2020-07-14, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Detta är ju bara pubertalt trams. Lite förvånande att du inte ser det.

Han ser onekligen lite pubertal ut, men huvuddragen angående Europas/ariernas fall, tankarna om liberaler m.m. håller jag i stort med om. En del nämner nåt om kristendom i tråden men allt jag såg när jag skummade i fem minuter var extremt anti-kristet, vilket såklart är välkommet bland alla snurriga kryst-katoliker.
Citera
2020-07-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Tre eller fyra gånger har jag sedan den här tråden skapats gått in och skrivit ett inlägg, men valt att radera dem eftersom mina åsikter nog varit alldeles för löjliga. Henrik Jonasson är helt klart en spännande person. Intressant om skönhet:

https://twitter.com/HenrikJonasson3/...52367484628993

Han skulle ha ställt ut i Svenskarnas hus i början av april, men på grund av coronaviruset blev det tyvärr inställt.

Citat:
De vackraste människorna har något androgynt över sig. Då menar jag inte t.ex. en man som är feminin för att han saknar manlighet, utan en man som har något utöver en redan stabil manlighet. En feminin motsägelse, som övervinns och syntetiseras i en högre form av skönhet.

Denna aristokratiska androgynitet för tankarna till gudomlig Enhet – en skönhet som överskrider all splittring mellan Himmel och Jord, Man och Kvinna, utan att för den sakens skull glömma eller förneka den specifika roll som Gud har satt mannen och kvinnan till.

Det är ett mått på själsligt djup hur stora motsägelser man kan anamma och övervinna – hur stor del av världens splittring man kan göra till Ett, utan att förneka dess olikhet. Om man kan spegla Gud -- såsom alla olikheter flödar ur Honom, utan att någonsin lämna Honom.

Och androgyn skönhet är ett av de främsta uttrycken för detta djup. De flesta är inte menade till detta – enkla människor blir bara perversa och fula av att bryta sina roller – och det är inget fel med det. Men en ädel själ kräver motsägelser för att blomma på riktigt.

Moderniteten förnekar och förstör de roller som det är den enkla människans uppgift och fulländning att följa. Men ett lika stort brott är det att som “traditionell” förneka och förstöra den skönhet som en ädel människa uppnår, genom att bryta och sammanfoga dessa roller.

Den vackraste mannen har utöver sin styrka en fridfullhet, en finstämdhet, en ömtålig och feminin elegans i alla sina drag. Och den vackraste kvinnan har utöver sin fruktbarhet och sin ömsinta rodnad en pojkaktig slankhet, en högrest stolthet och en fast, spejande blick.

Förutom "Gud" så håller jag med. Detta är ju dock inget nytt, såklart.

Citat:
En anledning till att t.ex. nazismen inte riktigt kunde återföda den Europeiska konsten var att de nekade denna ädla skönhet. Att de bara såg manlighet i dess barska våldsamhet, och kvinnlighet i dess tunga barnafödande. Och många i högern tvingar på sig samma misstag idag.

Detta stämmer ju dock inte riktigt. Hitler själv var ju om inte annat ett exempel på det han skriver om, även om Hitler kanske inte rent fysiskt var någon jättelik barbar eller klassisk manlig skönhet.
Citera
2020-07-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Mitt i allt detta blodiga brännande, slaktande och offrande är det dock viktigt att ha i åtanke att det judiska folket inte kan klandras för det elände som drabbat svenskarna:

https://twitter.com/HenrikJonasson3/...51555265789955
.

OK. Där dog han. Den där sinnesslöa skiten har vi hört till leda och det är alltid lika fel. En helt felaktig och verklighetsfrämmande analys. Men... han flaxade lite i mitt medvetande i fem minuter i alla fall.
Citera
2020-07-23, 12:30
Medlem
baggebo1s avatar
Här har Jonasson en poäng igen:
Citat:
1/5. Argument är meningslösa. Ingen blir omvänd av argument. I bästa fall formulerar och framhäver argumentet bara en impuls som redan fanns i lyssnaren. Mycket bättre är att leva, skapa och kämpa efter impulsen i sig – att ersätta ord med makt, skönhet och intuition.

2/5. Argumentation är ett tecken på domesticering. Blotta tanken att käbbla med fienden istället för att slå honom med dundrande åska. Att krypa med sin egen vilja, att försöka klä den i den rådande ordningens “rationalitet”. Är det något en fri man ägnar sig åt?

3/5. Det enda sanna är att leva sin egen sanning. Vi behöver inte rättfärdiga vilka vi är. Varför ska vi övertyga drägget omkring oss? Vill vi ha deras ynkliga medgivande, vill vi ha deras smuts i våra egna led? Nej, vårt mål är snarare att driva ner dem alla i havets mörker.

4/5. Att tjafsa och håna fienden med ord smutsar bara ner vår egen dröm. Det bästa vi kan göra är att själva skapa. En ny konst, ett nytt liv, en ny framtid – byggd på det vi själva älskar, det vi själva är redo att dö för. Strunt i alla andra – det är i oss Himlens blod flödar.

5/5. Den som tillhör oss kommer lyssna till vår nya konst. Han kommer inse att han älskar samma sanning som oss, mycket starkare än om vi hade gömt vår kärlek i fåniga argument. Och fienden kommer lära sig att frukta oss, för vi resonerar inte – vi lever, kämpar och dör.
https://twitter.com/HenrikJonasson3/...08423730860034
Citera
2020-08-02, 13:49
Medlem
baggebo1s avatar
Ny målning på Oden/Hitler. Hans mest populära hittills:

https://twitter.com/HenrikJonasson3/...72317169770499
Citera
2020-08-03, 23:38
Avstängd
Offerviljas avatar
"Jag är inte bra på att slåss. I strid vore jag säkert den första att falla. Men det gör inget. För döden är vacker. Som konstnär har jag ingen större uppgift, än att visa hur en arie dör. Och att besegla min konst med mitt eget blod? Jag kan inte tänka mig en större lycka."
- Henrik Jonasson

Henrik Jonasson är inget misslyckat Herr D-äckel, utan han är en cool jävel som inte går på gym och som inte tränar kampsport. Till Guillounism, baggebo1 och Tumidanda: Gå inte på gym och bli aldrig som de fula självförbättrarna! Lösningen på allting under de senaste åren, både för män och kvinnor, är att gå på gym och börja träna kampsport. Jag älskar Jonasson bara för att han är så jävla intressant, konstig, tuff och känslig. Hans visningsbild på Twitter är underbar.

Sämsta och tråkigaste människan i världshistorien:

"Romantiskt skrivet men det är inte osannolikt att du kommer strida bredvid fränder som står eller faller med dina färdigheter. Träna kampsport, skaffa militära erfarenheter. Det är din plikt som svensk man i ett antivitt kaossamhälle."
- svitjodson

Förstör inte Henrik Jonasson nu då när han är så tuff och fin!
Senast redigerad av Offervilja 2020-08-03 kl. 23:45.
Citera
2020-08-04, 07:06
Medlem
baggebo1s avatar
Ja, det är positivt att han inte är nån BAP-dåre. Gillade även hans kärleksförklaring till skogen, till slut. Blev lite bekymrad när han hyllade stäppen och sågade skogen för ett tag sedan ("vad är det här för jävla stäppmongol?"). Nu visar det sig att han är german ändå.
Citera
2020-08-09, 23:03
Medlem
baggebo1s avatar
Efter Hitlermålningen och tråden har Jonasson blivit extremt hårt bemött av judar, liberaler och kommunister. Judar kastar trollformler ("mitzvahs") på honom, liberaler och kommunister försöker få honom sjukdomsstämplad och rapporterar till underättelsetjänster. Min bedömning är att de identifierade nånting i honom som var farligare än den vanliga "nazisten". De identifierade en fri arisk poet. De ser potentialen.
Citera
2020-08-26, 05:22
Medlem
lampross avatar
Nyheter från Arktos om Jonassons verk "Sigmund", Volym 1, som är på gång...

Det är en grafisk roman, en tecknad serie i svart-vitt, omslag i färg. På Twitter skriver Arktos:
Citat:
COMING SOON: 'Sigmund' (vol. 1) by Henrik Jonasson Born from the blood of gods, Sigmund is a young boy destined for great deeds. But he is lost — he has forgotten who he is, and this is a story of rediscovery, of a struggle to return home.

A reimagination of the ancient Völsunga saga, this graphic novel aims to resound with our own longing for a new dawn, through the dark perils and tragic beauty of a fallen age.
https://twitter.com/ArktosMedia/stat...20357140221953

Detta är helt enkelt intressant ur alla synvinklar. En grafisk roman med högerradikalt-traditionellt innehåll. Wow, just wow.
Citera
2020-08-26, 08:55
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Efter Hitlermålningen och tråden har Jonasson blivit extremt hårt bemött av judar, liberaler och kommunister. Judar kastar trollformler ("mitzvahs") på honom, liberaler och kommunister försöker få honom sjukdomsstämplad och rapporterar till underättelsetjänster. Min bedömning är att de identifierade nånting i honom som var farligare än den vanliga "nazisten". De identifierade en fri arisk poet. De ser potentialen.

Länk?
Citera
2020-08-26, 19:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Länk?
De har raderat konstverket och svaren på twitter.
Citera
2020-09-08, 19:36
Medlem
Nix-registrets avatar
Nu är hans seriealbum publicerat som ebok. En förhandstitt på några sidor finns hos Arktos.

https://arktos.com/product/sigmund-vol1/

Tyvärr är det inte på svenska, så han kan inte vinna Urhunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in