• 2
  • 3
2020-07-15, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det var synd jag misslyckades - tog bort lusten att göra det igen. Man lägger i bollarna i kokande vatten har jag för mig. och så ska dom koka sig fasta. Jag hade en stoor gryta och det blev bara soppa - alltså bollarna kokade sönder -upplöstes. Jag kände på mig att detta är antagligen ett standard-misstag.. (men jag vet ju inte vad det var jag gjorde som var fel)
Första gången var nog nybörjartur..

Skulle jag göra egna nu skulle jag försöka med någon alternativ fyllning. Antagligen stekt svamp och lök och någon grönsak - kanske spenat eller nässlor?
Nu har jag flyttat - men någonstans i en kartong ska det ligga en gammal kokbok. Det var från den jag tog de flesta recept som jag provade då.

Enkelt.
Fel sorts potatis.
Kommer du ihåg vilken sort du använde?
Citera
2020-07-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Enkelt.
Fel sorts potatis.
Kommer du ihåg vilken sort du använde?

Det kan ju ha varit fel typ av potatis - låter troligt..
Det är länge sedan, så jag kanske bara tog vad jag hade.

Nu godkänner jag bara gammal/fjolårs-potatis. Dom har smak stärkelse karaktär. Dom duger till allt - Egentligen är dom som bäst nu.
Citera
2020-07-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det var synd jag misslyckades - tog bort lusten att göra det igen. Man lägger i bollarna i kokande vatten har jag för mig. och så ska dom koka sig fasta. Jag hade en stoor gryta och det blev bara soppa - alltså bollarna kokade sönder -upplöstes. Jag kände på mig att detta är antagligen ett standard-misstag.. (men jag vet ju inte vad det var jag gjorde som var fel)
Första gången var nog nybörjartur..

Skulle jag göra egna nu skulle jag försöka med någon alternativ fyllning. Antagligen stekt svamp och lök och någon grönsak - kanske spenat eller nässlor?
Nu har jag flyttat - men någonstans i en kartong ska det ligga en gammal kokbok. Det var från den jag tog de flesta recept som jag provade då.

Gott förslag på fyllning!
Stekt svamp, lök & kanske spenat är säkert gott. Har googlat runt efter olika recept. Verkar som att det måste vara en mjölig potatissort. Kanske det du missade när det blev soppa av allt?

Bättre lycka nästa gång.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in