Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Dyvik har god chans om träffar formen. Hon har trots allt två fjärdeplatser, en femteplats samt fyra semifinalplatser i klassisk sprint. Ribom, Lundgren och Hagström har tillsammans fyra semifinalplatser i klassisk sprint (och summa noll finalplatser). Visst är Dyvik äldre och haft längre tid på sig, men att räkna bort henne helt är ett klart misstag.
Om man går efter avslutningen av förra säsongen kanske. Men om man följer hennes blogg så har hon haft rätt stora problem den sista tiden. Jag tror hon får svårt att ta en plats i laget till Ruka om alla 9 damåkare i A-laget vill åka och då finns det bara en plats kvar för "övriga". Jag tror inte att hon slår ut Hagström i den form hon verkar vara i nu.
Visst, det är några månader till VM och allt kan hända. Personligen tror jag inte på Maja eller Falk i en klassisk sprint på en tuff bana och inte på Lundgren heller som inte har imponerat i klassisk stil. Hon får nog åka distansloppen i stället. Vad har vi då kvar? Svahn, Sundling, Hagström, Ribom och Dyvik. Jag skulle gissa på dom 4 första men det blir å andra sidan aldrig som man tror så visst har Dyvik en chans liksom de övriga som jag har räknat bort.