Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 20:27
  #2581
Medlem
catipillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
https://www.youtube.com/watch?v=QtckVptu4I4

Den sista metoden med pet-flaskan fungerar bra i från egen upplevelse.

Bra metod! Tack
Citera
2017-10-06, 21:42
  #2582
Medlem
Amarantis avatar
Vill bara dela med mig om min första DMT upplevelse. Trippen tog slut för cirka tjugo minuter sedan.

Jag köpte ett gram changa av min kran, ska tydligen vara fördelat med 1:1 ratio, så alltså ett halvt gram av changat är DMT. Gav kranen en röding, skildes åt och påsen med changat låg hemma i ett par dagar och jag trodde inte jag skulle vara redo att testa det förrän åtminstone ett par veckor. Har rätt bra erfarenhet med psykedelika men jag vet är DMT är i en helt annan liga (förmodligen bara 5-meo-dmt som är mer intensiv än vanligt nn-dmt).

Jag gjorde en beställning på en våg och en liten ynklig pipa på nätet och den kom fram i brevlådan idag så jag tänkte, varför inte. Vi testar en dos på 20 mg och ser om det tar mig någonstans. En bra startdos för någon som aldrig rökt changa.

Som vanligt är jag alltid skeptisk när jag köper droger av langare. Jag menar, alla kokainlangare som säger dom har "dunderkola" inne när det i själva verket är 20% rent. Var väldigt tveksam att changat jag köpte verkligen hade en ratio på 1:1 och frågor dök upp om det inte bara var någon jävla krydda han sålde mig, oregano eller något. Otroligt skeptisk till att jag fick den riktiga varan i andra ord.

Jag kommer hem efter jobbet idag, tar fram min nyanlända våg som dök upp på posten och vägde upp changat. Exakt ett gram. "Schyst" tänker jag och väger upp 20 mg och tar tre bloss från min lilla pipa. Inte mycket hände, ett litet skifte i sinnena. Men så tände jag fyr en fjärde gång i pipan och denna gången tände jag verkligen till changat och jag drog in ett stort bloss. POFF sa det.

Det vara högst fem minuter. Jag har knappt något minne av vad som hände, jag minns ett par småsvaga CEV och en rätt så skön bodyload. Röken från rökelserna som jag satte igång innan min change-session såg magiskt ut, annars var det inte mycket OEV.

Men för att vara 20 milligram så var det mer intensivt än jag kunnat föreställa mig. Helt olikt någon annan psykedelika jag tagit, men rätt liknande min senaste svamptripp. Jag kände mig inte rädd någon gång, kanske nån liten orostanke, men jag är glad att jag började smått. Imorgon kväll tänkte jag köra en 30 mg session med 30 minuters meditering innan.
Citera
2017-10-08, 00:13
  #2583
Medlem
Amarantis avatar
Uppföljning på mitt inlägg ovan. Nyss kommit ner från ytterligare en DMT session. Denna gången vägde jag upp 50 mg och tog cirka 30 mg. Min våg kan inte mäta förrän den når 40 mg, ibland 30 mg, så jag kan inte mäta 10 mg åt gången med min våg. Men av dessa 50 mg jag mätte upp uppskattar jag att jag fick i 25 - 30 mg. Det såg dock ungefär lika mycket som jag tog igår, möjligt att det var lite mer än 20 mg.

Det blev inte lika intensivt som igår, om än väldigt behagligt. Det ska väl inte finnas en tolerans med changa? Var nästan 26 timmar sedan sista dosen.

Imorgon kväll tänkte jag köra en 40 - 45 mg dos och se vart det leder mig. Känner mig redo.
Citera
2017-10-08, 18:33
  #2584
Medlem
Testade nyss dmt för första gången rätt nyligt i en så kallad machine. Körde runt 50 mg och måste säga att det var nått av det galnaste jag nånsin varit med om.
Citera
2017-10-08, 18:35
  #2585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purple-thunder
Att hitta dmt känns som att leta efter en nål i en höstack. Testa det för 5år sedan men aldrig stött på det sen dess.
Kollat runt med flera kranar i några år men ingen som har kunnat fixa. Är det darkweb som gäller hur går man lättast till väga?
Lättaste sättet att få tag i det är nog att beställa mimosa hostilis å extrahera själv.
Citera
2017-10-11, 01:30
  #2586
Medlem
GanjaFarfars avatar
Gjorde för ett tag sen mitt första försök med DMT, men är osäker på om jag lyckades med ett "breakthrough" bara att jag inte minns det, eller om jag behöver en högre dos för att riktigt bryta igenom.

Vägde upp mellan 30-40mg och använde mig av "folie-och-2literspet" metoden och kunde således få i mig allting på ett bloss. Räknade i huvudet till 15 sekunder innan jag blåste ut och i samma sekund jag blåste ut så började det tjuta högre och högre i öronen och jag kände en otrolig ångest och tänkte att "jag vill inte, jag vill inte". Jag kände hur det började sticka/kittlas otroligt mycket i överläppen och näsan (på samma sätt som när en kroppsdel "sover" fast väldigt mycket intensivare) för att sedan förlora kontakten med min egen kropp och gå helt in i mitt huvud.

När detta skedde lugnades mina tankar och jag kunde "flyta med" och då började diverse ljussken synas bakom mina ögonlock och jag kände en otrolig frid medens fraktaler växte fram mer och mer för att sedan övergå i totalt mörker. Jag tog då ett djupt andetag och var "tillbaka" i min kropp.
Sedan öppnade jag ögonen och det kändes som att jag hade blundat i 30 sekunder, men när jag kollade på tidtagaruret som jag drog igång precis innan jag inhalerade hade det gått 10 minuter.

Är otroligt sugen på att testa igen när sinnet är redo då det var en av dom intensivaste och sjukaste upplevelser jag varit med om, och då är jag ändå någorlunda berest inom psykedelika.

Men ni som har erfarenhet med DMT, låter det på beskrivningen som att jag nådde igenom?
Har läst om alla dessa väsen och aliens, så min tripp känns väldigt fattig i jämförelse vad gäller just CEV's och det är väl vad som gör mig osäker.
__________________
Senast redigerad av GanjaFarfar 2017-10-11 kl. 01:37.
Citera
2017-10-11, 22:39
  #2587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Men ni som har erfarenhet med DMT, låter det på beskrivningen som att jag nådde igenom?
Har läst om alla dessa väsen och aliens, så min tripp känns väldigt fattig i jämförelse vad gäller just CEV's och det är väl vad som gör mig osäker.
Om det var någorlunda rent DMT (inte massa 5-MeO-DMT/andra alkaloider/skit/växtdelar i), så var det i så fall en för hög dos för att minnas. De jag vet som har vaporiserat (garanterat) över 98%:igt DMT så brukar det räcka med runt 25mg (förutsatt att det röks rätt: vaporiseras, inte brännas!) för att nå breakthrough.

EDIT: När du minns en breakthrough så känns det som att det gått ungefär 100 år, för mig i alla fall. Även fast det bara gått kanske 10-15 minuter.
__________________
Senast redigerad av xiz 2017-10-11 kl. 22:48.
Citera
2017-10-12, 00:13
  #2588
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Om det var någorlunda rent DMT (inte massa 5-MeO-DMT/andra alkaloider/skit/växtdelar i), så var det i så fall en för hög dos för att minnas. De jag vet som har vaporiserat (garanterat) över 98%:igt DMT så brukar det räcka med runt 25mg (förutsatt att det röks rätt: vaporiseras, inte brännas!) för att nå breakthrough.

EDIT: När du minns en breakthrough så känns det som att det gått ungefär 100 år, för mig i alla fall. Även fast det bara gått kanske 10-15 minuter.

Det ska så vitt jag vet vara rent dmt (gul-orangeaktiga kristaller/pulveriserade kristaller) och kranen har alltid varit väldigt pålitlig förut.
Men isåfall får jag nog prova med en lägre dos nästa gång och se om jag får ut "mer" av den trippen. Funkar inte det så blir det väl att justera åt andra hållet istället
Fruktansvärt intressant rusmedel detta må jag säga. Har tagit stora doser lsd tidigare men detta var ju verkligen av en annan värld.
__________________
Senast redigerad av GanjaFarfar 2017-10-12 kl. 00:13. Anledning: dinmamma
Citera
2017-10-12, 18:02
  #2589
Medlem
Amarantis avatar
Har kört fyra changa sessioner nu och skulle behöva be er om hjälp ni som är erfarna med dmt/changa. Jag använder en liten pipa för att röka changat och det funkar väldigt bra. Enligt min kran är ration 1:1, alltså ska ett gram innehålla 500 mg DMT men jag tar det med en nypa salt. Jag rökte 70 mg i ett enda bloss (höll inte inne röken länge då lungorna är klena).

Min kropp vibrerade hyffsat kraftigt och jag såg ett energifält fylla etern runt omkring mig likt tron om Akasha för er som vet vad det är. Det var väldigt intensivt och behagligt men jag kunde inte tyda vad mina CEV var för något.

Dagen därpå laddade jag pipan med 100 mg och försökte istället fördela det på två mindre bloss och fokusera på att hålla inne röken längre men klarade knappt mer än kanske fyra sekunder åt gången. Även då blev det intensivt men inte lika mycket som dagen dessförinnan. Däremot blev mina CEVs mer tydliga.

Jag har cirka 700 mg kvar och ska snart köra min femte session och undrar följande frågor:

1: Har ni några tips hur man ska tända fyr på changat? Jag röker alltså i en liten pipa som är kanske 10 cm lång med en "bowl" som är en centimeter i diameter. Hur länge bör jag tända fyr på changat. En kort antändning bör väl räcka?

2: Har ni märkt att daglig användning av changa sänker intensiteten? Toleransen borde väl försvinna inom ett par timmar vad jag läst.

3: Säg att jag laddar upp med 100 mg changa. Är det bättre med ett enda stort bloss eller dela upp det på två - tre mindre bloss? Jag tenderar att bli väldigt lätt i huvudet redan innan jag exhalerar första blosset nämligen så ytterligare bloss kan bli fumligt.

4: Mitt changa varar MAX i fem minuter. Är detta normalt? Tanken bakom changa är väl att den ska hålla lite längre än fribasformen av DMT.

5: På vilka doser changa har ni haft breakthrough doser på?

Tacksam för edert svar.
__________________
Senast redigerad av Amaranti 2017-10-12 kl. 18:05.
Citera
2017-10-12, 18:24
  #2590
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
3: Säg att jag laddar upp med 100 mg changa. Är det bättre med ett enda stort bloss eller dela upp det på två - tre mindre bloss? Jag tenderar att bli väldigt lätt i huvudet redan innan jag exhalerar första blosset nämligen så ytterligare bloss kan bli fumligt.

Jag skulle helt klart tro att "problemet" ligger i att du håller inne ångan/röken under för kort tid och således tas inte hela dosen upp innan du andas ut.
Detta kanske kan lösas genom att du gör någonting bong-liknande så att du får i dig allting på ett stort snabbt bloss som du sedan håller inne för kung och fosterland.

Alternativet vore om du hade någon som kan hjälpa dig att få i dig ytterligare bloss när du börjar flyga iväg.
Citera
2017-10-13, 13:44
  #2591
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Jag skulle helt klart tro att "problemet" ligger i att du håller inne ångan/röken under för kort tid och således tas inte hela dosen upp innan du andas ut.
Detta kanske kan lösas genom att du gör någonting bong-liknande så att du får i dig allting på ett stort snabbt bloss som du sedan håller inne för kung och fosterland.

Alternativet vore om du hade någon som kan hjälpa dig att få i dig ytterligare bloss när du börjar flyga iväg.
Tackar tackar. Vad anser du om en changa-session som kommer sträcka sig flera timmar ikväll. Har 700 mg kvar och vill köra åtminstone 350 mg av detta ikväll under en period på cirka 4 timmar med första dosen på 100 mg, sen 100 till för att avsluta med 150 mg. Givetvis åtminstone en timme mellan intagen. Är detta slöseri med changa?
Citera
2017-10-13, 16:14
  #2592
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Tackar tackar. Vad anser du om en changa-session som kommer sträcka sig flera timmar ikväll. Har 700 mg kvar och vill köra åtminstone 350 mg av detta ikväll under en period på cirka 4 timmar med första dosen på 100 mg, sen 100 till för att avsluta med 150 mg. Givetvis åtminstone en timme mellan intagen. Är detta slöseri med changa?

Tjena !

Loggade in här för att hjälpa dig.

Har själv efter 10 år precis hittat DMT, vilket gjorde att jag hamnade i chock över hur extrem eufori detta ger, även fick mig att droppa benson efter 7 år dagligen utan avtändning, riktig magisk medicin och den mest underskattade drogen som finns. För det finns INGET bättre. MDMA + svamp x 1000 är vad DMT är.

Först och främst, du doserar alldeles för lågt och du röker helt fel. Låter som dåliga trippar allt du beskriver. Sen, du ska alltid blunda, så fort du öppnar ögonen förstör du hela trippen, för färgerna kommer aldrig tillbaka efter man öppnat ögonen, nu snackar jag om dom geometriska mönstrerna himmelriket, inte att fägerna lyser på dina tapeter eller din hud...

Jag röker runt 200mg per gång, varav jag strör på DMT kristaller för att boosta det ännu mer. Sen röker jag 5-6 bloss och håller inne 6-8 sek tills allt börjar vibrera, blåser ut, tar 5-6 nya bloss, håller inne lika länge och sen gör jag detta en gång till.

Men nu har jag rökt runt 80 gånger sen maj. Började med att jag rökte några gånger per kväll, men insåg sen att det är waste, för man blandar ihop alla upplevelser så det blir bara röra. Nu max 2 gånger på en kväll. Tycker du ska göra samma sak, och sen reflektera.

Det jag skrev ovan om hur man röker, med dmt gäller det att pusha sitt psyke till 200%, du ska TVINGA dig att sitta kvar även om kroppen bara vill vika sig ner och du vil lägga ner pipan. Det är ditt psyke som väljer den lätta vägen, den bekväma vägen. Märkt detta på alla mina vänner och det är även så jag känner, så det gäller pusha sig till max. Är så illamående och har en sån extrem ångest innan varje gång ja röker så 7 års benso AT är inte ens i närheten av ångesten innan jag ska röka, för jag vet hur många bloss jag behöver ta, hur jävla obekvämt det är. MEN när man väl har gjort det, BAAM... och du är i himlen.

Har rökt allt från 2 omgångar med hits upptill 4-5 omgångar, tvingat mig kvar.

Har du svårt att hålla inne så sabbas en hel del, 4 sekunder är ingenting. Om du har så svårt, håll inne minnst 6-7, knyt handen HÅRT, fokusera på ett tänt ljus framför dig, HÅLL INNE. Sen när du har blåst ut så gör du detta en gång till. 3 omgångar kommer du inte klara men du kan försöka, luta dig tillbaka i soffan så du slipper att sitta hukat frammåt, för då är det svårare att få in alla bloss utan att vilja kasta in handuken.

Lycka till !

Sen, du MÅSTE leta upp bra musik. Rörande musik, orkestrar/piano den musiken du tycker är som allra mäktigast. För musiken styr hur intensivt resan blir. Har hamnat i ett sånt antiklimax som byggdes upp av en orkester/film trailer låt så att jag höll på att exlodera i extas över vad som händer. Jag har gjort allt som går, men det var det sjukaste jag varit med om. Såååån saaatans eufori !

Mvh
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback