2021-01-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det har du iofs rätt i. Men då kanske han utses gårdskämpe, för att de ska bli av med honom. De grenarna är mycket mer oförutsägbara. Kan ju vara allt från gissa vikter, bygga torn av vedträn, kasta yxor o allt möjligt. Hamnar han på Torpet så är han oskadliggjord.
Fast från Torpet kan han kämpa sig tillbaka.
Oskadliggjord men inte förintad.
Hoppas han klarar sig för med det lilla man(jag) vet om deltagarna (klippningen kan ju lura den bäste) så är han duktig och om än ingen partyprisse så i varje fall anständigt hygglig mot folk och lär ut det han kan till folk.
Försöker involvera dom i hans grupp i byggandet.
Skriker inte heller "idiot" när han måste förklara skillnaden på plank och brädor.
Citera
2021-01-19, 20:26
Medlem
Vad är det som är så jobbigt på Törpet? Har dom ingen mat alls? Dom kunde inte göra upp eld, har dom inga tändstickor? Dom är i ett torp mitt i sommaren, det är ju så många tillbringar semestern. Är ju rena drömmen, få knalla runt där och spika upp nåt vindskydd..
Citera
2021-01-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det har du iofs rätt i. Men då kanske han utses gårdskämpe, för att de ska bli av med honom. De grenarna är mycket mer oförutsägbara. Kan ju vara allt från gissa vikter, bygga torn av vedträn, kasta yxor o allt möjligt. Hamnar han på Torpet så är han oskadliggjord.
Mått borde han kunna som snickare.
Gissa vikter/volymer kanske han tränat på med fisk och skaldjur "Partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur, Kreatursslakt och Byggnadssnickeriarbeten."
https://krafman.se/lindstrom-klas-ola-henrik/770124xxxx/ohlqaxpu/sammanfattning
Citera
2021-01-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Om du trycker på ”citera +” så kan du citera flera inlägg på samma gång så slipper vi se fyra inlägg i rad av dina värdelösa tankar. Desto färre desto bättre.
oj då. var trött. skicka knappen hakade upp sig.
därför dubbla inlägg.
värdelösa inlägg?
tja visa mig då hur ditt värdefulla inlägg ser ut-
Citera
2021-01-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Vad är det som är så jobbigt på Törpet? Har dom ingen mat alls? Dom kunde inte göra upp eld, har dom inga tändstickor? Dom är i ett torp mitt i sommaren, det är ju så många tillbringar semestern. Är ju rena drömmen, få knalla runt där och spika upp nåt vindskydd..
Jag spoilertaggar om det finns finsmakare som "Torpar" i Tablå-TV.
Citera
2021-01-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Tre kvar på yogan. Börjar likna Sällskapsresan.
Han får börja yoga med djuren sedan när han inte har några människor som deltagare senare då :-)
Citera
2021-01-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
SVIS
precis- varför kunde de inte göra upp eld
Kanske var det svårt få fyr i spisen, men ja veden var ju torr därute i logen..
Mat måste du haft -snart får de en get att mjölka,eller en ko-det kanske blir en verklig utmaning för grabbarna även om Dan dyker upp.

Den som utmärker sig mest är faktiskt tiger-lily, hon verkar glida runt och anpassa sig överallt,
och hennes kommentarer är uppiggande inslag.
Ingen lär uppfatta hennes som nån konkurrent .
Senast redigerad av moshes 2021-01-19 kl. 21:00.
Citera
2021-01-19, 22:00
Medlem
Inne på andra veckan och inte en enda bråk/tjafs. Enbart lite påhopp på dag nu men det beror på att han var storbonde.

Hoppas och förväntar mig betydligt mer bråk from nästa vecka då fler blivit nominerade, fler storbönder och fler kamper mm. Annars blir denna säsong riktigt seg.

Tycker egentligen inte illa om någon ännu vilket kanske är ett dåligt tecken om man vill ha intriger.

Vad säger ni?
Citera
2021-01-19, 22:10
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Tror ni dom har mycket sex i farmen? Jag kan tänka mig att det knullas utav bara helvete. Vad ska man annars göra därute i skogen?
Citera
2021-01-19, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Fast från Torpet kan han kämpa sig tillbaka.
Oskadliggjord men inte förintad.
Hoppas han klarar sig för med det lilla man(jag) vet om deltagarna (klippningen kan ju lura den bäste) så är han duktig och om än ingen partyprisse så i varje fall anständigt hygglig mot folk och lär ut det han kan till folk.
Försöker involvera dom i hans grupp i byggandet.
Skriker inte heller "idiot" när han måste förklara skillnaden på plank och brädor.

Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Mått borde han kunna som snickare.
Gissa vikter/volymer kanske han tränat på med fisk och skaldjur "Partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur, Kreatursslakt och Byggnadssnickeriarbeten."
https://krafman.se/lindstrom-klas-ola-henrik/770124xxxx/ohlqaxpu/sammanfattning
Fast vad är hans hang-up på plank och brädor? Är det viktigare att folk använder rätt ord än att det är trevlig stämning när man samarbetar? Sånt där tycker jag bara är drygt. Kammar han mattfransarna också? Petimeter. Han är ingen favorit hos mig även om han är kunnig.

Jag blir inte förvånad om han skickas som gårdskämpe imorgon. Det var mycket snack om Dag, men jag tror Selle överraskar. Han var ju inne på att ta nån han inte bondat med, och jag tror inte han har bondat med Henrik. Med tanke på hur rädd Selle var för Wincent och hur stelt han tyckte det var att snacka med honom, skulle jag bli förvånad om han har snackat mer än två ord med Henrik. Henrik är definitivt Wincents överman i barskhet.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-01-19 kl. 22:40.
Citera
2021-01-19, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han får börja yoga med djuren sedan när han inte har några människor som deltagare senare då :-)
Han får yoga upp kossorna, de tidigare årens kossor har iaf varit bångstyriga. Kanske kan Dag få lugn i lagårn? Fast risken är väl att han jagar upp dem istället.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-01-19 kl. 22:41.
Citera
2021-01-19, 22:41
Medlem
Nickname-förslag, "Kingston" om jamaicanen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in