2025-06-03, 21:44
Medlem
flugornass avatar
Vilken religion har fört något bra med sig för deras anhängare?
Som gjort att livet leker för dom tack vare deras tro?

1: Maranata
2: Knutby
3: waco
4: Sjundedagsadventisterna
5: Ananda Marga
6: Jehovas vittnen
7: Mormoner
8: Katoliker "korpojkar"
9: Svenska kyrkan
10:Filadelfiakyrkan

Bara för att nämna några i all hast, men jag kom inte på något dåligt om Frälsningsarmén.

Jag kan inte räkna upp alla samfund eller trossamfund, men ett verkar dom alla ha gemensamt och det är att kvinnan är mannens ägodel, och skall tillfredsställa honom när han vill.

Så för mig verkar det som sex och bigami är vad det handlar om, oavsett katolska präster eller Knutbypastorer.

Det som förvånar mig mest efter att sett del två är hur Lars mamma försvarar honom och skuldbelägger henne för hans handlingar.

Pappan må vara lite koko men står för vad han tror, så lite respekt fick han av mig.

Jag kan någonstans förstå att hon var så religiöst hjärntvättat med den uppfostran att hon inte direkt anmälde Lars utan gick i tron att Jesus fixar det här.

Jag är agnostiker fram tills det att någon/något kan övertyga mig om att Jesus återkommer i ett stort moln omgiven av änglar.

För all religion verkar ha sexuella preferenser och som mål att förtrycka och hålla kvinnan i schack för männens egna sexualitet och tillfredsställelse.

Frågor på det?
Citera
2025-06-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxlisbon
Vad är det för bild/video du menar?

Bild eller video på Peter? Flera som länkat här innan, men inga av dom fungerar längre.
Citera
2025-06-07, 22:35
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Bild eller video på Peter? Flera som länkat här innan, men inga av dom fungerar längre.

Cissi Wallin har lagt upp en bild på honom på sin Insta. Den 29 april finns en bild postad. Kontot heter ”cissimusic”
Citera
2025-06-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem

https://gofile.io/d/d3uGbG
Citera
2025-06-09, 21:51
Medlem
Peter Karlsson mamma framstår ju som lika störd som sin son…. HUR kan man försvara det han har gjort? Oavsett om man är mamma. Jag blir så provocerad!!
Citera
2025-06-15, 21:28
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theprinsess
Peter Karlsson mamma framstår ju som lika störd som sin son…. HUR kan man försvara det han har gjort? Oavsett om man är mamma. Jag blir så provocerad!!
Peter kan ju manipulerat mamman och en mamma är alltid en mamma. Jag undrar hur omgivningen ser på Peter, det sociala straffet brukar vara värre..
Citera
2025-06-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Cissi Wallin har lagt upp en bild på honom på sin Insta. Den 29 april finns en bild postad. Kontot heter ”cissimusic”

Citat:
Ursprungligen postat av SnippMunskydd
https://gofile.io/d/d3uGbG

Tack hörni!
Citera
2025-07-09, 13:49
Medlem
Han verkar vara tillbaka på FB nu om jag inte missförstått.
Citera
2025-07-09, 22:33
Medlem
Jag skulle så gärna se dokumentären på TV4, men hittar den inte uppladdad någonstans. Vet ni om det lagts upp på youtube? Länken som fanns innan funkar inte mer.
Citera
2025-07-09, 23:22
Medlem
Hört talas om Google? Testa nästa gång.

https://www.tv4play.se/program/9dd55...h-valdtakterna

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag skulle så gärna se dokumentären på TV4, men hittar den inte uppladdad någonstans. Vet ni om det lagts upp på youtube? Länken som fanns innan funkar inte mer.
Citera
2025-07-10, 14:38
Medlem
Jodå, fiffikus där!! Men kan inte se den på TV4 i och med att jag varken befinner mig i Sverige, är folkbokförd där eller har abonnemang. Därav frågan om den laddats upp på youtube eller nån annan sajt igen, eller om nån snäll tomte kunde göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av 4202
Hört talas om Google? Testa nästa gång.

https://www.tv4play.se/program/9dd55...h-valdtakterna
Citera
2025-09-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theprinsess
Han har minst en bror i närheten av Ekebyholm. Hur har hans ömma mor överfört de värderingar hon ger uttryck för till sina söner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in