Citat:
Ursprungligen postat av
ingeville
Vill du komma in och va lärare eller sjuksköterska med 10 000 mindre i månaden och jobba oregelbundet och ansvara för andras liv? Hur många i vården har det senaste året tagit hand om pandemi patienter. Det är dom som sen ska betala för många gånger fuskande hantverkare med hög lön. De var inte de vassaste ungdomarna i skolan utan de som ofta fick extra hjälp. Björklund tog därför bort kraven på högskolebehörighet för bl a den gruppen. Du kan kolla på facebookgruppen byggfusk och kanske har du sett Arga Snickaren? Jag har varit i båda branscherna så för mig är det sista inlägget.
Varför ska en person som hanterar papper värderas högre lönemässigt än en undersköterska/ssk? Bra att du lyfter den frågan.
Tack vare den ”extra hjälpen som vi så ofta fick” så börjar vi jobba och betala skatt direkt efter gymnasiet till skillnad från de flesta andra.
Lustigt att du nämner gruppen byggfusk också vilket ofta är verk från DIY (framtidens män med vr-glasögon) och importerat öststatspack utan relevant utbildning. Labanochapelsinen och hans gäng träskallar föredrar de sistnämnda.
Att du ens att din fot i byggbranschen betvivlar jag starkt.
Adjö.