2012-10-11, 17:21
Medlem
123psyks avatar
Ursäkta dubbelposten men såg igår när jag stod på Pressbyrån att tidningen Filter har gjort ett stort reportage om ayahuasca. En bra artikel som är läsvärd som involverar en svensk medicinkvinna's åsikter utan att bli för vinklad åt något håll.

http://www.magasinetfilter.se/magasin/filter-28-12.aspx
Citera
2012-10-11, 17:56
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Ursäkta dubbelposten men såg igår när jag stod på Pressbyrån att tidningen Filter har gjort ett stort reportage om ayahuasca. En bra artikel som är läsvärd som involverar en svensk medicinkvinna's åsikter utan att bli för vinklad åt något håll.

http://www.magasinetfilter.se/magasin/filter-28-12.aspx
Jag såg också tidningen för någon vecka sedan och bildligt talat kastade mig över den. Väldigt bra och nyanserad artikel.

Citera
2012-10-11, 23:44
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolarn
Jag såg också tidningen för någon vecka sedan och bildligt talat kastade mig över den. Väldigt bra och nyanserad artikel.

Om artikeln och svar på Stolarn's spoiler:

Citera
2012-10-12, 03:28
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Filter har gjort ett stort reportage om ayahuasca.
Citat:
Väldigt bra och nyanserad artikel.
Någon av er som känner för att scanna in och lägga upp reportaget? Det verkar väldigt intressant!
Citera
2012-10-12, 10:37
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattpapper
Någon av er som känner för att scanna in och lägga upp reportaget? Det verkar väldigt intressant!

Har tyvärr inte möjlighet.
Citera
2012-10-12, 12:27
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Om artikeln och svar på Stolarn's spoiler
Är inte ute efter att outa honom på något vis över huvudtaget, tvärtom jag vill behålla hans anonymitet. Men om någon skulle dela mina förutfattningar är allt jag vill veta, chansen att springa på en shaman av slumpen är ju ganska liten

Edit: Gotländskan ja.. fick sjuka snedtrippar när jag rökte dmt för ett tag sedan för jag blev så störd av min omgivning. Precis som han beskrev i artikeln att slets tillbaka till verkligheten när någon hostade osv. Så jag tror jag måste hitta någon som är villig att sälja aya om jag ska våga pröva på det. I grupp är nog inte min grej.
Senast redigerad av Stolarn 2012-10-12 kl. 12:30.
Citera
2012-10-12, 13:36
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Är inte ute efter att outa honom på något vis över huvudtaget, tvärtom jag vill behålla hans anonymitet. Men om någon skulle dela mina förutfattningar är allt jag vill veta, chansen att springa på en shaman av slumpen är ju ganska liten

Edit: Gotländskan ja.. fick sjuka snedtrippar när jag rökte dmt för ett tag sedan för jag blev så störd av min omgivning. Precis som han beskrev i artikeln att slets tillbaka till verkligheten när någon hostade osv. Så jag tror jag måste hitta någon som är villig att sälja aya om jag ska våga pröva på det. I grupp är nog inte min grej.

Jao det lyckades jag göra då jag sålde cannabis och använde synkroniciteten sååå eeeh mötte jag en shaman.. trevlig kis.. synd att det inte blev nått av det.

Eeehm.. hostandet är precis det jag upplever nu konstant ingen skön känsla.. det rycker i hjärtat.. vet inte vad gud vill mig.

Iaf så ska jag nog läsa det där och se vad jag tycker och så.. Sist jag rökte dmt så förstod jag att jag slumpat min chans att bli en shaman.. sitter nu och inväntar kontakt från den spirituella världen..
Jag undrar ifall rökarna här verkligen är goda personer..
Citera
2012-10-12, 13:45
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Jao det lyckades jag göra då jag sålde cannabis och använde synkroniciteten sååå eeeh mötte jag en shaman.. trevlig kis.. synd att det inte blev nått av det.
Jag håller ganska låg profil och träffar inte mycket människor då jag inte kränger något. Varför blev det inte av?
Citat:
Eeehm.. hostandet är precis det jag upplever nu konstant ingen skön känsla.. det rycker i hjärtat.. vet inte vad gud vill mig.
Kan du utveckla?
Citat:
sitter nu och inväntar kontakt från den spirituella världen..
Hälsa dem från mig, och jag tror att det bara finns goda människor i den här tråden
Citera
2012-10-12, 14:43
Medlem
Citat:

Iaf så ska jag nog läsa det där och se vad jag tycker och så.. Sist jag rökte dmt så förstod jag att jag slumpat min chans att bli en shaman.. sitter nu och inväntar kontakt från den spirituella världen..
Får spontant en känsla av att du kanske överanalyserar saker och ting nu?
Citera
2012-10-12, 14:58
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Jag håller ganska låg profil och träffar inte mycket människor då jag inte kränger något. Varför blev det inte av?

Kan du utveckla?

Hälsa dem från mig, och jag tror att det bara finns goda människor i den här tråden

Jag antar att jag visade brist på intresse så kände jag lite sådär inför att ta risken och sådär..

Gud finns och han är en man.

Ja man får väl hoppas på det.. Det vore knasigt ifall folk här ägnade sig åt det andra hållet.
Citera
2012-10-12, 15:01
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Får spontant en känsla av att du kanske överanalyserar saker och ting nu?

ÖVERanalyserar vet jag inte.. men tankarna rullar det har du rätt i.
Citera
2012-10-12, 15:11
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Nej. Det är fortfarande helt okej pris, läs vad jag skriver.
Standard gatupriset för en tripp av narkotikaklassat ämne är 100-200kr.
Bara för att du köper det billigt just nu så är det ändå ett helt normalt pris på gatan.
Det går att plocka svampar gratis på backen som exempel, ändå är det ett helt okej pris med 100-200kr för en svamp tripp. Hajjar du?

Jag kollade killen på Silkroad, det ser lite gult ut och och någon skrev att det luktar, precis som jag skrev om sämre kvalite. Men det är trots allt billigt ändå. Han kommer nog att höja sina priser i framtiden när han samlat på sig mera positiv feedback.

Det är sant att det tidigare har dömts ungefär samma straffgrad som MDMA, dvs skithögt.
Över 3 ecstasy tabletter så passerar det ringa brott, över 200 så är det grovt brott!
Det är inte helt klart hur dom räknar men om man översätter direkt räknat på dos så blir 1g DMT = 15-50 rökdoser. Det ger ett straff som känns om dom dömer det som MDMA.
Med uppsåt att sälja så blir det dessutom värre.
Om man räknar orala doser så går det dock flera hundra mg DMT per tripp.

Nu är det inte helt säkert att dom kommer att räkna på DMT som MDMA vid framtida fall så tänk inte på det allt för mycket. Varje fall är unikt!

Btw låt inte det här skrämma upp er, fortsätt att knarka! Var försiktiga bara.

du har inte hängt med i svängarna ser jag!

ringa brott på mdma kristaller är <5g elr 49 tab.
grovt över 5000st dock beror det numera mer på omständigheterna.

https://www.flashback.org/sp39638715
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in