Citat:
Ursprungligen postat av
Bradpaisley94
Okej, då känns det som att det inte är någon idé att bo där heller. Tänkte att det kanske var bättre då det var bostadsrätter.
Hur är det med Lundby och Byttorp?
Det kanske låter lite hårt, men för att förstå vad jag menar. Kolla Västra nygatan i Borås på någon karttjänst. Norr om gatan är Norrbygärde är omringat av Västra nygatan, Dalbogatan och Alingsåsvägen. Det är dock ett litet område, och hela området innanför Alingsåsvägen, Norrby långgata och järnvägen är Norrby. Hela området är problematiskt. Det var inte så längesen en bilförare blev misshandlad på Alingsåsvägen mellan Parkgatan och Västra nygatan.
Tror inte det finns några bostäder i Lundby. Det är ett område med ishall, inomhushall, bilförsäljare, kraftvärmeverk, mm.
Det finns många bra ställen att bo på, dock skulle inte jag vilja bo på Norrby, Hässleholmen, Hulta, eller gator som är direkt angränsande. Det finns även delar av Göta där det varit problem. Förra veckan skjöts det i en trappuppgång där någon gängledare sägs bo.
Om man tittar på samma sida av stan som Norrby så är Parkstaden, Byttorp, Tullen och Hestra bra val. Områdena ligger nära Rya åsar och Pickesjön.
Tittar man på samma sida som Hässleholmen/Hulta så ligger Centrum, Lugnet, Bergdalen och Villastaden mer centralt och Brämhult/Sörmarken ligger längre bort. I de senare är det eventuellt svårt med lägenheter.
Även Trandared kan vara trevlig med närhet till Kransmossen.
I en annan riktning ligger Daltorp, Göta och Kristineberg. Osäker på Daltorp, men Göta skulle jag vara lite försiktig med, samt även vissa delar av Kristineberg. Gällande Kristineberg så skulle jag hålla mig borta från Lars Kaggsgatan, där den går in i ett område vid Burkens livs. Om du kollar street view där så ser du nog varför.