2021-03-05, 11:25
Medlem
Redladys avatar
@JohnClay Just det! Vi tittare fick inte se vad vågen visade. Eftersom ved väger olika beroende hur fuktigt det är, kunde vem som helst av deltagarna få "rätt" vikt, beroende om produktionen ville ha dem kvar eller ej.
Det skall vara ärliga tävlingar baserade på kunskap de har kunnat få på Farmen eller Torpet och inga gissningslekar.
Citera
2021-03-05, 11:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClay
Hon var väl FN soldat i Afghanistan också. Svårt att tro med tanke på hur omoget hon beter sig här.

Har någon nämnt att Phillip Loyd var med i Gladiatorerna och Ninja Warrior?

Ja, de är bevisligen uppmärksamhetsjunkies de där.

Inte heller har någon nämnt att Frökenfinger-Philip var med i en livesändning med dansbandet Blender förra fredagen:

https://www.youtube.com/watch?v=xWH-U6P7cP8&ab_channel=BandetBlender

Kolla t.ex. vid 22.04, 28.58, 30.09, 39.10, 53.18, 55.40, 1.10.05, 1.14.10, 1.31.48 m.fl.
Citera
2021-03-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, de är bevisligen uppmärksamhetsjunkies de där.

Inte heller har någon nämnt att Frökenfinger-Philip var med i en livesändning med dansbandet Blender förra fredagen:

https://www.youtube.com/watch?v=xWH-U6P7cP8&ab_channel=BandetBlender

Kolla t.ex. vid 22.04, 28.58, 30.09, 39.10, 53.18, 55.40, 1.10.05, 1.14.10, 1.31.48 m.fl.
Ha ha vilken jävla skit musik! 🤦‍♂️Vid en snabb blick trodde jag tjejen hade stulit Marie Mandelmanns frisyr.
Citera
2021-03-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Herregud, har du glömt Qristina? Hon räddade flera säsonger!
Ja jag minns Qristina och även Mona som inte hittade sina glasögon och naken Janne och några till fanns några till som var personligheter i farmens barndom.
Citera
2021-03-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Jag har läst det någonstans men kommer inte ihåg vart. Men om man ser noga efter så ser man att det är från någon vätska, jag har själv likadana ärr över ena låret och det va av het kaffe när jag va bebis så jag känner igen ärren.
Hon lyckades välta ett ljus, så hennes kläder fattade eld.
Citera
2021-03-05, 14:04
Medlem
vantablacks avatar
Jag gillar Allan. Har gillat honom hela säsongen. Tycker han verkar ha gått all in för farmenlivet och jobbat på bra hela säsongen, känns också som han lärt sig mycket och vuxit på farmen. Jag kan ha överseende med att han börjat tappa tålamodet med latmaskarna (i takt med att vettig arbetskraft försvunnit) och att han är hangry ibland. Det som gör att jag gillar honom extra mycket är han har tagit ett stort ansvar för djuren, sett till att dom har det bra, och man märker att han har gillat det.

Så när Linnea sitter och försöker få det till att Allan är någon slags psykopat har jag lite svårt att se det. Min anekdotiska bevisföring direkt tagen från mitt eget liv säger att psykopater/narcissister/etc ger blanka fan i om djur har det bra. Djurmänniskor däremot är oftast också bra människor med empatisk förmåga.

Sen kan jag också relatera till Allan utan mat. Jag blir irriterad som fan utan mat. Men alla som vet om det trycker någonting i käften på mig när jag är kort i tonen, sen om det är en halstablett, en punschpralin, en banan eller en festmåltid spelar inte så stor roll, bara jag får något, så blir jag en mycket trevligare varelse (dvs OM jag inte kommer på att äta självmant).

Men det är klart, folk med Karin och Linneas personligheter skulle aldrig trycka en kall potatis i munnen på Allan för husfridens skull när han är sur för dom vill ha konflikt. Eller så är dom kort och gott alldeles för lata för att göra den ansträngningen. Har inte sett dom göra mycket annat än hoppa runt och slamsa (främst Linnea), bada/hänga på bryggan eller sitta ner och pilla med håret och snacka skit om dom som arbetar.
Karin. Vad har hon bidragit med öht? Förutom giftiga kommentarer och skitsnack? Undrar ärligt.
Citera
2021-03-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Allan är en efterbliven retoriker, passivt aggressiv & nagelfar om vad han sa och inte sa

Nu kom jag på vem han är lik. Håkan Hemlin i Nordman

Jag ska aldrig mer prata med Karin & Linnea! 1 tagning senare
stod han & tjabbade med Karin framför elden, principfast kille

Det kallas för att göra bra tv, en höna av en fjäder.

Att Allan är den enda som bryr sig om djuren där är ingenting du bryr dig om..
Citera
2021-03-05, 15:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxismberg
Det kallas för att göra bra tv, en höna av en fjäder.

Att Allan är den enda som bryr sig om djuren där är ingenting du bryr dig om..
Inte nämnvärt, så länge dom inte behöver ligga i skiten
Citera
2021-03-05, 16:47
Medlem
Chles avatar
Har hållit på Allan från första början. Hoppas han vinner!
Citera
2021-03-05, 17:30
Medlem
catos avatar
Karin förstekämpe, vem tror ni hon väljer? Störst chans har hon mot Philip, och då får ju nån av de medaljlösa en medalj vilket innebär att alla har medalj. Vad tror ni?
Citera
2021-03-05, 17:46
Medlem
Redladys avatar
Då var de bara sju:
Karin Ström 1:e kämpe
Philip Abinsson
Linnea Klaar
Malin Nyman
Daniel Tholén Gårdskarl
Allan Ericksson Storbonde
Erik Steffen nästa Storbonde

Karin borde ta Philip men det är inte alls säkert.
Citera
2021-03-05, 17:47
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Karin förstekämpe, vem tror ni hon väljer? Störst chans har hon mot Philip, och då får ju nån av de medaljlösa en medalj vilket innebär att alla har medalj. Vad tror ni?
Fick Allan verkligen en efter kampen första veckan? Inte säker, ska gå tillbaka o kolla. Var ju ingen som åkte ut då, bara för att fylla torpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in