2021-01-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Samhället är så underutvecklad och felorganiserat så jag förstår det inte alls, men visst förstår jag.

Varför svenska politiker missköter sig är för att de vet att de kan komma undan med allt utan avsked och om de blir avskedad är de garanterad en fallskärmslön och de kan få jobb någonannanstans så länge det är skattebetalarna som står för deras inkomst.
Citera
2021-01-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Varför svenska politiker missköter sig är för att de vet att de kan komma undan med allt utan avsked och om de blir avskedad är de garanterad en fallskärmslön och de kan få jobb någonannanstans så länge det är skattebetalarna som står för deras inkomst.

De är ju köpta, slicka rätt röv och få betalt. Men bara lögner kommer ut! Gaskammare eller arbetsläger...
Citera
2021-01-02, 09:58
Medlem
Citat:
Det kallas digitalisering och förhoppningen är att intressanta jobben finns där. Många kommer att kunna bli egna konsulter och skapa egna gigs inom PR eller den kompetens man har.

På tal om det här fick jag höra häromdagen i mina hemmatrakter att det är svårt för sotare att få jobb eftersom fler har fjärrvärme/jordvärme och därmed mindre efterfrågan på sotare

En vvs tror jag en robot kan sköta i framtiden.

Jag vill inte slita på min kropp eftersom jag har tidigare i livet en kort period jobbat som flyttgubbe och det tog som fan på ryggen då man lyfter "fel" med alla grejer och flyttlådor. Det var en 5 veckors jobb akt aldrig gör om trots 24 000 brutto

Blir jag utan vatten löser jag det undertiden att köpa vatten på Ica eller Coop. Blir det kallt tar jag på mig mer kläder och inväntar felet, det kanske visar sig att mjukvaran till den som sköter allt åt fastigheten jag bor på behövdes startas om.

Vissa småjobb då det gäller toaletten kan jag själv klara av.

Återigen behöver du kolla efter ordet digitalisering. Vi kanske inte behöver arbetarfolk om 20 år. Rätt många jobb som she försvunnit under det senaste åren.
Ett tips! Tryck på Ctrl knappen på din dator så kommer kallvattnet ur kranen...
Citera
2021-01-02, 10:08
Medlem
Varför tas det massor av hantverkare från öststaterna? Varför tvingas vi ha ROT avdrag? Byggbranschen subventioneras hela tiden med att stat och kommun ger bidrag för att bygga ex hyreshus och ränteavdrag för villor. Sen betalar vi gigantiska bostadsbidrag för att någon ska ha råd att bo. Hantverkare och byggbolag tar död på byggandet.
Citera
2021-01-02, 10:33
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Det kallas digitalisering och förhoppningen är att intressanta jobben finns där. Många kommer att kunna bli egna konsulter och skapa egna gigs inom PR eller den kompetens man har.

På tal om det här fick jag höra häromdagen i mina hemmatrakter att det är svårt för sotare att få jobb eftersom fler har fjärrvärme/jordvärme och därmed mindre efterfrågan på sotare

En vvs tror jag en robot kan sköta i framtiden.

Jag vill inte slita på min kropp eftersom jag har tidigare i livet en kort period jobbat som flyttgubbe och det tog som fan på ryggen då man lyfter "fel" med alla grejer och flyttlådor. Det var en 5 veckors jobb akt aldrig gör om trots 24 000 brutto

Blir jag utan vatten löser jag det undertiden att köpa vatten på Ica eller Coop. Blir det kallt tar jag på mig mer kläder och inväntar felet, det kanske visar sig att mjukvaran till den som sköter allt åt fastigheten jag bor på behövdes startas om.

Vissa småjobb då det gäller toaletten kan jag själv klara av.

Återigen behöver du kolla efter ordet digitalisering. Vi kanske inte behöver arbetarfolk om 20 år. Rätt många jobb som she försvunnit under det senaste åren.
Att det skulle vara svårt för sotare att få jobb i dina hemtrakter har du givetvis "råkat" läsa i just denna tråd: https://www.flashback.org/t3290989p6.

Just det! Var det du som bl.a. skrivit att vvs-montörer kommer ersättas av VR-glasögon?

Ironi nivån i tråden är på toppnivå 😂
Citera
2021-01-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingeville
Varför tas det massor av hantverkare från öststaterna? Varför tvingas vi ha ROT avdrag? Byggbranschen subventioneras hela tiden med att stat och kommun ger bidrag för att bygga ex hyreshus och ränteavdrag för villor. Sen betalar vi gigantiska bostadsbidrag för att någon ska ha råd att bo. Hantverkare och byggbolag tar död på byggandet.
Hur tänker du nu..???
Det är väl inte hantverkarna och byggbolag som tar död på byggandet!
Det är inkompetenta politiker som skapat detta!
Citera
2021-01-02, 11:21
Medlem
Därför att LO fungerar bra, de ger kollektivavtal. Tjänstemän har väl oftare
individuella löner
Citera
2021-01-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hur tänker du nu..???
Det är väl inte hantverkarna och byggbolag som tar död på byggandet!
Det är inkompetenta politiker som skapat detta!
Vill du komma in och va lärare eller sjuksköterska med 10 000 mindre i månaden och jobba oregelbundet och ansvara för andras liv? Hur många i vården har det senaste året tagit hand om pandemi patienter. Det är dom som sen ska betala för många gånger fuskande hantverkare med hög lön. De var inte de vassaste ungdomarna i skolan utan de som ofta fick extra hjälp. Björklund tog därför bort kraven på högskolebehörighet för bl a den gruppen. Du kan kolla på facebookgruppen byggfusk och kanske har du sett Arga Snickaren? Jag har varit i båda branscherna så för mig är det sista inlägget.
Citera
2021-01-02, 23:34
Medlem
Citat:
Vill du komma in och va lärare eller sjuksköterska med 10 000 mindre i månaden och jobba oregelbundet och ansvara för andras liv? Hur många i vården har det senaste året tagit hand om pandemi patienter. Det är dom som sen ska betala för många gånger fuskande hantverkare med hög lön. De var inte de vassaste ungdomarna i skolan utan de som ofta fick extra hjälp. Björklund tog därför bort kraven på högskolebehörighet för bl a den gruppen. Du kan kolla på facebookgruppen byggfusk och kanske har du sett Arga Snickaren? Jag har varit i båda branscherna så för mig är det sista inlägget.
Är du bitter för att du övergav hantverksyrket, tillhörde du de mindre smarta i yrket?
Och vad har de yrkena du drar upp här med hantverkarna att göra???
Än en gång, det är INTE hantverkarna som styr deras löner!!!
Tillgång och efterfrågan är också en del i detta.
Citera
2021-01-03, 00:26
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Varför ska en person som hanterar papper värderas högre lönemässigt än en undersköterska/ssk? Bra att du lyfter den frågan.

Tack vare den ”extra hjälpen som vi så ofta fick” så börjar vi jobba och betala skatt direkt efter gymnasiet till skillnad från de flesta andra.

Lustigt att du nämner gruppen byggfusk också vilket ofta är verk från DIY (framtidens män med vr-glasögon) och importerat öststatspack utan relevant utbildning. Labanochapelsinen och hans gäng träskallar föredrar de sistnämnda.
Att du ens att din fot i byggbranschen betvivlar jag starkt.

Adjö.
Citera
2021-01-03, 00:32
Medlem
Citat:

Privatpersonen och politiker som förstör ingen annan.
Att en kund väljer öststat till halverat pris och sen undrar varför fönstret sitter på sne.
Man får vad man betalar för.
Citera
2021-01-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brochet
Varför ska en person som hanterar papper värderas högre lönemässigt än en undersköterska/ssk? Bra att du lyfter den frågan.

Tack vare den ”extra hjälpen som vi så ofta fick” så börjar vi jobba och betala skatt direkt efter gymnasiet till skillnad från de flesta andra.

Lustigt att du nämner gruppen byggfusk också vilket ofta är verk från DIY (framtidens män med vr-glasögon) och importerat öststatspack utan relevant utbildning. Labanochapelsinen och hans gäng träskallar föredrar de sistnämnda.
Att du ens att din fot i byggbranschen betvivlar jag starkt.

Adjö.

Det handlar inte om att enbart tjäna pengar utan hur ni byggare och vvsare beter er i samhället också. De saknar god kvinnosyn och uttrycker oftast SD åsikter och hatar svarta människor till högsta grad.

En sjuksköterska räddar människoliv och utan lärare har ni byggare aldrig lärt er att läsa och skriva.

Att enbart betala skatt räcker inte, jobbar mer än gärna åt kommunen och tar skattepengarna bara jag tillför en samhällsnytta och förse med goda gärningar. Tex insats hur vi får färre ungdomar att ta livet på er eftersom det räknas ju icke-macho att gråta på jobbet på era arbetsplatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in