2020-07-06, 13:47
Medlem
Jag börjar med två veckor själv med barnen. Semester vet jag inte, men kul har vi!
Citera
2020-07-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att göra något en annan person vill är inte att "vika ner sig". Du är psykopat om du inte visste det innan. Personer med empatisk förmåga uttrycker sig inte så. Lycka till.
Det finns två typer som gnäller på andras föräldraskap.

1, de utan barn.
2, de med barn men som projicerar sitt dåliga föräldraskap på andra.

Vilken typ tillhör du?
Citera
2020-07-06, 14:05
Medlem
Bajslukts avatar
Ja, vems fel är det att ungarna är beroende av skärmar..

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

1, de utan barn.

Vilken typ tillhör du?
Vilket skitsnack.

Så när folk inte kan uppfostra sina barn (syftar inte på den här tråden) så får alltså ingen kritisera dessa? Gör man det så är man antingen själv barnlös eller projicerar sitt dåliga föräldraskap på andra?

Jösses..
Citera
2020-07-06, 14:31
Medlem
seaworthys avatar
Jag har laddat ner lite spel på paddan men mina barn är helt ointresserade. Dom leker faktiskt som en annan gjorde när man var liten. Dom kan sitta och titta när någon kompis spelar men helst av allt vill dom klättra i träd.

Det beteendet lär väl utplånas när dom börjar skolan, men man får vara glad så länge det varar.
Citera
2020-07-06, 15:09
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Klart vi slänger ihop en sallad från landet också. Barnen hjälper till att själva plocka salladsblad, jordgubbar, sockerärtor, lök, kål och tomater. Vi har även egna höns om du undrar.

Själv så är jag lite mer noggrann med vad mina små änglar stoppar i sig än så. Det är ju trots allt det finaste man har. Nog kan du odla lite avokado, kronärtskockor och lite meloner eller något. Sallad och tomater är att göra det lätt för sig. Höns älskar jag mina finingar för mycket för att riskera ha nära dem.
Citera
2020-07-06, 15:13
Medlem
FetFulElaks avatar
Semester med barnen är kuken. Brukar dock köra några dagar där man går all in för dem och lider mig igenom detta... typ Astrid Lindgrens värld, The Reef eller nåt så de känner att de får sitt. Därefter gymmar jag, äter och dricker gott samt umgås med vänner i en vecka för min egen skull. Därefter blir det något med barnen i några dagar igen. Brukar vara ledig över hela sommaren, så det är lång tid - kommer ut på andra sidan i en jävla form men med begynnande skrumplever. Kör mariatistel hela sommaren just in case. I år blir det inget utomlands, annars brukar jag ta familjen en långweekend och en långweekend med polarna. Tre barn, snygg fru (men tråkig) och fin bil
Citera
2020-07-06, 15:33
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
var det inte det här den osminkade tråden om semester med barn?

du verkar ha en bra moral, du kanske har lust att dela med dig din perfekta regndag med barn?

Du kanske t om kan bidra med något till denna tråd?
Men det kanske räcker med moraliserande?

är det bara WT-radarn?
kanske även babas/blatte-radarn?

Jag antar att du skäms och inte vill berätta om dina ungars ålder. Nåja.

Moral och moral, det handlar nog mer om förnuft. WT och babbe radarn är alltid igång, du kanske kvalificerar dig inom båda föresten? Ja då blir det ju genast mer komplex att ta till sig något.

Någon perfekt regning dag? Ja, att få spendera tid med barna är OAVSETT väder, en perfekt dag, sånt uppskattar man när ens egna föräldrar gick bort för tidigt.

Vad gällande moraliserande i ren allmänhet så kan vi nog aldrig få nog av den varan här i detta land medtanke på vilken börda det tycks vara för folk att ta hand om sina barn nu mera.
Citera
2020-07-06, 15:36
Medlem
FelixSotizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Har du kollat strålningen från "paddan" och hur den främst påverkar dina barn då dessa har tunnare skallben än du själv?

Nix, jag har varit alldeles för upptagen med att såga ner 5G-master för att skydda barnen från Corona.
Citera
2020-07-06, 15:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

1, de utan barn.

Vilken typ tillhör du?
Jag tillhör ingen av typerna du drar ur röven. Stoppa tillbaks ditt huvud där och fundera över varför du inte klarar av att ditt föräldraskap kritiseras. Varför är tån så öm?
Citera
2020-07-06, 15:55
Medlem
Att vara förälder innebär att göra allt som man inte i normala fall inte hade valt själv och definitivt inte på de tider man nu måste. Man måste laga mat fast man inte orkar. Man måste leka med dem när man inte orkar och vill samt tusen andra saker.

Man ger upp sig själv. Och det är det man måste acceptera några år.
Citera
2020-07-06, 16:02
Medlem
Grollarens avatar
Kul tråd.
Intressant att se så många fantastiska föräldrar som gör så många fantastiska saker med sina barn. Jag antar att det bara är i fantasin, för i verkligheten ser jag bara föräldrar som sitter utanför sina husvagnar och super medan ungarna springer omkring utan tillsyn eller omtanke.
Semester verkar vara ett tillfälle då alkoholen kan flöda fritt i veckor. Barnen? Who cares.
Likadant på semesterorter.
Tips: När ni är på sommmarland eller dylikt, kan ni väl iallafall låtsas att ni har roligt med barnen, jag tror det skulle betyda mycket för dem. Inte som något som måste härdas ut tills man kan springa hem till vinflaskan igen.
Citera
2020-07-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tillhör ingen av typerna du drar ur röven. Stoppa tillbaks ditt huvud där och fundera över varför du inte klarar av att ditt föräldraskap kritiseras. Varför är tån så öm?
Jag har faktiskt aldrig fått kritik för mitt föräldraskap men jag ser ju din brist på insikt i föräldrarollen och den obefogade kritiken mot andra här i tråden så jag blir lite nyfiken på vad den grundar sig i...

Har du egna barn?
Eller snarare, varför yttrar du dig nör du inte har en aning om hur det är att ha barn?
Senast redigerad av Blalotus 2020-07-06 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in