2021-02-03, 00:11
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christheblizz
Lily, kvinnan sparkar en katt när hon vet att hon har kameror på sig.
Sparkar???
Hon föste bort ena katten med foten, så hon kunde stänga köksskåpet kattorna kommit in i och jamade för att komma ut.
Citera
2021-02-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
Sparkar???
Hon föste bort ena katten med foten, så hon kunde stänga köksskåpet kattorna kommit in i och jamade för att komma ut.

Titta igen och se om det behövdes och hur hon såg ut när/efter hon gjorde det
Citera
2021-02-03, 00:41
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Titta igen och se om det behövdes och hur hon såg ut när/efter hon gjorde det
Om det är en spark, är det en väldigt tålig kattunge, som inte ens ger ifrån sig ett pip! Du får gå och titta på lite fotboll och lära dig skillnaden att sparka och fösa.
Citera
2021-02-03, 01:23
Medlem
Leipreachans avatar
Jag var säker på att Erik skulle vara en känslosam kille som skulle lämna farmen första veckan. Men han verkar rätt kalkylerande.
Citera
2021-02-03, 01:27
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så uppfattar inte jag det.

Det finns en hackordning på Farmen, det har alltid funnits i alla säsonger. De som är duktiga på bygguppdrag står alltid högst i rang. De som inte är duktiga på att bygga placeras i köket. Därför står de på kökstjänst lägst i rang och de på byggtjänst högst i rang. Och eftersom killar oftast har större erfarenhet av bygge så står killarna oftast högre i rang. Den tjej som opponerar mot detta kallas "feminazi", år efter år. It's so old.

Märy vill ge tjejerna en chans på högstatusuppdragen istället för att direkt placera dem på lågstatuskökstjänsten. Hennes tanke är att alla delar på byggena och när det är klart delar alla på köksuppdragen. I grund o botten är det sympatiskt.

Man fick se i trailern för imorgon att Brännskadan blev satt på kökstjänst och blev vansinnig. I hans ögon ett skitjobb och inte värdigt honom. Precis så ser han på dem som gör köksuppdrag. Han o Henrik ser ner på köksjobbet och de som utför det. Märy vet om det och vill inte spela med i deras spel utan vänder upp och ner på spelplanen.
Inte alls. Det är din egna värdering att byggarna är högst i hierarkin. I säsongerna där deltagare varit duktiga i köket och lagat god mat så har man kommit långt enbart på det.
Är man däremot duktig på att snickra så blir man ett större hot. Det Määääry håller på med är enbart trams. Hon klarade inte av att Henrik sa åt henne förra veckan när hon inte kunde använda en hammare ordentligt. Määääry är en uppblåst liten fjant med mindervärdeskomplex som inte kan ta kritik.
Citera
2021-02-03, 01:44
Medlem
Citat:
Om det är en spark, är det en väldigt tålig kattunge, som inte ens ger ifrån sig ett pip! Du får gå och titta på lite fotboll och lära dig skillnaden att sparka och fösa.

Jag ändrar mig, du har rätt, redigerar mitt inlägg.

Lily, kvinnan föser aggressivt och onödigt bort en katt följt av en hatiskt blick när hon vet att hon har kameror på sig.
Hon är värd mindre än den ruttna komposten som jag glömt på verandan, resting bitchface har f.ö. ingen bättre google-bild. Skäms på er föräldrarna som skapade detta odjur till nagelteknolog som inte "har nån användning för det här" som man får lära sig på farmen.

Bra TV däremot
Citera
2021-02-03, 01:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Lily, kvinnan sparkar en katt när hon vet att hon har kameror på sig.
Hon är värd mindre än den ruttna komposten som jag glömt på verandan, resting bitchface har f.ö. ingen bättre google-bild. Skäms på er föräldrarna som skapade detta odjur till nagelteknolog som inte "har nån användning för det här" som man får lära sig på farmen.

Bra TV däremot

Du skulle gått till Specsavers tror jag Hon FÖSTE bort kattungarna efter att hon hade släppt ut dem så hon kunde stänga skåpet! Inga sparkar där inte ...
Citera
2021-02-03, 01:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så uppfattar inte jag det.

Det finns en hackordning på Farmen, det har alltid funnits i alla säsonger. De som är duktiga på bygguppdrag står alltid högst i rang. De som inte är duktiga på att bygga placeras i köket. Därför står de på kökstjänst lägst i rang och de på byggtjänst högst i rang. Och eftersom killar oftast har större erfarenhet av bygge så står killarna oftast högre i rang. Den tjej som opponerar mot detta kallas "feminazi", år efter år. It's so old.

Märy vill ge tjejerna en chans på högstatusuppdragen istället för att direkt placera dem på lågstatuskökstjänsten. Hennes tanke är att alla delar på byggena och när det är klart delar alla på köksuppdragen. I grund o botten är det sympatiskt.

Man fick se i trailern för imorgon att Brännskadan blev satt på kökstjänst och blev vansinnig. I hans ögon ett skitjobb och inte värdigt honom. Precis så ser han på dem som gör köksuppdrag. Han o Henrik ser ner på köksjobbet och de som utför det. Märy vet om det och vill inte spela med i deras spel utan vänder upp och ner på spelplanen.

Ja och så ser jag det också. Dessutom så visste man bättre för 100 år sedan - när det begav sig och DÅ fanns inte ens jämlikhetsdiskussionerna som idag. För 100 år sedan så behövdes ALLA som fanns på ett torp eller farm och deras arbetskraft, till och med barnen fast de var små fick arbeta. Visst fanns det en viss fördelning på arbetsuppgifterna men tro inte att inte kvinnorna gjorde tunga arbeten precis som karlarna gjorde - för det gjorde de. Dags för folk tror jag att läsa på lite om hur det verkligen gick till på dessa gårdar och vem/vilka som gjorde vad så kommer man att inse att oerhört mycket tunga arbeten stod kvinnorna för.

Lite vet jag av min egna släkt då min farmor och farfar var bönder med både djur, skog att avverka och givetvis flera gärden att skörda och egna odlingar av mat till hushållet. Skulle de se vad som inte begrips i denna tråd skulle de tappa hakan och deras barn också (min far inräknad) och tänka: vilka stollar som inte förstår att ALLA jobbade och då med allt som tillhör. Det skulle inte fungera annars.
Citera
2021-02-03, 04:19
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Skojar du? Philip är pianisten på torpet och han är gay. Bara att lyssna på honom så fattar man det.

Määääry är så jäkla irriterande, hon pratar verkligen med hela munnen. Fattar inte heller varför det ska vara så viktigt med ”girlpower” hela tiden. ”Nu är det dags att en kvinna får bestämma” ”Nu ska vi kvinnor visa hur man ska göra” osv. Jävla trams, sånt höll man på med på lågstadiet - killar vs tjejer.

Vad gäller Märy är det inte bara hammartekniken som är katastrofal, även IQ-nivån förefaller vara kritiskt låg.

Kommer man sen till Lily verkar det vara en total avsaknad av ovan nämnda.
Citera
2021-02-03, 04:52
Medlem
Ufukdouds avatar
Helt klart kattmisshandel.
Med förbättrat ljud så framgår det tydligare.

https://streamable.com/6uw1m5
Citera
2021-02-03, 06:47
Medlem
Citera
2021-02-03, 07:28
Medlem
Citat:
Sparkar???
Djurplågeriet var att stänga in kattungarna i köksskåpet, vem gjorde det? Störde de nattsömnen för någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in