2014-08-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
1. Jag tycker det är väldigt spännande, vad man ska förvänta sig av detta kan jag inte svara på tyvärr..

2. Vad driver dig till att göra olagliga saker t.ex köra bil utan bälte eller köra för fort? För mig är det mest "Jag gör vad jag vill" sålänge ingen annan drabbas av vad jag gör.

3. LSD håller väl inte direkt på en hel dag, eller du trippar inte en hel dag iaf, men visst afterglowen är ju ett par timmar också, men då brukar man väl kunna bete sig normalt och vara bland folk.

4. Nja inte direkt, vissa mindre insikter har man väl kommit till, men det är ju mest grejer man "vet" utan att ha tagit något. (Dock så har jag inte tagit LSD, men DMT och 25-i nbome)

blir du inte rädd?

brukar inte göra olagliga saker okej, ja man kan ju göra vad man vill sålänge man är uppmärksam så att ingen märker det så man inte blir straffad

hmm jo det tar väl nära på hela dagen som jag minns, men kan ha fel där, många timmar är de iaf
Citera
2014-08-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-.-i
hmm jo det tar väl nära på hela dagen som jag minns, men kan ha fel där, många timmar är de iaf
Första gången jag tog LSD (300 microgram) varade det rätt länge.
Tog lapparna 11.30, kände av ruset även vid 01.00 men inte lika mycket.. hade kunnat leva ett normalt liv vid 22.00 om man säger så.
Citera
2014-08-16, 00:17
Medlem
Citat:
Är dMt så spännande som man tror?

Upplevelsen är nog ett av mänsklighetens största mysterier så spännande är ett ord som inte kommer i närheten av att beskriva vad som händer när man tar DMT.

Citat:
eller är det bara tråkigt?

Den här frågan får mig att undra om det finns någon människa som har rökt DMT och tyckte att det var tråkigt. Det är möjligt att det finns någon som faktiskt tycker det, men det hade varit så absurt motsägelsefullt.

Citat:
Vad ska man igentligen förvänta sig av detta ??

Ingenting.

Citat:
Tänker att det är skönt att det inte tar så lång tid...

Tid är inte relevant i den upplevelsen. Även om du är tillbaka efter ett par minuter så kan de minutrarna innehålla både det mest osköna och sköna som du har upplevt i hela ditt liv.

Citat:
Ska inte testa (hört att det är olagligt)... men blev ändå lite nyfiken..

Det anser jag vara en sund nyfikenhet eftersom det visar på ett intresse för upplevelser som ligger utanför den stora massans tänkande. Ett sådant intresse, även om du inte tänker prova DMT, är en drivkraft som vidgar människans medvetenhet. Man behöver inte använda några droger alls, den nyfikenheten är användbar inom allt. Det är den som driver oss att utvidga vår kapacitet som art.
Vad är det som driver er till att andvända en olaglig substands?

Citat:
Jag skulle inte orka ta lsd eller nåt som höll på en hel dag. helt sjukt ju.

Det skulle du absolut visst orka. Det är inte svårt att orka ha skitkul i 12 timmar. Men visst är det helt sjukt. Just de orden "helt sjukt", brukar jag uttala minst en gång under en tripp.

Citat:
har ni märkt att ni blir konstiga efter ni trippar och tror att ni förstår speciella saker

Det kanske är du som blir konstig när vi trippar.
Jag försöker förstå speciella saker varje dag, men vilken innebörd "speciella" har för dig i detta sammanhanget är otydligt.
Trippar man ofta så blir man ganska okompatibel med samhället i allmänhet och det svenska samhället i synnerhet.
Citera
2014-08-16, 00:36
Medlem
lehirals avatar
Citat:
blir du inte rädd?

brukar inte göra olagliga saker okej, ja man kan ju göra vad man vill sålänge man är uppmärksam så att ingen märker det så man inte blir straffad

Nja, känns som att det är svårt att snea på DMT just p.ga att man blir som meddragen, det går inte riktigt att kämpa emot. Så känns det som iallafall, om det nu stämmer eller inte vet jag inte direkt. Tycker iaf inte att staten ska få välja mitt sätt att bli "berusad" på.

Är väl 6-8 timmar, ta på kvällen och vaka dagen efter tycker jag känns bäst iaf, men det är väl mest för att jag inte har möjlighet att ta det på dagen. Om man tar det på kvällen så blir det inte på samma sätt att hela dagen "förstörs". Dock så kan det ju vara lite obehagligt att trippa när det är mörkt utomhus, är väl individuellt.
Citera
2014-08-16, 02:43
Medlem
Jag gjorde en fylleredigering som bara skulle vara en liten ändring, men eftersom jag också är påverkad av dödsknark så finns det risk att jag har svamlat sönder hela internet. I så fall ber jag så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ni kan ha överseende med det.

Den tog tydligen också längre än en timme att göra så här får den ett eget inlägg, hoppas jag inte är så OT att moderatorerna måste döda mig.

Citat:
Vad är det som driver er till att andvända en olaglig substands?

Jag tror inte att det är många människor som känner ett driv att använda en olaglig substans. Olagliga substanser är ju ett begrepp som innefattar väldigt mycket mer än droger.

Men jag antar att du egentligen undrar varför vi är villiga att berusa oss med droger som makthavarna har bannlyst och som kan ge ganska ordentliga konsekvenser om man blir ertappad, eller?

I mitt fall var det just förbudet som fick mig intresserad. Jag hade ju precis som alla andra fått lära mig att narkotika var något farligt och jag tvivlade inte en sekund på sanningshalten i informationen om droger som Frank (den alkoholiserade fältassistenten med en overkligt stor, läskig och knallröd näsa) presenterade för oss 14-åringar på skolans ANT-dagar.

Den informationen om knark som vi fick gjorde mig övertygad om att jag aldrig någonsin skulle överhuvudtaget röra några droger.

Med all önskvärd tydlighet så lärde Frank oss exakt hur livsfarliga droger var, och alla i klassen var rörande överens om att knark var något extremt negativt. Vi kunde inte förstå varför någon människa överhuvudtaget var intresserad av att använda droger, det leder ju alltid till att man dör eller blir galen.

Sen gick det några år och man funderade återigen på varför det fanns människor som använde något så farligt som hasch. Min nyfikenhet fick mig att söka mer information, för jag anade att det måste finnas något intressant i en drogupplevelse som gör att en människa är villig att ta de enorma riskerna som vi hade fått beskrivna för oss. Egentligen så såg jag det inte som risker, jag hade fått uppfattningen att de negativa konsekvenserna av droger var ett tveklöst faktum, eftersom det var så man beskrev narkotika för oss. Om man tar narkotika så dör man eller blir galen, har man tur så blir man bara handikappad.

Det här var i internets barndom så jag hade åtminstone priviligiet att kunna söka bland relativt mycket information. När jag på egen hand började söka information så tog det inte lång tid alls innan jag insåg att jag inte borde ta något till mig som en människa uttalar som en sanning, jag måste själv undersöka det verkliga underlaget.
Väldigt snabbt försvann allt mitt förtroende för all information om droger som presenterades av representanter för den svenska synen och hanteringen av narkotika. Min utgångspunkt blev att om informationen kom från staten så var den per definition förvriden.

Jag insåg att droger och deras olika alternativa medvetandetillstånd var oerhört fascinerande och jag började testa mig igenom standardutbudet på marknaden med hasch som första drog, ecstasy som andra och LSD som tredje. Hasch var ju fnitterkul som tonåring men ecstasy intresserade mig knappt alls.

LSD däremot, visade mig en sida av livet som saknade motsvarighet i allt jag tidigare hade upplevt.
I LSD fanns ett extra universum att uppleva, det var som att få ett extraliv.
Hallucinogener blev min passion under många år och ända från början så visade all trovärdig information jag kunde hitta, att hallucinogena substanser var relativt harmlösa substanser, och det såg ut som att många människor fick ut mer av livet än om man inte använde sig av dem.

Ingenting i livet är riskfritt och med åren så identifierade jag problemen som hallucinogener kunde innebära för mig och för andra. De klassiska hallucinogenerna är i princip helt ofarliga droger om de hanteras rätt av en balanserad, frisk person. Hos en sjuk person så kan dessa substanser innebära problem, men de kan även fungera som medicin. Och som med allt i livet så ska man använda sig av innebörden i begreppet "måtta" när man ger sig i kast med substanser som förändrar verklighetsuppfattningen.

Jag brukar säga att om man går genom livet utan att ha upplevt det psykedeliska tillståndet så är det som att aldrig ha haft sex, eller t.o.m. aldrig haft en orgasm. Det är en väldigt speciell upplevelse som är unik för vår art bland djuren på den här planeten. Såvitt jag vet så får inga andra djur en så kraftig upplevelse av hallucinogener som vi får och det verkar bero på att substanserna verkar i de delar av hjärnan som är relaterade till vårt höga medvetande.

Det en väldigt intim upplevelse mellan växtriket och oss människor som vår art genom historien har uppskattat på alla ställen där psykedeliska kemikalier har varit tillgängliga genom svampar, kaktusar, paddor, små papperslappar o.s.v.

DMT är i mitt tycke den mest speciella av substanserna, det är en helt egen idrott som knappt är jämförbar med de andra.

Med det sagt så vill jag istället fråga dig, vad är det som driver en människa bort från hallucinogena substanser, och då DMT i synnerhet?
Senast redigerad av bottenslam 2014-08-16 kl. 02:53.
Citera
2014-08-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Med det sagt så vill jag istället fråga dig, vad är det som driver en människa bort från hallucinogena substanser, och då DMT i synnerhet?

att det är läskigt, obekvämt, man har det redan bra som det är och vill inte att något ska förändras tycker att allt fungerar som det ska.
Citera
2014-08-18, 16:11
Medlem
Ayauhas avatar
Citat:
att det är läskigt, obekvämt, man har det redan bra som det är och vill inte att något ska förändras tycker att allt fungerar som det ska.

Bara av intresse så måste jag fråga.

Har du testat dmt/ayahuasca?

fred
Citera
2014-08-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayauha
Bara av intresse så måste jag fråga.

Har du testat dmt/ayahuasca?

fred
nej de har ja inte. tänkte göra de för några år sen men de vågade ja inte. det verka lite kul men nog för läskigt för mig :/
har du gjort de, kan du säga något om hur det är?

vfr fred? det är krig som gäller
Citera
2014-08-19, 00:39
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
det är krig som gäller

Du tycker DMT verkar obehagligt och läskigt, obekvämt . . . till skillnad från, krig?
Citera
2014-08-19, 10:00
Medlem
Ayauhas avatar
Citat:
nej de har ja inte. tänkte göra de för några år sen men de vågade ja inte. det verka lite kul men nog för läskigt för mig :/
har du gjort de, kan du säga något om hur det är?

vfr fred? det är krig som gäller

Om jag har använt dmt, svar ja.
Att beskriva hur det är, det är (för mig) omöjligt, det närmsta en beskrivning jag kan komma är att det finns ytterligare dimensioner, och det är i just dessa "nya" dimensioner "man" hamnar i när man tar dmt.
Att det är läskigt finns inte, men visst tyckte jag det var nervöst inför första gången jag skulle prova, men när man väl hamnar "där" så släpper allt sånt, hela grejen är så enormt påtaglig så läskigt/obehagligt eller dylikt existerade inte, det var bara som ett stort wooow (med hakan vid knäna typ).

Och all den visdom/kunskap som överväldigar än i dmt´n, ja det hela är så spektakulärt stort att jag inte med ord kan ge en rättvis beskrivning av "hur" dmt är, det måste upplevas.

Jag röker dmt nån gång då å då, för att rechargea, och/eller för spirituell utveckling. För mig har det lärt mig så mycket om "livet" och gett mig andlig utveckling.

Men visst, ska du testa dmt så sök info först, lyssna gärna på terence mckenna föreläsningar, det finns gott om dom på Youtube, sen bör du även ha någon med dig, iaf första gångerna.

må väl

fred
Citera
2014-08-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayauha
Om jag har använt dmt, svar ja.
Att beskriva hur det är, det är (för mig) omöjligt, det närmsta en beskrivning jag kan komma är att det finns ytterligare dimensioner, och det är i just dessa "nya" dimensioner "man" hamnar i när man tar dmt.
Att det är läskigt finns inte, men visst tyckte jag det var nervöst inför första gången jag skulle prova, men när man väl hamnar "där" så släpper allt sånt, hela grejen är så enormt påtaglig så läskigt/obehagligt eller dylikt existerade inte, det var bara som ett stort wooow (med hakan vid knäna typ).

Och all den visdom/kunskap som överväldigar än i dmt´n, ja det hela är så spektakulärt stort att jag inte med ord kan ge en rättvis beskrivning av "hur" dmt är, det måste upplevas.

Jag röker dmt nån gång då å då, för att rechargea, och/eller för spirituell utveckling. För mig har det lärt mig så mycket om "livet" och gett mig andlig utveckling.

Men visst, ska du testa dmt så sök info först, lyssna gärna på terence mckenna föreläsningar, det finns gott om dom på Youtube, sen bör du även ha någon med dig, iaf första gångerna.

må väl

fred

ångrar du att du började med det?
ska inte testa men om jag skulle det så skulle jag nog hellre göra det själv. är inte så bekväm med människor, de tycker bara att jag är så dålig och gör massa fel så jag skulle nog bara tycka det var jobbigt..

Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Du tycker DMT verkar obehagligt och läskigt, obekvämt . . . till skillnad från, krig?
ja jätteläskigt!
Senast redigerad av i-.-i 2014-08-19 kl. 11:49.
Citera
2014-08-19, 15:48
Medlem
Ayauhas avatar
Citat:
ångrar du att du började med det?

Svar nej jag ångrar det absolut inte, jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv sen min första dmt session, kommit över psykologiska besvär, lärt mig att tro på mig själv/byggt upp ett bra självförtroende etc etc. Jag önskar alla kunde få ta del av det man kan "lära sig" av dmt.

fred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in