2021-01-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det är få likheter till fantombilden förutom att han är vit. Som ett foto på honom, vad fan snackar du om? Är du afrikan och upplever alla svennar som en homogen grupp av kloner, lite som vi västerlänningar ser på kineser? Jag vill inte verka asdryg men jag fattar verkligen inte vad du menar. Är du allvarlig när du säger att de nära och kära omöjligt INTE kunnat känna igen honom i den bilden?
nä jag är gammelsvensk.
Har bra förmåga att känna igen ansikten. På den tecknade bilden så är likheten slående, smalt nertill mot hakparti osv-ansikt-form o näsa exakt återgiven.absolut hade jag nån gång träffat på denne man så skulle jag känt igen honom på teckningen.
Blir tränad i jobbet med att lägga utseenden på minnet...de närmaste borde också ha
känt igen honom.
Ah det är alltså inte den dna- framtagna bilden som är lik,
det är den allra första bilden som finns längst ner i Aftonbladets rapportering, samma bild som visades i Efterlyst- det är den bästa
bilden som liknar honom. Grå tröja svart mössa plus solglasögon.
Senast redigerad av moshes 2021-01-25 kl. 22:37.
Citera
2021-01-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Långt?! 10-15 min, är det långt?

Mäter man avstånd i tid nu?
Det är väl ett par mil till Uppsala åtminstone.
Citera
2021-01-25, 22:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nä jag är gammelsvensk.
Har bra förmåga att känna igen ansikten. På den tecknade bilden så är likheten slående, smalt nertill mot hakparti osv-ansikt-form o näsa exakt återgiven.absolut hade jag nån gång träffat på denne man så skulle jag känt igen honom på teckningen.
Blir tränad i jobbet med att lägga utseenden på minnet...de närmaste borde också ha
känt igen honom.

Det ser ut som två helt olika personer.
Som anhörig tror jag det sitter väldigt långt inne att misstänka att det skulle vara ens man, bror eller son. Det är nog det sista man tror.
Citera
2021-01-25, 22:29
Medlem
RaneGauts avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aldtaktsmannen
Citera
2021-01-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det ser ut som två helt olika personer.
Som anhörig tror jag det sitter väldigt långt inne att misstänka att det skulle vara ens man, bror eller son. Det är nog det sista man tror.
ja man kanske raljerar om likheten men inte mer än så..
Citera
2021-01-25, 23:14
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu får du ge dig, många överfallsvåldtäkter med okända gärningsmän är påhittade enligt polisen själva. Menar du att polisen ljuger?

Man får nästan intrycket att du önskar att alla anmälningar är sanningsenliga?

Finns det något namn och bild på den nu anhållne/häktade mannen? Bra att han har erkänt förresten!

Är du på riktigt? Läste din kommentar och såg länken och tänkte: säg inte att det är den där dåren som höll på att försvara våltäktsmän med hjälp av en gammal artikel!! Jo det var du😱🥴
Du sitter fortfarande och länkar en artikel från 2007!!!!! Som inte ens innehåller statistik eller något av värde.
”GT har talat med flera poliser som hävdar att uppåt åtta av tio anmälningar där gärningsmannen är okänd är falska.
Det vill inte rotelchefen PO Johansson skriva under på.
– Jag kan inte som tjänsteman påstå något sådant. Jag måste ha det svart på vitt. Det har vi inte, säger han.
Däri har han rätt. Det finns ingen sådan statistik”

Läs det igen.
Och sluta länka den gamla skiten! Har du nån störning som gör att du hakat upp dig på detta? Lär dig fakta, statistik och gräv upp en ny artikel...

Hur som.
Riktigt svin den här killen. Svårt att få in i huvudet att man kan spela SÅ skenhelig och gå runt med en så äcklig syn på kvinnor. Lider med offren och hans familj inte minst...
Citera
2021-01-25, 23:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Naturligtvis vill polisen egentligen klara upp dessa brott, men av politiska skäl avstår man från att lämna signalement. Du vet ju varför. Resultatet blir att fler förövare klarar sig och begår nya brott.

Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det här med att kalla alla som inte är negrer för "ljushyade" är en ny krystad omskrivning från pk-indoktrinerade poliser. Det är inte något som kommer från Flashback. Lägg märke till att hårfärgen inte nämns vilket implicit betyder att den var svart.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ingen neger alltså? Då måste det vara en arab.

Tack för det utmärkta signalementet, polisen!

Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Polisen gick tydligen ut med signalement, men dom "glömde" att uppge härkomst på förövaren, eller så var det Aftonbladet som "glömde" att skriva det i sin artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hårfärg var tydligen inte viktigt när man angav signalement men kanske kan vi gissa på svarthårig😀

Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Hade han varit en svenne så hade de utan tvekan tryckt på det oxo. Beskrivit hårfärg och ögonfärg om hon hann se det. Så jävla smutsigt att en myndighet duperar på det här sättet, mot ursprungsbefolkningen oxo.

Dra lärdom, hörni.
Citera
2021-01-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Han är född i Järnboås, Nora kommun.
hej svajmastartisten-
och tack, jasså barndom i Nora.
Citera
2021-01-25, 23:59
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja man kanske raljerar om likheten men inte mer än så..
Inte så givet att känna igen honom. Skulle väl vara på tänderna då, om man alls hänger med så pass i nyhetsflödet och att man fäster sin uppmärksamhet vid kriminalreportage. Särskilt inte om man är djupt troende kristen, vilket jag antar att frun och alla andra i hans omgivning är.

Jag tycker båda fantombilderna liknar honom f.ö. Bara det att DNA-bilden inte visar något av tänderna. Vittnesbilden är mer träffsäker när det gäller hår- och hudfärg - han är verkligen en riktig blekfis. Men man kan känna igen honom även i den andra.

Ingen som funderat över hur frun fick reda på det? I AB står i ingressen att han "erkänt" för frun. Men i den löpande texten står det att han "berättat" för frun. Det är en viss skillnad. Jag tänker att det inte alls behöver ha varit något "erkännande" utan kanske kan det ha varit ett hot? Han kanske hotade sin fru på något sätt och vräkte ur sig vad han gjort.
Jag tycker klockslagen är märkliga. Anmäld kl. 03.57, gripen 05.00. Normalt ligger väl troende kristna och sover på småtimmarna. Man kan ju tro att han uppfattades som farlig av polisen.
Citera
2021-01-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Inte så givet att känna igen honom. Skulle väl vara på tänderna då, om man alls hänger med så pass i nyhetsflödet och att man fäster sin uppmärksamhet vid kriminalreportage. Särskilt inte om man är djupt troende kristen, vilket jag antar att frun och alla andra i hans omgivning är.

Jag tycker båda fantombilderna liknar honom f.ö. Bara det att DNA-bilden inte visar något av tänderna. Vittnesbilden är mer träffsäker när det gäller hår- och hudfärg - han är verkligen en riktig blekfis. Men man kan känna igen honom även i den andra.

Ingen som funderat över hur frun fick reda på det? I AB står i ingressen att han "erkänt" för frun. Men i den löpande texten står det att han "berättat" för frun. Det är en viss skillnad. Jag tänker att det inte alls behöver ha varit något "erkännande" utan kanske kan det ha varit ett hot? Han kanske hotade sin fru på något sätt och vräkte ur sig vad han gjort.
Jag tycker klockslagen är märkliga. Anmäld kl. 03.57, gripen 05.00. Normalt ligger väl troende kristna och sover på småtimmarna. Man kan ju tro att han uppfattades som farlig av polisen.

Hon har väl känt igen honom och konfronterat? Dubbelnatur och extra farlig?
Vad heter den djäveln? Trådstarten behöver ny rubrik. Vem kan ändra?
Citera
2021-01-26, 00:06
Medlem
Haha troende kristna sover på småtimmarna? men våldtar? Idiot!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum

Citera
2021-01-26, 00:08
Medlem
Bisarro att han håller andakt om glasögon som ger färgblinda färgseende och sen använder han samma glasögon när han våldtar? Sjuk människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in