2020-07-07, 00:12
Medlem
Dottern till Dawit Isaak berättar enligt följande.

”Rasismen har många ansikten”, säger hon och konstaterar att okunskapen om ämnet är stor."

"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara.

– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."

"Betlehem Isaak blev indragen i en polisbil och uppmanad att visa legitimation. Plötsligt kastar en av poliserna hennes legitimation i ansiktet på henne.

– Stopp skriker den största av dem. Han tar tag i mitt huvud och drar det bakåt. Långsamt närmar han sig mitt ansikte. Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland. Sedan sparkade han ut mig ur bilen så jag skrapar mina knän i snön.

En annan gång stoppades Betlehem Isaak av två poliser när hon gick genom Nordstan i Göteborg, på väg till jobbet. De frågade efter legitimation. Hon undrade varför.

– ”För att du är neger” svarade de, berättar hon i programmet och säger även att hon är förvånad över hur människor kan så lite om rasistiska ord.

– N-ordets funktion skriker förtryck, konstaterar hon."

https://www.expressen.se/gt/betlehem-isaak-fyra-polisman-lag-over-mig/

Skriker metoo över det hela, BLM har blivit ännu en fiktiv sociala medier fenomen, den vita rasen skall tryckas ned, medier går bananas.
Vad säger ni om trovärdigheten i hennes beskrivning?
Citera
2020-07-07, 00:20
Medlem
KansasCityFagots avatar
Som det uttrycks i hennes berättelse så tippar jag på att det är rena lögner. Det finns ingen polis i Sverige som skulle uttrycka sig på det sättet.

Uppmärksamheten runt hennes far har väl börjat svalna, så nu är det dags att sätta fokus på saken igen. Förståeligt men förkastligt om det ska gå till på detta sätt.
Citera
2020-07-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Som det uttrycks i hennes berättelse så tippar jag på att det är rena lögner. Det finns ingen polis i Sverige som skulle uttrycka sig på det sättet.

Uppmärksamheten runt hennes far har väl börjat svalna, så nu är det dags att sätta fokus på saken igen. Förståeligt men förkastligt om det ska gå till på detta sätt.

En vakt undrar om hon är full, plötsligt så trycker 4 poliser ned henne, och fortsätter förnedring i en polisbil.
Citera
2020-07-07, 00:26
Medlem
Som antirasist är jag benägen att tro henne. Det finns många rassepoliser.

Det är förstås omöjligt att veta. Här står ord mot djungelläten helt enkelt.
Citera
2020-07-07, 00:27
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
En vakt undrar om hon är full, plötsligt så trycker 4 poliser ned henne, och fortsätter förnedring i en polisbil.
Ja, det låter ju inte helt kosher.
Citera
2020-07-07, 00:27
Medlem
GormDenGamles avatar
"Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland."

Läste fram till hit. Sen förstod jag att det var lögn.
Att de orkar. Att de orkar!!
Citera
2020-07-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Sant det räckte, tänker bara varför.
Citera
2020-07-07, 00:31
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Tja hon måste ju försörja sig på nåt sätt. Nu öppnas bidragskranarna ordentligt!
Citera
2020-07-07, 00:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot

Det är helt uppenbart lögn. Det är så uppenbart att jag skäms lite över hur pinsamt det är att hon hittar på det. Att en polis skulle säga

Citat:
Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland.

är för mig helt uteslutet. Den enda situationen det skulle kunna hända är om en polis är helt ensam med henne, fullständig psykopat och totalt säker på att han/hon aldrig blir avslöjad. Men med tanke på hur mycket mobilkameror som är överallt vid alla ingripanden så skulle jag säga att även psykopaterna ligger lågt.
Citera
2020-07-07, 00:40
Medlem
franges avatar
Det här var ju för fan mindre trovärdigt än den påstådda slöjryckningen mitt på Södermalm för ett par år sedan - där det mitt på ljusa dagen enligt slöjan poppade fram fem styck tvättäkta skinnbulor med rakat hår, gröna bombarjackor och camoflagebyxor fårn igenstans - för att rycka av henne slöjan, hånskrattade och sa att "Jimmie ska ta henne" - för att sedan försvinna lika snabbt och spårlöst som de kom.
Och givetvis heeeelt utan vittnen överhuvudtaget.
Citera
2020-07-07, 01:20
Medlem
Jag har haft med svensk polis att göra, och inte på det trevliga sättet.

Men det här är bara trams.

Mina tankar går till svensk polis som trots alla glåpord faktiskt försöker göra ett bra jobb, hur illa situationen nu än ser ut.

Tror man på det här, så kan bara tonåren rädda en från total infantilisering..
Citera
2020-07-07, 01:29
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
är för mig helt uteslutet. Den enda situationen det skulle kunna hända är om en polis är helt ensam med henne, fullständig psykopat och totalt säker på att han/hon aldrig blir avslöjad. Men med tanke på hur mycket mobilkameror som är överallt vid alla ingripanden så skulle jag säga att även psykopaterna ligger lågt.

Det jag mest ifrågasätter är att poliserna skulle ha identifierat henne som Dawit Isaaks dotter. Jag menar, så jävla känd är hon inte... Och om de nu trots allt visste vem hon var (för att hon själv berättade det?) så visste de väl rimligen också att hon har goda kontakter inom media...

Så nog för att det finns en del verkliga rötägg inom den svenska polisen, men det här har jag väldigt svårt att tro på. Om hon nu inte gjorde något för att provocera poliserna som hon sedan valde att utelämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in