2020-07-07, 13:26
Medlem
När en / ett par poliser i Malmö för några år sedan rapade ur sig "negerjävlar" "apajävlar" när de bevittnade kravaller från sin polisbil så blev det ramaskri och ett jävla medialiv.

Om polisen systematiskt drog in människor med svart hudfärg och använde rena och skära gestapometoder så hade media och politiker gjort allt i sin makt för att plocka poäng - jag menar alltså att vi hade redan sett Aschberg och hela media Sverige vända upp och ned på polisen om det här faktiskt skedde.

Det här är vad vi i branschen kallar för en rejäl högoddsare.
Citera
2020-07-07, 13:27
Medlem
Dofternas avatar
"I 90 minuter talar journalistdottern Betlehem lågt och sammanbitet, helt utan överdrifter eller blommiga utsvävningar."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kJ2ze9/sommardagen-blir-arktiskt-kall-av-namnen
Citera
2020-07-07, 13:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vilket skitsnack. Hon har fantiserat ihop det hela.
Citera
2020-07-07, 13:34
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Men varför läser du fortfarande deras media?
Jag läser den minst usla. Och med ett attans analytiskt öga. Då går det.
Citera
2020-07-07, 13:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"I 90 minuter talar journalistdottern Betlehem lågt och sammanbitet, helt utan överdrifter eller blommiga utsvävningar."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kJ2ze9/sommardagen-blir-arktiskt-kall-av-namnen
De utsatta har aldrig fel, vi måste lita på dem till 100%. T.ex. Sahlins sommarprat rörde oss till tårar över vad hon utsatts för. Starkt startfält i år
Citera
2020-07-07, 13:55
Medlem
Illa hur vissa poliser uppför sig i Sverige, liknar det i USA.
Citera
2020-07-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ännu ett utslag för de låga förväntningarnas rasism! Vad fan ska annars göra, gå på soc? Jävla idiot!
Att jobba i hemtjänst är ett bra jobb! Inget rasistisk i det. Alternativt gå på soc?! Finns fruktansvärt många andra alternativ än "Gå på soc".
Citera
2020-07-07, 14:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
De utsatta har aldrig fel, vi måste lita på dem till 100%. T.ex. Sahlins sommarprat rörde oss till tårar över vad hon utsatts för. Starkt startfält i år

Han som skrev recensionen, Kristoffer Bergström, måste väl ändå känna att det är något som inte stämmer, eller?
Vuxna karln kan väl inte vara så naiv och blåögd? Det alternativet skulle iofs betyda att Krille ljuger, antagligen för att kunna behålla någon form av karriär, kan det vara så illa?

Varför poängterar Krille det där med "helt utan överdrifter eller blommiga utsvävning"...är han ironisk och försöker hinta om något?
Är det så här det ser ut när nazismen smyger sig in på en redaktion 2020.
Citera
2020-07-07, 14:04
Medlem
Jag tycker inte hennes berättelse stämmer med första gången hon beskrev den i Kvällspressen. 2020-januari. Då var det fyra väktare som låg ovanpå henne. Eller var det så att först så låg det fyra väktare på henne och sedan kom fyra poliser och gjorde samma sak ?

"Jag sa det till vakterna men då flög de på mig också. Fyra på min syster och fyra på mig. ...Personalen på Moriskan tillkallade polis som kom och hörde systrarna var för sig. Båda släpptes med någon halvtimmes mellanrum utan att delges misstanke om brott."

kvallsposten/systrarna-anmaler-nattklubben-efter-misstankt-misshande
Eller är det här ett annat tillfälle ?
Det här kommer från Katerina Janouch Tweet
Citera
2020-07-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Illa hur vissa poliser uppför sig i Sverige, liknar det i USA.
Det finns rötägg i poliskåren, som i alla branscher. Problemet med just poliskåren är den kåranda som gör det svårt att sortera ut idioterna. Med det sagt, Isaak har ett suddigt minne som hon i efterhand format att passa in i det samtida BLM-narrativet. Rena lögner alternativt vanföreställningar, sannolikt en kombination.
Citera
2020-07-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Att jobba i hemtjänst är ett bra jobb! Inget rasistisk i det. Alternativt gå på soc?! Finns fruktansvärt många andra alternativ än "Gå på soc".
Strukturell rasism annars hade hon varit VD för Volvo
Citera
2020-07-07, 14:11
Medlem
Hur fan kan en efterbliven subba få skattepengar för att sommarprat???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in