2020-07-10, 19:45
Medlem
jaha då skulle jag swisha in 3000 kr och betala en räkning nu ikväll från swedbank. Swish tjänsten nerstängd. Inget meddelande om det i förväg. En snorkig tjej på kundtjänst sitter och upprepar 5 ggr att hon inte kan hjälpa mig, jag ska återkomma måndag. Hon kan visst hjälpa mig. hon meddelade efter mycket om och men att det skett ett säkerhetsstopp på min swish. Hon sa också att jag hade en otrevlig ton. Tydligen tyckte hon det var en jobbig fråga vad som står på. Då sa jag att hon var otrevlig och hon slängde på luren. samtalet varade 11 minuter
Jag sa att jag återkommer inte på måndag. jag är inte intresserad längre.
Citera
2020-07-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever

Är du inte en lönsam kund är risken högre att du trakasseras.

Jag är nyckelkund för 39.- /mån. annars tjänar de 0.- på mig då jag har inget alls hos dem
Citera
2020-07-10, 19:52
Medlem
Byt bank.
Swedbank är kriminellt.
Citera
2020-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
Alltså, vad är problemet?

Om det är så att du sålt lite saker begagnat, så svarar du det - för ingen, och framförallt inte banken, kommer bry sig.

Det du och andra foliehattar i den här tråden gör är att konspirera och förvärra situationen. Sluta bara.
Banken verkar bry sig. De har stängt ner min swish nu. Svarar inte på frågor utom personal på måndag fick jag besked om nyss
Citera
2020-07-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
Du borde skämmas som blir kränkt av det här.

Undrar om allt står rätt i bollen på dig. Felet är att de frågar, felet är att de ringer och inte skriver brev, felet är att brevet är opersonligt och inte inleds med ”Hej, bankchefen i... här” osv.

Är du på riktigt?

Vad ska jag skämmas för ? missuppfattat nåt?

1. jag fick ett brev och de frågade om några tusenlappar i swish insättning
2. jag svarade med vändande post nästa dag detaljerat och trevligt skrivet
3. Min swish är nu avstängd, ingen info. När jag ringer idag 10/7 säger kundtjänst att jag "har en otrevlig ton" då jag ställde en (1) fråga. Vad står på då jag inte kan ta emot swish?
Citera
2020-07-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
TS har redan ghostat Swedbank, så han kan väl glatt skita i frågorna. TS tal om 44 års trogen kundrelation till Swedbank verkar ändå vara ett avslutat kapitel från TS sida.

Jag jag är trött på dem. jag ångrar dessa år bittert. Det var enda banken i min by från början men jag borde avslutat dem på ett tidigt stadium
Citera
2020-07-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Du skrev att du har 0,00 i banken. Jag tolkar det som att du inte har något med banken att göra förutom att det råkat finnas kvar ett swish-nummer kopplat till ett av dina tidigare konton i banken.
Låt dem avsluta dina engagemang då. Du har ju inga.

korrekt

det enda jag använder banken till numera är att betala räkningar. Jag swishar pengarna dit och betalar därifrån. Min ord bank drar inte pengarna om jag betalar en fredag morgon förrän måndag 02:00 ca dvs nästan 3 dygn som mest då man inte är säker på om räkningen betalas eller ej då det kan komma rättelser, avgifter , dragningar, autogiron m m som får förtur. Det är fördelen med swedbank att det dras direkt.

Jag betalar swedbank 39.-/mån för det. Sedan hade jag en swish där också som användes sporadiskt, framförallt för att överföra in pengar från min andra bank
Citera
2020-07-23, 15:50
Medlem
fick svar av swedbank nu. Det var tillfreds med mina svar . Tog emot brev av dem

Case closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in