2021-01-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Skulle du vilja ha en indier hemma hos dig som inte kan språket och inte är införstådd i det Svenska regelverket och säkerhetskrav?

Exempelvis låta personen installera ett elskåp?

Om han vara tar 120 sek I timmen absolut
Citera
2021-01-01, 22:08
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om han vara tar 120 sek I timmen absolut
Har du sett elnätet i Indien? 😂
Citera
2021-01-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Har du sett elnätet i Indien? 😂

Har du sett deras it kunskaper som är bättre än svenskens?

Kolla på Fredrik Härens föreläsning på Youtube
Citera
2021-01-01, 23:18
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Har du sett deras it kunskaper som är bättre än svenskens?

Kolla på Fredrik Härens föreläsning på Youtube
Fast it tekniker tillhör väl inte trådens yrkeskategori? 🤔
Citera
2021-01-01, 23:25
Medlem
Inkommers avatar
Att plugga några år ska väl inte automatiskt ge högre lön.
Världens bästa snickare ska självklart ha högre lön än världens sämsta doktor.
Citera
2021-01-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Att plugga några år ska väl inte automatiskt ge högre lön.
Världens bästa snickare ska självklart ha högre lön än världens sämsta doktor.

En läkare tillför mer behov i världen då det handlar om liv och död. Dessvärre är det iofs ambulanschaufförren som sköter den biten
Citera
2021-01-02, 00:29
Medlem
Citat:

Varför jag inte vill jobba inom praktiska ämnen är för att det är så monotont och enformigt, antar sett är därför lönen tilltalar?

Kan någon förklara?
Du ger ju delvis svaret på din fråga själv.. du vill inte arbeta fysiskt..

Sen kan jag upplysa dej om att tiden för att utbilda sej till rörmokare med certifikat är ca 5 år inkl. praktik.
Det är dessutom förenat med visst ansvar och det innefattar ett rätt brett område.
Idag är det dessutom rätt stor brist på rörmokare. För få utbildas.
Vad det beror på kan ex.vis vara att de är stöpta i samma form som du..de vill inte arbeta fysiskt och "skita ner sej"..
Det finns idag alldeles för många som dej. Det dräller av folk som endast suttit på skolbänken och tror att efter x antal år så är världen deras.
Vilka yrken tror du själv är "de sista som försvinner är"..?
En pappersvändare på ett kontor eller rörmokarens?
Det finns tusentals och åter tusentals som sitter bakom en skärm i det här landet som vi lätt skulle kunna vara utan! Men när folk inte har vatten, stopp i avloppet eller fryser då är det skarpt läge!
Du borde lärt dej att bli mer praktisk, så hade du sluppit spy ut din ilska med ditt märkliga inlägg här..
Citera
2021-01-02, 00:30
Medlem
De som inte gör någonting är egentligen överflödiga eftersom vi har alla information tillgänglig numera.
Datorer och program kan lösa deras arbetsuppgifter. Ändå har de mer lön än de som faktiskt gör någonting.

När ni liksom läst färdigt befinner ni er på samma nivå som andra lärda för hundratals år sedan.
Och dessutom vet alla det ni vet redan...
Senast redigerad av Yeawolf 2021-01-02 kl. 00:33.
Citera
2021-01-02, 00:34
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
En läkare tillför mer behov i världen då det handlar om liv och död. Dessvärre är det iofs ambulanschaufförren som sköter den biten
Men inte den sämst. Långt långt ifrån all läkre har jobb som handlar om mellan liv och död.
Det är dom usla läkarna som knappt gör något alls på dagarna som får åka räkmacka på hög lön.
Citera
2021-01-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
De som inte gör någonting är egentligen överflödiga eftersom vi har alla information tillgänglig numera.
Datorer och program kan lösa deras arbetsuppgifter. Ändå har de mer lön än de som faktiskt gör någonting.

När ni liksom läst färdigt befinner ni er på samma nivå som andra lärda för hundratals år sedan.
Och dessutom vet alla det ni vet redan...

Det handlar om att styra information.

Tex att en pandemi kommer och då behöver man hantera informationen, hitta en åtgärd och förmedla den information till befolkningen..

Förvisso he det gått sådär med informationen för oss svenskar men hoppas du förstår vad jag menar

Att man tar åtgärder och löser problem baserad på den information man får
Citera
2021-01-02, 00:42
Medlem
Citat:
Det handlar om att styra information.

Tex att en pandemi kommer och då behöver man hantera informationen, hitta en åtgärd och förmedla den information till befolkningen..

Förvisso he det gått sådär med informationen för oss svenskar men hoppas du förstår vad jag menar

Att man tar åtgärder och löser problem baserad på den information man får

Samhället är så underutvecklad och felorganiserat så jag förstår det inte alls, men visst förstår jag.
Citera
2021-01-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du ger ju delvis svaret på din fråga själv.. du vill inte arbeta fysiskt..

Sen kan jag upplysa dej om att tiden för att utbilda sej till rörmokare med certifikat är ca 5 år inkl. praktik.
Det är dessutom förenat med visst ansvar och det innefattar ett rätt brett område.
Idag är det dessutom rätt stor brist på rörmokare. För få utbildas.
Vad det beror på kan ex.vis vara att de är stöpta i samma form som du..de vill inte arbeta fysiskt och "skita ner sej"..
Det finns idag alldeles för många som dej. Det dräller av folk som endast suttit på skolbänken och tror att efter x antal år så är världen deras.
Vilka yrken tror du själv är "de sista som försvinner är"..?
En pappersvändare på ett kontor eller rörmokarens?
Det finns tusentals och åter tusentals som sitter bakom en skärm i det här landet som vi lätt skulle kunna vara utan! Men när folk inte har vatten, stopp i avloppet eller fryser då är det skarpt läge!
Du borde lärt dej att bli mer praktisk, så hade du sluppit spy ut din ilska med ditt märkliga inlägg här..

Det kallas digitalisering och förhoppningen är att intressanta jobben finns där. Många kommer att kunna bli egna konsulter och skapa egna gigs inom PR eller den kompetens man har.

På tal om det här fick jag höra häromdagen i mina hemmatrakter att det är svårt för sotare att få jobb eftersom fler har fjärrvärme/jordvärme och därmed mindre efterfrågan på sotare

En vvs tror jag en robot kan sköta i framtiden.

Jag vill inte slita på min kropp eftersom jag har tidigare i livet en kort period jobbat som flyttgubbe och det tog som fan på ryggen då man lyfter "fel" med alla grejer och flyttlådor. Det var en 5 veckors jobb akt aldrig gör om trots 24 000 brutto

Blir jag utan vatten löser jag det undertiden att köpa vatten på Ica eller Coop. Blir det kallt tar jag på mig mer kläder och inväntar felet, det kanske visar sig att mjukvaran till den som sköter allt åt fastigheten jag bor på behövdes startas om.

Vissa småjobb då det gäller toaletten kan jag själv klara av.

Återigen behöver du kolla efter ordet digitalisering. Vi kanske inte behöver arbetarfolk om 20 år. Rätt många jobb som she försvunnit under det senaste åren.
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2021-01-02 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in