2020-10-31, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Jonna är ju övertränad (se tidigare inlägg) och Maja har likaledes varit mycket ojämn på sistone. Även om Linn verkligen borde ta en plats så är ju förutsättningarna för henne i år helt annorlunda i form av förväntningar. Klarar hon den pressen? Och så har vi ju Falk/Dyvik/Ribom/Lundgren.

Falk och Dyvik tror jag inte på. Utan dom fyra VM-platserna kommer nog stå mellan Svahn, Jonna, Maja, Ribom, Lundgren och Hagström.
Citera
2020-10-31, 10:09
Medlem
Tydligen 10/15 skate i Vålådalen idag.
Citera
2020-10-31, 11:18
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Falk och Dyvik tror jag inte på. Utan dom fyra VM-platserna kommer nog stå mellan Svahn, Jonna, Maja, Ribom, Lundgren och Hagström.
Dyvik har god chans om träffar formen. Hon har trots allt två fjärdeplatser, en femteplats samt fyra semifinalplatser i klassisk sprint. Ribom, Lundgren och Hagström har tillsammans fyra semifinalplatser i klassisk sprint (och summa noll finalplatser). Visst är Dyvik äldre och haft längre tid på sig, men att räkna bort henne helt är ett klart misstag.
Citera
2020-10-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dyvik har god chans om träffar formen. Hon har trots allt två fjärdeplatser, en femteplats samt fyra semifinalplatser i klassisk sprint. Ribom, Lundgren och Hagström har tillsammans fyra semifinalplatser i klassisk sprint (och summa noll finalplatser). Visst är Dyvik äldre och haft längre tid på sig, men att räkna bort henne helt är ett klart misstag.

Om man går efter avslutningen av förra säsongen kanske. Men om man följer hennes blogg så har hon haft rätt stora problem den sista tiden. Jag tror hon får svårt att ta en plats i laget till Ruka om alla 9 damåkare i A-laget vill åka och då finns det bara en plats kvar för "övriga". Jag tror inte att hon slår ut Hagström i den form hon verkar vara i nu.

Visst, det är några månader till VM och allt kan hända. Personligen tror jag inte på Maja eller Falk i en klassisk sprint på en tuff bana och inte på Lundgren heller som inte har imponerat i klassisk stil. Hon får nog åka distansloppen i stället. Vad har vi då kvar? Svahn, Sundling, Hagström, Ribom och Dyvik. Jag skulle gissa på dom 4 första men det blir å andra sidan aldrig som man tror så visst har Dyvik en chans liksom de övriga som jag har räknat bort.
Citera
2020-10-31, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Jag var lite förvånad att Hagström inte kom fram bättre förra säsongen, men med årets träning ser det ju rätt ljust ut. De fyra VM-platserna för sprint känns i dagsläget helt öppna dock. Inte ens Svahn känns självskriven.

Hoppas du skojar (om Linn Svahn)?

Inte alls omöjligt att Linn Svahn kommer göra en större karriär än självaste Stina Nilsson...
Linn Svahn har ALLA verktygen för att bli bäst...
Citera
2020-10-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Om man ska jämföra olika åkare så måste man jämföra lopp där alla deltog och som är i samma stil och samma svårighetsgrad som VM-banan. Det enda lopp där samtliga deltog var i den klassiska sprinten i Falun där banan är väldigt lik VM-banan. Där var Svahn och Sundling på pallen så de är i så fall mest givna i ett VM-lag. Därefter var Hagström 9:a, Ribom 10:a och Dyvik 11:a. Alla dessa tre tog sig till semi. Maja var 16:de och Lundgren 26:a.

Ska man gå efter detta så får Hagström, Ribom och Dyvik slåss om återstående två VM-platser. Nu säger ryktet att både Hagström och Ribom har gått starkt framåt i sommar medan Dyvik har haft problem.
Citera
2020-10-31, 13:36
Medlem
Paret Karlsson/Poromaa vann tydligen idag på 10/15 skate.
Citera
2020-10-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson

Kärleksparet Frida och Poromaa vann.

Banan var nog inte den tuffaste men det ska ha blivit ganska uppåkt.

Det enda jag kunnat utläsa från bilder är att Ebba(14) gick i mål samtidigt som Falk(2). Startintervallet lär inte varit under 15 sek, så minst tre minuter mellan dessa i tid i så fall..

Lindström var med och körde igen.
Citera
2020-10-31, 13:37
Medlem
OweGbgs avatar
Har man kommit 1:a och 2:a i Förra säsongens Sprintcup eller vunnit samtliga teamsprintar senaste 2 säsongerna i både VM och världscupen så är man given i denna säsongs VM om man är i någorlunda normal form.
Därför ser jag Linn, Jonna och Maja som givna VM-deltagare.
Citera
2020-10-31, 13:37
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson

https://www.instagram.com/p/CHAgXLGBXD4/

Seger för..
Citera
2020-10-31, 13:41
Medlem
Denna enda åkaren jag inte sett på bild eller hört om i text under dom här dagarna är Lundgren. Nån som sett henne?

Sen verkar inte Olsson varit med och tävlat(troligtvis inte sprinten heller) efter något problem i höstas. Skriver att hon kört intervaller för första gången på 11 veckor idag. Men åtminstone frisk nu vad det verkar.
Citera
2020-10-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Har man kommit 1:a och 2:a i Förra säsongens Sprintcup eller vunnit samtliga teamsprintar senaste 2 säsongerna i både VM och världscupen så är man given i denna säsongs VM om man är i någorlunda normal form.
Därför ser jag Linn, Jonna och Maja som givna VM-deltagare.

Ja, men nyckelordet där är just normal form. Är man inte i normal form i detta laget så blir vägen ut i kylan kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in