiska människor och alla fantastiska möjligheter som öppnades för oss. Jag är väldigt glad att vi fick den chansen. Nu sitter tyvärr farsan på kåken i Eritrea och jag måste därför be om ytterligare en tjänst från det svenska folket och dess demokratiska och humana ledarskap, och det är att försöka få hem gubben.

What gives?
Citera
2020-07-08, 00:18
Avslutad
Citat:
Jag ville egentligen inte skriva det för det går egentligen emot min önskan - MEN jag måste säga att det är tydligt att just kvinnor har en otrolig överrepresentation i denna typ av abnorma lögner. Kvinnor och invandrare.... Jag hatar att behöva skriva det för det låter fan efterblivet - men mönstret är fan alldeles för tydligt. Och vad det handlar om är ju så klart att de har svårt att bemästra sina känslor. Visst finns det många män som skarvar och ljuger - men inte på det här abnorma sättet i offentligheten där de så uppenbart kan bli synade. Ja det finns ju undantag förstås, särskilt på vänsterkanten.

/Johan

Det är säkert en lögn, men lögnen är knappast abnorm. Det finns poliser som är både rasister och psykopater. Och menar du att högermännen inte drivs av känslor som får Flashback att förvandlas till ett Bletchley Park så fort är poliser anklagas för något dumt? Personligen skiter jag i såväl Bethlehem Isaak som rasistiska poliser. Iofs yttras lögnen i ett sommargagg som har fler lyssnare än vad som bor i hela Götteburg, vilket i sig är pinsamt, men varför skulle hennes lögn vara värre än all dynga som poliser själva sprider i nyhetsmedier? Nasseanalstat är fantastiskt. Lägg ner skiten.
Citera
2020-07-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Det är märkligt. Vad vinner hon egentligen på det? Eller rättare sagt vad vinner organisationerna som formulerat detta uttalande åt henne och en massa andra kränkta utlänningar i kultureliten på det? Jag menar, man hade ju desarmerat en hel del av kritiken mot mångkulturen om man hade legat lågt och bara fört fram det man egentligen ville ha sagt. Typ:

Jag har haft en fantastisk tur att min familj fick komma till detta fina land med alla fantastiska människor och alla fantastiska möjligheter som öppnades för oss. Jag är väldigt glad att vi fick den chansen. Nu sitter tyvärr farsan på kåken i Eritrea och jag måste därför be om ytterligare en tjänst från det svenska folket och dess demokratiska och humana ledarskap, och det är att försöka få hem gubben.

What gives?

Det du skriver hade varit något som fått mig att stödja henne.

Tyvärr har jag aldrig någonsin sett ett tack från invandrare däremot har jag sett åtskilliga krav. Helt horribelt om man tänker efter. Ingen tvingade dem att komma hit... De får bättre villkor än utsatta svenskar men det räcker inte.

Så tragiskt.
Citera
2020-07-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det är säkert en lögn, men lögnen är knappast abnorm. Det finns poliser som är både rasister och psykopater. Och menar du att högermännen inte drivs av känslor som får Flashback att förvandlas till ett Bletchley Park så fort är poliser anklagas för något dumt? Personligen skiter jag i såväl Bethlehem Isaak som rasistiska poliser. Iofs yttras lögnen i ett sommargagg som har fler lyssnare än vad som bor i hela Götteburg, vilket i sig är pinsamt, men varför skulle hennes lögn vara värre än all dynga som poliser själva sprider i nyhetsmedier? Nasseanalstat är fantastiskt. Lägg ner skiten.

Delar av det du skriver är svårt att förstå men ja det här med hennes farsa och container och fyra poliser som trycker hennes ansikte ned i den isiga backen tycker jag håller absurd nivå a la Linnea Claesson. Och att ljuga på den nivån att man kan genomskåda lögnen lätt genom att plocka sönder texten utan alltför fantasifulla analysmetoder a la dekonstruktion utan bara med hjälp av enkel logik och sannolikhetslära - det tycker jag är abnormt.

/Johan
Senast redigerad av JohNils 2020-07-08 kl. 00:28.
Citera
2020-07-08, 01:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
Brandmannen från Boden....

När det gäller vänsterlögner finns det inga gränser för vad som ska/kan publiceras.
"Den rasistiske brandmannen från Boden" låter som inledningen till en limerick.

Men det var en krönika, inte en artikel som skildrade en händelse eller en företeelse. Bara en åsiktsyttring där en stilmodell om en rasistisk brandman från en för krönikören främmande plats men ändå i Sverige.

Någon telefonerande medborgarjournalist ringde sedan till Bodens brandstation och kollade om man hade rasister anställda där och undersökte om krönikans metaforer var sanna. Det visade sig att det var som krönikor är mest - fyllda med metaforer och liknelser.

Det hela slogs dock upp stort på autist-robot-medierna där man tar allt som skrivs som hundraprocentig, logisk och korrekt Sanning och det som sedan finnes vara något annat kallar man fakenews.
Citera
2020-07-08, 01:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Dottern till Dawit Isaak berättar enligt följande.

”Rasismen har många ansikten”, säger hon och konstaterar att okunskapen om ämnet är stor."

"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara.

– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."

"Betlehem Isaak blev indragen i en polisbil och uppmanad att visa legitimation. Plötsligt kastar en av poliserna hennes legitimation i ansiktet på henne.

– Stopp skriker den största av dem. Han tar tag i mitt huvud och drar det bakåt. Långsamt närmar han sig mitt ansikte. Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland. Sedan sparkade han ut mig ur bilen så jag skrapar mina knän i snön.

En annan gång stoppades Betlehem Isaak av två poliser när hon gick genom Nordstan i Göteborg, på väg till jobbet. De frågade efter legitimation. Hon undrade varför.

– ”För att du är neger” svarade de, berättar hon i programmet och säger även att hon är förvånad över hur människor kan så lite om rasistiska ord.

– N-ordets funktion skriker förtryck, konstaterar hon."

https://www.expressen.se/gt/betlehem-isaak-fyra-polisman-lag-over-mig/

Skriker metoo över det hela, BLM har blivit ännu en fiktiv sociala medier fenomen, den vita rasen skall tryckas ned, medier går bananas.
Vad säger ni om trovärdigheten i hennes beskrivning?
Det finns all anledning till att kolla upp den där polisen som känner till containern.
Vet han var den står och kan ge ett tips?
Har han sagt det som sägs bör han få en j-t skarp varning men helst avskedas.

Visst kan poliser vara uppriktiga men något känns fel i den här historien.
Hade hon sagt att någon gned sin balle mot hennes sexiga rumpa hade jag köpt historien rakt av.
Citera
2020-07-08, 01:37
Medlem
"För att du är neger "
Det finns inte många rätt i den historien.

Tänk att alltid komma undan med: Its only because Im Black.
Vill man ha 60000 från DO som lättförtjänt bidrag?
Citera
2020-07-08, 01:42
Medlem
Proras avatar
Citat:
Delar av det du skriver är svårt att förstå men ja det här med hennes farsa och container och fyra poliser som trycker hennes ansikte ned i den isiga backen tycker jag håller absurd nivå a la Linnea Claesson. Och att ljuga på den nivån att man kan genomskåda lögnen lätt genom att plocka sönder texten utan alltför fantasifulla analysmetoder a la dekonstruktion utan bara med hjälp av enkel logik och sannolikhetslära - det tycker jag är abnormt.

/Johan

Hade vi haft en journalistkår värd namnet här i landet, så skulle BI:s märkliga historier ha nagelfarits.

Säkert är ett antal hederliga journalister frustrerade eftersom de inte kan göra det p.g.a. den rådande politiska agendan på den arbetsplats de är beroende av för sitt uppehälle. Något av detta syntes i GP:s svala och avvaktande recension av sommarpratet. Jämför med rövslickandet i AB.

Förhoppningsvis kan någon inom s.k. alternativ media ta upp den kastade handsken och granska. Ännu hellre Filter eller Kvartal, som är etablerade och respekterade inom MSM, vågar och kan (i form av ekonomiska muskler) kosta på sig att publicera obekväma sanningar.
Citera
2020-07-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Men det var en krönika, inte en artikel som skildrade en händelse eller en företeelse. Bara en åsiktsyttring där en stilmodell om en rasistisk brandman från en för krönikören främmande plats men ändå i Sverige.

Någon telefonerande medborgarjournalist ringde sedan till Bodens brandstation och kollade om man hade rasister anställda där och undersökte om krönikans metaforer var sanna. Det visade sig att det var som krönikor är mest - fyllda med metaforer och liknelser.

Det hela slogs dock upp stort på autist-robot-medierna där man tar allt som skrivs som hundraprocentig, logisk och korrekt Sanning och det som sedan finnes vara något annat kallar man fakenews.

Som jag minns det var det en efterhandskonstruktion av en person som även i andra fall hade svårt att hålla sig till sanningen.
Citera
2020-07-08, 01:47
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Du menar som den rasistiska fritösen som satte eld på en moské? Det tog ju väldigt lång tid innan den sanningen kröp fram. Men det kanske också kan avfärdas som en stilistiskt motiverad journalistisk metafor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in