2020-07-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
När du skriver Anden är det Fadern som menas i 2Kor 3:17. Tyvärr var apostlarna inte alltid lika tydliga med det när de skrev om anden, om de menade Fadern, hans ande eller människans ande. Det är så förvirringen har uppstått.

Om ni lever på det sättet kommer ni att dö, men om ni med (er) ande dödar kroppens gärningar skall ni leva. Rom 8:13

Med din ande kan du behärska kroppens behov. Nej, inte med Guds ande, vilket man lätt kan få för sig när man läser vidare. Du är själv ansvarig för vad du gör, därför styrs du inte av Guds ande, vilket skulle göra Gud ansvarig för dina synder.
Nej. Du har fel.
När du tar emot Jesus som din Herre och Frälsare så får du del av Guds Ande.
Inte alltid, man måste också bjuda in Honom.
Du är fortfarande fast i bokstavens tjänst som dödar.
Men jag vet att ni är känsliga och anser att ni alltid vet bäst.
Särskilt mot en sk "okunnig kvinna".
Well well, you'll see.
Gud välsigne dig.
Citera
2020-07-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är inte främmande för att tänka att Jesus vore Gud Fader själv. Mina tankar är inte orsaken till mitt motstånd mot dina påståenden.
Det är bara inte bibliskt. Eftersom jag har hört av Gud att Bibeln är sann så håller jag mig till den. Du får för min del tro precis vad du vill, men att Jesus skulle vara Gud den högste är fortfarande inte bibliskt.
Jesus är Herren.
Vår Herde.
Han som leder oss.
Till Fadern.
Fadern Är Fadern.
Gud.
Jesus är också Gud.
Han är vår Kung.
Sonen.

Så förstår jag Bibeln.

Om du tycker det är icke bibliskt så är det väl så för dig.

Jag följer Herden.
För vet ju att Han gav mig Livet och Leder mig Rätt Hem.
Citera
2020-07-03, 20:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jesus är Herren.
Vår Herde.
Han som leder oss.
Till Fadern.
Fadern Är Fadern.
Gud.
Jesus är också Gud.
Han är vår Kung.
Sonen.

Så förstår jag Bibeln.

Om du tycker det är icke bibliskt så är det väl så för dig.

Jag följer Herden.
För vet ju att Han gav mig Livet och Leder mig Rätt Hem.
Som sagt, vad du tror angår inte mig, det är mellan dig och Herren. Jag tänker inte följa dig, och har aldrig bett dig följa mig.
Citera
2020-07-03, 20:19
Medlem
Citat:
Folk var väl gifta med småflickor antagligen. Inte för att Koranen sagt att det är ok, utan därför att de var syndare.
Men hallå, personen visade ju dig exakt var i koranen det stod att det var okey? Hur oförmögen är du att ta in information?
Citera
2020-07-03, 20:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej. Du har fel.
När du tar emot Jesus som din Herre och Frälsare så får du del av Guds Ande.
Inte alltid, man måste också bjuda in Honom.
Du är fortfarande fast i bokstavens tjänst som dödar.
Men jag vet att ni är känsliga och anser att ni alltid vet bäst.
Särskilt mot en sk "okunnig kvinna".
Well well, you'll see.
Gud välsigne dig.
"
Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig; och den som älskar mig, han skall bliva älskad av min Fader, och jag skall älska honom och jag skall uppenbara mig för honom.»"
(Johannes 14:21)
Citera
2020-07-03, 20:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlinterrupded
Men hallå, personen visade ju dig exakt var i koranen det stod att det var okey? Hur oförmögen är du att ta in information?
Skilsmässa är som sagt inte detsamma som att äkta någon. Ganska simpelt.
Citera
2020-07-03, 20:37
Medlem
Citat:
Skilsmässa är som sagt inte detsamma som att äkta någon. Ganska simpelt.
Och hur äktar du någon utan en helig mans välsignelse?
Citera
2020-07-03, 20:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Och hur äktar du någon utan en helig mans välsignelse?
Du menar att äktenskap inte existerade på arabiska halvön innan Koranen kom, eller vad menar du?
Citera
2020-07-03, 20:52
Medlem
Citat:
Folk var väl gifta med småflickor antagligen. Inte för att Koranen sagt att det är ok, utan därför att de var syndare.

I så fall måste Mohammed vara en syndare enligt dig som gifte sig med lilla A'isha och förespråkade giftermål med barn.

Sahih Muslim 715 f
Jabir b. 'Abdullah (Allah be pleased with them) reported:

'Abdullah died and he left (behind him) nine or seven daughters. I married a woman who had been previously married. Allah's Messenger (ﷺ) said to me: Jabir, have you married? I said: Yes. He (again) said: A virgin or one previously married? I said: Messenger of Allah, with one who was previously married, whereupon he said: Why didn't you marry a young girl so that you could sport with her and she could sport with you, or you could amuse with her and she could amuse with you? I said to him: 'Abdullah died (he fell as martyr in Uhud) and left nine or seven daughters behind him; I, therefore, did not approve of the idea that I should bring a (girl) like them, but I preferred to bring a woman who should look after them and teach them good manners, whereupon he (Allah's Messenger) said: May Allah bless you, or he supplicated (for the) good (to be) conferred on me (by Allah).

https://sunnah.com/muslim/17/71

Koranen innehåller ju regler om hur man gifter sig och skiljer sig (specificerar tillvägagångssätt om barnet inte fått mens).
I haditherna förespråkar Mohammed barngiftemål. Detta pågår än idag i den muslimska världen med imamernas godkännande.
Vissa små flickor får sätta livet till på grund av detta.

An eight-year-old Yemeni girl died of internal bleeding on her wedding night after marrying a man five times her age

https://www.reuters.com/article/us-yemen-childbride-idUSBRE98910N20130910

A 12-year-old Yemeni bride died of internal bleeding following intercourse three days after she was married off to an older man, the United Nations Children's Fund said.

https://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/04/09/yemen.child.bride.death/index.html
Citera
2020-07-03, 21:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madly.hesitant
I så fall måste Mohammed vara en syndare enligt dig som gifte sig med lilla A'isha och förespråkade giftermål med barn.

Sahih Muslim 715 f
Jabir b. 'Abdullah (Allah be pleased with them) reported:

'Abdullah died and he left (behind him) nine or seven daughters. I married a woman who had been previously married. Allah's Messenger (ﷺ) said to me: Jabir, have you married? I said: Yes. He (again) said: A virgin or one previously married? I said: Messenger of Allah, with one who was previously married, whereupon he said: Why didn't you marry a young girl so that you could sport with her and she could sport with you, or you could amuse with her and she could amuse with you? I said to him: 'Abdullah died (he fell as martyr in Uhud) and left nine or seven daughters behind him; I, therefore, did not approve of the idea that I should bring a (girl) like them, but I preferred to bring a woman who should look after them and teach them good manners, whereupon he (Allah's Messenger) said: May Allah bless you, or he supplicated (for the) good (to be) conferred on me (by Allah).

https://sunnah.com/muslim/17/71

Koranen innehåller ju regler om hur man gifter sig och skiljer sig (specificerar tillvägagångssätt om barnet inte fått mens).
I haditherna förespråkar Mohammed barngiftemål. Detta pågår än idag i den muslimska världen med imamernas godkännande.
Vissa små flickor får sätta livet till på grund av detta.

An eight-year-old Yemeni girl died of internal bleeding on her wedding night after marrying a man five times her age

https://www.reuters.com/article/us-yemen-childbride-idUSBRE98910N20130910

A 12-year-old Yemeni bride died of internal bleeding following intercourse three days after she was married off to an older man, the United Nations Children's Fund said.

https://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/04/09/yemen.child.bride.death/index.html
Att Mohamed syndat säger ju Koranen, så ja syndat har han gjort. Även Bibeln säger att alla syndat utom Jesus. Koranen säger detsamma.

Där emot vet jag inte när Mohamed hade sex med Aisha. Jag vet att massor av muslimer i sak faktiskt säger att Muhammed var pedofil, men jag har tidigare i tråden påvisat hur jag ser på detta. Kolla gärna min trådhistorik!
Citera
2020-07-03, 21:03
Medlem
Citat:
Du menar att äktenskap inte existerade på arabiska halvön innan Koranen kom, eller vad menar du?
Tråden handlade inte om vad som hände på den arabiska halvön innan mohammeds tid, den handlar om hur islam ser på sexuelt utnytjande av barn. har du missat det?
Citera
2020-07-03, 21:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Tråden handlade inte om vad som hände på den arabiska halvön innan mohammeds tid, den handlar om hur islam ser på sexuelt utnytjande av barn. har du missat det?
Givetvis är det relevant om vi diskuterar denna koranvers att påpeka att skilsmässa inte är detsamma som att ingå äktenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in