Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-25, 23:48
  #1
Medlem
NamnlosBarns avatar
Jag känner att de som jobbar på buss och spårvagn samt lastbilschaffis har det slappaste jobbet.
Ingen jävel till chef som ska säga åt en vad man ska göra , man behöver inte kallprata med kollegor eller "kunder". Visst det finns säkert idioter som klagar ifall man är sen men annars är det verkligen ett bra jobb. Det enda man gör är att sitta och luta sig i stolen och köra.

Ni som kör buss och spårvagn vad tycker ni om ert yrke?
hade lätt tänka mig att jobba med det om jag hade körkort.
Citera
2020-06-25, 23:58
  #2
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag känner att de som jobbar på buss och spårvagn samt lastbilschaffis har det slappaste jobbet.
Ingen jävel till chef som ska säga åt en vad man ska göra , man behöver inte kallprata med kollegor eller "kunder". Visst det finns säkert idioter som klagar ifall man är sen men annars är det verkligen ett bra jobb. Det enda man gör är att sitta och luta sig i stolen och köra.

Ni som kör buss och spårvagn vad tycker ni om ert yrke?
hade lätt tänka mig att jobba med det om jag hade körkort.

Dom får nog ta mycket skit från passagerarna. Sitta och köra runt en massa 💩 i bussen är inget jag skulle vilja göra i alla fall.
Citera
2020-06-26, 00:04
  #3
Medlem
Masvingens avatar
Blir tröttsamt i längden med alla idioter i trafiken, som busschaufför har du idioter som passagerare och chefen kan mycket väl vara en idiot också som skäller som en pudel när du är på depån. Kollegorna är ett stort plus dock.
Citera
2020-06-26, 00:20
  #4
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Köra buss eller lastbil kan inte med rättvisa betraktas som slappt, när ett par sekunders ouppmärksamhet eller en felbedömning kan orsaka katastrof.
Spårvagn är på en annan nivå, mindre utrymme för oväntade händelser.
Citera
2020-06-26, 00:25
  #5
Medlem
DeliciousTs avatar
Lastbilschaffis här. Kan lova att det inte är ett slappisjobb. Lossningstider, kör och vilotider som ska följas och alla privatister som kör som krattor, särskilt under sommarhalvåret då de plockat fram husvagnen som de ska dra runt på utan någon som helst vana av att köra med släp.
Citera
2020-06-26, 00:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag känner att de som jobbar på buss och spårvagn samt lastbilschaffis har det slappaste jobbet.
Ingen jävel till chef som ska säga åt en vad man ska göra , man behöver inte kallprata med kollegor eller "kunder". Visst det finns säkert idioter som klagar ifall man är sen men annars är det verkligen ett bra jobb. Det enda man gör är att sitta och luta sig i stolen och köra.

Ni som kör buss och spårvagn vad tycker ni om ert yrke?
hade lätt tänka mig att jobba med det om jag hade körkort.
Ni får inrikta er som konduktör i buss eller spårvagn istället!
Citera
2020-06-26, 01:21
  #7
Medlem
Tycker lokförare verkar mer soft, x2000 i 3 timmar, direkttåg utan stopp. Ingen kund som stör.
Citera
2020-06-26, 07:31
  #8
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Dom får nog ta mycket skit från passagerarna. Sitta och köra runt en massa 💩 i bussen är inget jag skulle vilja göra i alla fall.
Just det. Kom att tänka på den gamla sketchen i TV-programmet Jubel i busken (tidigt 70-tal) med bl.a. Sten-Åke Cederhök. På spårvagnen: "Det finns inga som har det så bra som ni spårvagnsförare!" "Det gör det visst!" "Vilka då?" "De som jobbar på renhållningsverket - de slipper åtminstone prata med skiten!".
Citera
2020-06-26, 07:55
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Busschaffis lär inte vara särskilt slappt enligt vad jag har förstått.

En bekants bekant var facklig företrädare för busschaufförerna i hans kommuns lokaltrafik, deras tidsschema var uppdelat mycket strikt, det kunde vara raster och uppehåll som var uppdelade med sekundprecision, typ att din och din lunchrast är 38 minuter och 24 sekunder, varken mer eller mindre.
Citera
2020-06-26, 08:10
  #10
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag känner att de som jobbar på buss och spårvagn samt lastbilschaffis har det slappaste jobbet.
Hur kan du anse busschaffis vara ett slappt jobb? Du kör runt på någonting som väger 10 ton, som är långt som tre personbilar och du ska vara konstant uppmärksam. Lägg till detta fyllskallar, skräniga ungdomar, låg lön och att du jobbar från klockan fem på morgonen till tolv på natten.
Busschaffis är förmodligen ett av de tuffaste "normala" jobb du kan ha.
Citera
2020-06-26, 08:28
  #11
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoZHackenbush
Just det. Kom att tänka på den gamla sketchen i TV-programmet Jubel i busken (tidigt 70-tal) med bl.a. Sten-Åke Cederhök. På spårvagnen: "Det finns inga som har det så bra som ni spårvagnsförare!" "Det gör det visst!" "Vilka då?" "De som jobbar på renhållningsverket - de slipper åtminstone prata med skiten!".

👍Ja redan då visste e dom vad som komma skall😂😂😂😂
Citera
2020-06-26, 11:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Jag känner att de som jobbar på buss och spårvagn samt lastbilschaffis har det slappaste jobbet.
Ingen jävel till chef som ska säga åt en vad man ska göra , man behöver inte kallprata med kollegor eller "kunder". Visst det finns säkert idioter som klagar ifall man är sen men annars är det verkligen ett bra jobb. Det enda man gör är att sitta och luta sig i stolen och köra.

Ni som kör buss och spårvagn vad tycker ni om ert yrke?
hade lätt tänka mig att jobba med det om jag hade körkort.
Så stress ingår inte i din parameter?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback