Dottern till Dawit Isaak berättar enligt följande.
”Rasismen har många ansikten”, säger hon och konstaterar att okunskapen om ämnet är stor."
"En vakt skrek åt henne och undrade om hon var full. Men allt berodde på skorna försökte hon förklara.
– Plötsligt var polisen på plats. I nästa stund låg fyra polismän över mig."
"Betlehem Isaak blev indragen i en polisbil och uppmanad att visa legitimation. Plötsligt kastar en av poliserna hennes legitimation i ansiktet på henne.
– Stopp skriker den största av dem. Han tar tag i mitt huvud och drar det bakåt. Långsamt närmar han sig mitt ansikte. Nu så ska du känna hur din pappa har det i containern i ditt negerland. Sedan sparkade han ut mig ur bilen så jag skrapar mina knän i snön.
En annan gång stoppades Betlehem Isaak av två poliser när hon gick genom Nordstan i Göteborg, på väg till jobbet. De frågade efter legitimation. Hon undrade varför.
– ”För att du är neger” svarade de, berättar hon i programmet och säger även att hon är förvånad över hur människor kan så lite om rasistiska ord.
– N-ordets funktion skriker förtryck, konstaterar hon."
https://www.expressen.se/gt/betlehem-isaak-fyra-polisman-lag-over-mig/
Skriker metoo över det hela, BLM har blivit ännu en fiktiv sociala medier fenomen, den vita rasen skall tryckas ned, medier går bananas.
Vad säger ni om trovärdigheten i hennes beskrivning?