2021-03-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Nu talas det ut i tidningen.

"Farmen-Philip Albinssons svar efter kritiken"

https://www.hant.se/noje/farmen-philips-svar-efter-kritiken/7378631?fbclid=IwAR1PAnhrAbdIBo1YR_s6o5e1-sUaOCd4cqog6KaQluy95r6AFRQRQJglHso

" Saken är den att jag har blivit vinklad som en lat person, en person som inte gör så mycket enligt många."

Tja, om man själv sitter och skryter om hur man håller sig undan från arbete så får man väl tåla att man framställs som lat.
Citera
2021-03-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qzpm9021
" Saken är den att jag har blivit vinklad som en lat person, en person som inte gör så mycket enligt många."

Tja, om man själv sitter och skryter om hur man håller sig undan från arbete så får man väl tåla att man framställs som lat.

Dessutom, kameran ljuger inte. Vi har ju sett hur handfallen han är.
Citera
2021-03-20, 16:18
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
När båten drogs upp, sa Daniel att Philip kom festklädd och arbetskängorna hade han knappt använt under hela tiden! Kallar Philip det att arbeta, när han går efter och alla andra tar i som bara den, för att få båten genom sly, upp till vägen? Det fanns till och med en ledig plats vid akterbrädan!!!
Citera
2021-03-21, 00:30
Medlem
Erik måste vara den mest självgoda deltagaren någonsin, helt utan självinsikt, inte ens masterplan chipstutte kunde komma i närheten i tidigare farmen.
Citera
2021-03-21, 11:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Jag skrev tidigare i tråden om att vare sig Robin eller Philip A kunde tända i spisen på Torpet - vilket var sant då i varje fall - trots att Helena försökte lära dem det. I en videochatt för ngn vecka sedan mellan Wincent och Philip så ställdes den frågan till honom om han kunde tända spisen och då svarade han att han hade lärt sig det till slut men att det inte visades i avsnitten. Så lite sanning är det ju att allt som filmas och händer på Farmen får inte vi tittare se och produktionen klipper och vinklar ju avsnitten till vad de vill att vi tittare ska se och få för uppfattning av deltagarna. Det är ju känt sedan gammalt!

Tycker att produktionen på TV4 är rätt klantiga med att droppa videosnuttar på media (Facebook och Instagram) som faktiskt emellanåt avslöjar i förtid vem/vilka som kan tänkas vinna eller ha vunnit olika kamper. Man kan lista ut det genom att se vilka deltagare som inte sitter på läktaren som åskådare och liknande och det borde produktionen bli bättre på.
Citera
2021-03-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag skrev tidigare i tråden om att vare sig Robin eller Philip A kunde tända i spisen på Torpet - vilket var sant då i varje fall - trots att Helena försökte lära dem det. I en videochatt för ngn vecka sedan mellan Wincent och Philip så ställdes den frågan till honom om han kunde tända spisen och då svarade han att han hade lärt sig det till slut men att det inte visades i avsnitten. Så lite sanning är det ju att allt som filmas och händer på Farmen får inte vi tittare se och produktionen klipper och vinklar ju avsnitten till vad de vill att vi tittare ska se och få för uppfattning av deltagarna. Det är ju känt sedan gammalt!

Tycker att produktionen på TV4 är rätt klantiga med att droppa videosnuttar på media (Facebook och Instagram) som faktiskt emellanåt avslöjar i förtid vem/vilka som kan tänkas vinna eller ha vunnit olika kamper. Man kan lista ut det genom att se vilka deltagare som inte sitter på läktaren som åskådare och liknande och det borde produktionen bli bättre på.

Faktum kvarstår: det som syns i bild är vad som skett. Ser vi en person tafatt o tittar på så står vederbörande tafatt och tittar på. Inget annat. Linnéa har varit nästan lika arbetsskygg.
Citera
2021-03-21, 18:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Faktum kvarstår: det som syns i bild är vad som skett. Ser vi en person tafatt o tittar på så står vederbörande tafatt och tittar på. Inget annat. Linnéa har varit nästan lika arbetsskygg.

Absolut har du rätt i det du skrivit också. Linnéa har dessutom haft en slags dryghet i sin framtoning i synkarna - precis som även Erik haft så de ogillar jag i varje fall. Jämför man deras sätt mot Philip i synkarna så föredrar jag Philip som den "ständigt förvånade och naiva" personligheten - fast jag tycker den verkar som dåligt skådespeleri. Nu är det inte många timmar kvar väl tills de står på Tinget och ska försöka både få en finalplats och sedan körs finalen. Jag hoppas det blir Malin som kniper finalplatsen men att Daniel vinner Farmen. Enligt någon i tråden så skrevs det om något foto/snabbt klipp att det kanske rör sig om Daniels gråa tröja och kannan som den har sett och då lär det väl vara att Erik har knipit finalplats 2? Men än så länge vet vi ju inte då avsnittet inte har sänts ...
Citera
2021-03-21, 19:10
Medlem
farlings avatar
Har nog aldrig varit såhär opepp på en final i Farmen någonsin.
Hela denna säsongen har bara varit ett enda stort aniklimax generellt, med det menar jag dock inte att jag velat haft mer bråk och intriger utan bara lite mer go och variation på deltagarna.

Hoppas produktionen steppar upp tills nästa säsong och förändrar konceptet lite. Hade varit kul om de infört någonslags råd likt Robinson så det gått att göra sig av med fysiskt starka spelare även genom utröstning.
Citera
2021-03-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Har nog aldrig varit såhär opepp på en final i Farmen någonsin.
Hela denna säsongen har bara varit ett enda stort aniklimax generellt, med det menar jag dock inte att jag velat haft mer bråk och intriger utan bara lite mer go och variation på deltagarna.

Hoppas produktionen steppar upp tills nästa säsong och förändrar konceptet lite. Hade varit kul om de infört någonslags råd likt Robinson så det gått att göra sig av med fysiskt starka spelare även genom utröstning.

Håller med. Sjukt dålig nerv den här säsongen. Gulligull och chill hela säsongen. Undra om det är medvetet från produktionen med så bleka deltagare de bara kunde. Bryr mig inte om vem som vinner, även om man känner lite mer för Daniel. Men han är ju avskärmad och har inga direkt fiender ändå så vem bryr sig..
Citera
2021-03-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

...

Du tror verkligen att det inte är medvetet, för att skapa intresse - utan för att de är slarviga?
Citera
2021-03-21, 19:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du tror verkligen att det inte är medvetet, för att skapa intresse - utan för att de är slarviga?

Jo det förstår jag - men det jag menar är att de faktiskt emellanåt klantar sig och så gott som spoilar själva vem/vilka som kan vinna kampen!
Citera
2021-03-21, 19:36
Medlem
Hoppas verkligen Daniel vinner nu, han har varit favorit sen start. Så okomplicerad, trevlig och arbetsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in