• 1
  • 2
2020-07-02, 00:53
Medlem
MohinderHerbs avatar
Har skt som en tok om delta-8-tetrahydrocannabinol r klassat som narkotika? Det str ju bara att THC r olagligt men det man syftar p d r delta-9-thc (det man knner till som THC). De kan vl inte frbjuda substanser som r olika frn varandra under paraplyet 'THC'? Finns det ngon lista med narkotikaklassade cannabinoider?

Delta-8-thc finns i industrihampa och nu med ny teknik s kan de framstlla extraktioner av olika slag med 0.00% delta-9-thc. Om inte delta-8-thc r narkotikaklassat s br det vara lagligt i Sverige under samma premisser som CBD extraktioner med 0.00% delta-9-thc?

r verkligen inte bra p juridik men det knns ologiskt att THC som grupp skulle va olagligt, de mste vl isfall hnvisa till specifik substans? Diskutera grna!
Citera
2020-07-02, 00:58
Medlem
makduis avatar
Precis som du sger s borde det vara lagligt.. nice om det r aktivt hehe isfall blir det dock olagligt s fort folk brjar bruka det vare sig skadligt eller ej fr de r dumma i huvet
Citera
2020-07-02, 02:04
Medlem
MohinderHerbs avatar
Hittat lite mer material.

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/delta8-THC

Det verkar vara en analog av delta-9-thc och inte en isom eller stereioisom, vilket gr det till ett helt annat mne, allts br det va lagligt.

Uppep allt det tidigare nmnt s betecknar de enligt lkemedelsverkets freskrifter om narkotika, att mnen och vxtdelar frn cannabis ska rknas som narkotika. Allts inte industrihampa. Kommer mnet frn hampa s br inte det rknas som narkotika, s lnge man fljer lagen om 0.00% THC (delta-9-thc) vid beredningar av hampa. Knns inte som att man skulle kunna ka dit om det blir en rttslig process, right?
Citera
2020-07-02, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Hittat lite mer material.

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/delta8-THC

Det verkar vara en analog av delta-9-thc och inte en isom eller stereioisom, vilket gr det till ett helt annat mne, allts br det va lagligt.

Uppep allt det tidigare nmnt s betecknar de enligt lkemedelsverkets freskrifter om narkotika, att mnen och vxtdelar frn cannabis ska rknas som narkotika. Allts inte industrihampa. Kommer mnet frn hampa s br inte det rknas som narkotika, s lnge man fljer lagen om 0.00% THC (delta-9-thc) vid beredningar av hampa. Knns inte som att man skulle kunna ka dit om det blir en rttslig process, right?

Spelar ingen roll tror jag fr dig, d det ej r aktivt. Du blir inte "hg" p det.
Citera
2020-07-02, 02:22
Medlem
LappadHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Spelar ingen roll tror jag fr dig, d det ej r aktivt. Du blir inte "hg" p det.
Faaast det blir man dock. Ruset r mindre i huvudet och mer i kroppen men hg blir du verkligen. Bara fr att det r mindre psykoaktivt betyder det inte att det inte r psykoaktivt.
Citera
2020-07-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Faaast det blir man dock. Ruset r mindre i huvudet och mer i kroppen men hg blir du verkligen.

Ls p, nej, du blir inte hg.

Tror du det ska du prova bananadine.
Citera
2020-07-02, 02:24
Medlem
LappadHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Ls p, nej, du blir inte hg.
Ls p sjlv stnos. Det r mindre psykoaktivt. Det vill sga fortfarande psykoaktivt men mindre n D9.
Citera
2020-07-02, 04:27
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Ls p sjlv stnos. Det r mindre psykoaktivt. Det vill sga fortfarande psykoaktivt men mindre n D9.

Har rkt det massor av gnger utan att ja rkat bli hg en enda gng.
Sen knner man sig sjlvklart lugnare men att bli hg och knna en knsla tycker jag r vldigt olika :P
Citera
2020-07-03, 22:12
Medlem
Tydligen s ska thca inte heller vara narkotokaklassat thca r tydligen lagligt, och thca r inte psykoaktivt alls i dess ursprungform.
Men om man nu skulle rka hetta upp det, d det blir vanlig delta 9.
Ngon mer sakkunnig fr grna rtta mig om jag har fel angende legal status osv.

Edit: att thca skulle vara lagligt fick jag hra av en webbshop som sljer lite olika cbd produkter.
Senast redigerad av Dipt 2020-07-03 kl. 22:15.
Citera
2020-07-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Sen knner man sig sjlvklart lugnare men att bli hg och knna en knsla tycker jag r vldigt olika :P
Pratar du om CBD nu och inte D8-THC som trden handlar om?

Tvekar p att du rkt det massor av gnger d produkten r relativt ny och existerar inte i Sverige.
Citera
2020-07-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife

Om du rkt det massor av gnger kan inte du vara hygglig och bertta vart du ftt tag p det?
Fr ven om du inte ftt ngon effekt s r jag vansinnigt nyfiken att testa och bilda min egen uppfattning.

Och kom inte dragandes med att du rkt det utrikes osv, det faststller bara att det var lgn frn brjan.
Citera
2020-07-05, 16:59
Klassat verkar det inte vara. Men hittar ingen frsljare av detta inom eu? Cbn, cbd, cbg och en hel del andra cannabinoider r ju ltta att f tag p men hur gr man med delta 8 thc? Endast bestlla frn usa och riskera bli fast i tullen? Skulle verkligen vilja testa det d det ska va mildare n vanlig thc som jag ibland fr ngest attacker p.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in